Diskutera – Vilket är det dyraste spelet du köpt?
Jag hade en period på 1,5 år när jag grottade ned mig i World of Tanks. Pytsade säkert ett par tusen på Premium för att kunna låsa upp och prova på fler tanks snabbare. Jag har fortfarande kvar det virtuella garaget med massa tanks och även om jag inte spelar så mycket WoT längre så är det kul att titta in där ibland.
Sedan så har jag lagt några tusen på Star Citizen, men det har det varit värt för jag har haft väldigt kul spelsessioner där under åren.
Har aldrig lagt mer än 699:- på ett spel. Taket ligger här på 700 spänn..
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||
Minns inte kostnaden på spelen. Men det är garanterat någon av collectors versionerna med staty av Witcher 3, Last of us 2, Horizon Zero Dawn, Elden Ring eller Sekiro.
Aldrig ångrat något av köpen.
Off topic så är det enkom dyraste samlar inköpet jag gjort Black Sabbath lp Headless Cross limited edition original press oöppnad.
Den sved, men hänger på väggen och ser fin ut. 🙂
“All thinking people are atheists.”
Med hänsyn till inflation så är det absolut Steel Battalion till original-Xbox. Vill minnas att det kostade 1799kr på GAME i juli/augusti 2003, i en bundle med den obligatoriska kontrollern med 44 knappar/joystick/throttle/pedaler. Med det var det värt, den hade ju en dedikerad knapp för vindrutetorkarna och det krävdes 12 knapptryck bara för att starta sin mech, eller Vertikala tank...
Escape from tarkov den som gick på 900 kr eller nåt deras mest special edition var runt 2018 eller så.
Var askul o spela med 3-4 st. I vårt crew men fuskarna dödade spelglädjen för de flesta. Nu kör man 1 månad vid wipe o sen får det va på hyllan.
Köpt en hel del grejjer i star citizen och skulle säga att 40% av fordonen får sig en playthrough. Köpte först en fighter origin 325an o sen tänkte jag att jag var färdig. Sen såg jag nya concept skeppet aegis sabre o blev kär. Tror jag hittat min hobby..
Grafiken o blows my mind varje gång man startar upp det o hamnar i flow. Ligger på över 3000 dollar spenderat.
Det är jäkligt kul förutom när servrarna strular o buggar påverkar en.
Men det blir sakta bättre för varje år o man kommer ha många år med nya saker att lära sig o upptäcka. I dagsläget så är det bäst att man varierar sig o blandar sc med att köra andra spel också annars blir man bananas...
Har också spelat eve online sen 2010 med pauser där har man nog också lagt stora pengar om man räknar abonnemanget o enstaka plex inköp.
Battlefield 2042 o diablo 4 köpte jag premium på även om bf ligger på paus just nu o d4 kör man kanske en vecka vid varje ny season.
Panorama Cotton till Sega Mega Drive med regionskonverterare för 1300kr.
Har antagligen köpt dyrare grejer, men det jag MINNS mest var när man som typ 15-åring pröjsade 999 spänn för en beggad variant av Xenogears till PSX. Spelet var värt det, men jag tror att jag tyvärr sålt det nu, minns inte. 🙈
Edit: hade Star Fox Super Weekend-kassetten med, den var dyr. Men gjorde mig av med den när jag slutade samla på spelprylar bara för att de var sällsynta.
SÅ VÄRT DET. Har kvart mitt ex(enogears). Ett av dom bästa.
Secret of Mana för 899 kronor till SNES (kaaan ha varit 799?) tror jag är mitt dyraste spel vad gäller "vanligt" spel. Sen har jag köpt en och annan collector's edition, men det är ju lite av en annan kategori.
En Bamseponny av folket
1600kr för förbokningen med extra allt inför släppet av Battlefield 1.
Spelade 2 timmar sen har det legat på hyllan.
Kan vara det sämsta Battlefield jag spelat.
Hästar och svärd mot pansarvagnar? Nej…
Sen dess har jag slutat förboka spel.
Okej inte till hundra procent, jag förbokar fortfarande alla GTA, för de misslyckas aldrig i min bok
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |
Lätt Dark age of camelot US release.
Samma här, spelade Albion på Guinevere
Huvva. Blir osäker. Minst 1599 för enskilt spel (Unicorn overlord, specialutgåva till Switch). Kommer inte ihåg om det fanns dyrare. Begagnat Xenogears för 1600. Räknar man in internationell frakt så var specialutgåva av Coffee Talk 1+2 inte billigt... Men man fick ju en fin kaffekopp och en kökshandduk!
Räknar man in extratransaktioner längs vägen blev det väldigt många kronor in i Marvel Heroes när det spelet fortfarande fanns, minns att torsken var uppe i 700 dollar när dollarn var runt 11 kr, och jag köpte defintivt mer i spelet senare.
Soundtracket till Ys 8 på vinyl gick också på runt 1600.