Officiell tråd: Life is Strange: Double Exposure – nytt mordmysterie från Square Enix

FZ
Andreas Dimestam
Officiell tråd: Life is Strange: Double Exposure – nytt mordmysterie från Square Enix

I betalt samarbete med Square Enix

Max Caulfield återvänder i Life is Strange: Double Exposure

Deck Nine Games och Square Enix gör gemensam sak i Life is Strange: Double Exposure, ett nytt övernaturligt mordmysterium som lovar att fängsla både nya och återvändande spelare.

I detta nya äventyr återvänder vi till Max Caulfield, nu fotograf vid prestigefyllda Caledon University. När hennes vän Safi hittas mördad i snön försöker Max använda sin förmåga att spola tillbaka tiden, en kraft hon inte använt på flera år. Men istället för att vrida tillbaka klockan öppnar hon en väg till en parallell tidslinje, där Safi fortfarande lever och svävar i fara. Max inser att mördaren snart kommer att slå till igen – i båda verkligheterna.

För att lösa och förhindra mordet måste Max skifta mellan de två parallella tidslinjerna. Detta spelmekaniska grepp lovar att ge en ny dimension till pussellösning och berättande i serien.

Är du redo att återigen följa med Max på en resa genom tid och rum? Life is Strange: Double Exposure ser ut att bli ett måste för fansen och en spännande ingång för nya spelare. Lanseringen sker den 29 oktober till PC, Xbox Series X|S och PlayStation 5. Spelet kommer även att släppas till Nintendo Switch vid ett senare tillfälle.

Se mer på den officiella webbplatsen

Dela med dig i tråden

Vad är dina bästa minnen från Life is Strange-serien och liknande äventyrsspel, som du fortfarande kommer ihåg idag? Dessutom vill vi gärna veta vad du är nyfiken på i just Double Exposure. Skriv i tråden och berätta!

Kolla in streamen – med chans att vinna spelnyckel!

Torsdagen den 17 oktober klockan 20:30 kommer vår alldeles egen Wakkaah att streama Life is Strange: Double Exposure på Youtube. I streamen kommer det att finnas chans att kamma hem en egen spelnyckel. Missa inte den!

Medlem

Hej FZ! Jag är community manager på Plaion och jobbar med Square Enix och Life is Strange: Double Exposure här i norden, kommer hänga här i tråden om ni undrar något eller bara vill berätta något favoritminne från spelserien. Är stort Life is Strange-fan själv - älskade ettan så klart men tyckte även True Colors var toppen. Just det, missa inte Wakkaahs stream på torsdag då man har chansen att få ett ex av spelet!


signatur

Community manager på PLAION.

Moderator | Testpilot

Så kul med Wakkah stream! Ser mycket fram emot det här spelet och mest då för att Max är tillbaka


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Har faktiskt inte ens testat något av dem men har hört gott om dem, ska bli kul att se


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Bara spelat första, men det var bra. Några rejäla cliffhangers ibland

Skribent

Första spelet blev en riktigt positiv överraskning för mig. Tjuriga tonåringar och high school-miljöer kändes inte som ett vinnande koncept, men det visade sig ju vara riktigt bra.

Medlem

Till skillnad från många tycker jag om True Colors. Jag tyckte om staden, stämningen och musiken bland annat.

Ambassadör
Xbox

Life is Strange är en favorit helt klart, särskilt ettan och BtS. Gillade även True Colors, precis som @Ribcage. Ser mycket fram emot att Max återvänder med Double Exposure, pep till lite när hon dök upp i trailern i somras haha.


signatur

Jump in.

Testpilot

Har 100% i första spelet. Hoppas det här spelet blir minst lika bra

Medlem
Skrivet av nikture:

Hej FZ! Jag är community manager på Plaion och jobbar med Square Enix och Life is Strange: Double Exposure här i norden, kommer hänga här i tråden om ni undrar något eller bara vill berätta något favoritminne från spelserien. Är stort Life is Strange-fan själv - älskade ettan så klart men tyckte även True Colors var toppen. Just det, missa inte Wakkaahs stream på torsdag då man har chansen att få ett ex av spelet!

Bae or bay?

Medlem

Ohh detta har gått mig förbi, så nu blev jag glad att se ett nytt spel i serien. Gillar de föregående spelen skarpt


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Medlem

Första spelet är nog det bästa, tätt följt av True Colors.
Tänkte plöja genom tillägget Wavelengths i helgen då jag fortfarande inte gjort det.
Såg det på PS Store för ett tag sen, det var gratis att lägga till i biblioteket,
Vet inte om det är så för alla eller på samtliga plattformar.

Fragtjuv

Äntligen börjar det närma sig release. Ska bli kul att se vad som har hänt med karaktären Max sedan sist.


signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

1
Skriv svar