Strålande! Ny Chernobylite 2-trailer visar första gameplayet

Robot
Strålande! Ny Chernobylite 2-trailer visar första gameplayet

Rollspel med Stalker 2-paralleller.

#chernobylite-2

Medlem

Testade första spelet nu när det fanns på PS+ Extra. Måste säga sjuk tråkigt spel. Man spelar på samma banor om och om igen och jag verkligen ogillar management spel där man ska bygga baser och hitta mat och sånt. Var kul i början men ville ha lite mer fokus på utforska världen och sånt. Men när välden är segmenterad i olika levels och det är fokus på Survival och basbygge tappade jag intresset direkt.

Avinstallerat och kommer inte testa 2:an.

signatur

Den som vet vet.

Medlem

Känns som dom kommer få det tufft att sälja in det efter Stalker 2 släppts (även med paralleler).
Det ser dock ganska bra ut gameplay-mässigt så håller tummarna att dom lyckas få ihop ett bra spel.

Medlem

Första spelet var tyvärr inte strålande. 2an ser tyvärr ännu tråkigare ut. Ska ge det en chans när det blir väldigt billigt eller går spela "gratis" med ps plus.

Medlem

Gillade ettan faktiskt, brukar ogilla den typen av spel men blev väldigt överraskad när jag fastnade för det.

Testpilot

Ettan är bland det mest intressanta jag spelet när det kommer till singelplayer FPS, otrolig atmosfär i det spelet. Tvåan verkar tappa en del av känslan tyvärr, men kommer följa det noga och se vad som händer närmare släppet.

signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < R5 5600 | 16GB 3200 MT/s | RTX 2060 >

Medlem

Stalker-spelen balanserade på en skör tråd mellan det realistiska och overkliga, men i det här spelet har det ju flippat ur helt med monster, magi och levande maskiner.

signatur

Memento Mori

Medlem

Jag älskade första spelet, kan förstå varför det inte passar i smaken för vissa dock. Jag är en sucker för meta-progression så basbyggandet passade mig väldigt mycket. Kan hoppas att 2:an har mer variation i miljöer dock, vart lite tråkigt att gå tillbaka till samma område 3dje gången, men spelet var inte långt nog för att det skulle bli ett oerhört problem, tog dryga 16 timmar att göra allt.

1
Skriv svar