Tidernas bästa konsol – Åttondelsfinaler
Jag har aldrig ägt Xbox 360 men den verkade väldigt populär på sin tid.
Den var riktigt bra. Speciellt efter uppdateringen så man kunde installera spel och slippa höra på dvd spelaren. (Den var hemskt högljudd i de första revisionerna)
Att välja mellan Nintendo 64 och Gamecube var ren tortyr för egen del. Även om Gamecube var en bättre byggd konsol och mer genomtänkt så var det ändå Nintendo 64 som tog 4-player splitscreen in i de svenska vardagsrummen. Sen smäller de exklusiva spelen högre på Nintendo 64. Det var kul att vara Nintendo ägare under denna tid helt enkelt. 😍
N64 är väldigt mycket nostalgi för mig, så jag är inte förvånad att den vann. Jag tycker däremot tvärtom att de exklusiva Gamecube-spelen smäller högre än N64-spelen, så det var inte svårt för mig att välja GC. Kuben är en av mina personliga favoritkonsoler, men jag är väl medveten om att den inte hör till de mest populära i historien.
N64 slog alltså ut Gamecube. Skandal!
Nej, men det var ett tufft val. Tycker nog det var svåraste att välja mellan i hela omgången. Men generellt sett så tycker jag att Gamecube spelen klarat tidens tand bättre än N64 spelen. Tycker det är genuint svårt att sätta sig och spela t ex Super Mario 64 idag när man har vant sig vid en vettig kamera.
Lite överraskad över att PS4an slog Gameboy, men det kanske är mina nostalgiglasögon som spökar. Tror jag nämnt det förr i andra trådar men jag är generellt sett väldigt besviken på PS4:an som konsol (och egentligen PS5an av samma skäl.)
Det kändes aldrig riktigt som om den generationen kom igång innan den var över så att säga. Större delen av konsolens livslängd så lirade jag remasters/portar av PS3 spel snarare än PS4 spel.
Heja Blåvitt
N64 slog alltså ut Gamecube. Skandal!
Nej, men det var ett tufft val. Tycker nog det var svåraste att välja mellan i hela omgången. Men generellt sett så tycker jag att Gamecube spelen klarat tidens tand bättre än N64 spelen. Tycker det är genuint svårt att sätta sig och spela t ex Super Mario 64 idag när man har vant sig vid en vettig kamera.
Lite överraskad över att PS4an slog Gameboy, men det kanske är mina nostalgiglasögon som spökar. Tror jag nämnt det förr i andra trådar men jag är generellt sett väldigt besviken på PS4:an som konsol (och egentligen PS5an av samma skäl.)
Det kändes aldrig riktigt som om den generationen kom igång innan den var över så att säga. Större delen av konsolens livslängd så lirade jag remasters/portar av PS3 spel snarare än PS4 spel.
Instämmer! Utöver spelen så är Gamecubes handkontroll legendarisk, och gjorde spelen roligare att spela. I efterhand är det konstigt att man ens kunde ta sig runt N64, men där var spelen å andra sidan äckligt bra också.
Instämmer! Utöver spelen så är Gamecubes handkontroll legendarisk, och gjorde spelen roligare att spela. I efterhand är det konstigt att man ens kunde ta sig runt N64, men där var spelen å andra sidan äckligt bra också.
64a kontrollen var knappt bättre än Jaguaren 😅