Diskutera – Vilket är det dyraste spelet du köpt?

Medlem

Jag hade en period på 1,5 år när jag grottade ned mig i World of Tanks. Pytsade säkert ett par tusen på Premium för att kunna låsa upp och prova på fler tanks snabbare. Jag har fortfarande kvar det virtuella garaget med massa tanks och även om jag inte spelar så mycket WoT längre så är det kul att titta in där ibland.

Sedan så har jag lagt några tusen på Star Citizen, men det har det varit värt för jag har haft väldigt kul spelsessioner där under åren.

Medlem

Köpte diablo 4 till pc som förhandsbokning för att spela betan men när spelet väl släpptes så hade jag inte en speldator utan bara ps5 så köpte spelet igen. Såhär i efterhand så hade det nog varit bättre att bara vänta ett par år.
Kostade väl 1500kr eller kanske mer.

Medlem

Doom eternal deluxe edition, men ångrar inte köpet det minsta. Gick på 89,99 euro då 2020.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Det dyrare spelet jag har köpt är Diablo 4. Kommer inte ens ihåg hur mycket det var, men mer än 800 kr. En kompis däremot var en backer till Path of Exile och betalade 8500 kr för ett spel som är gratis. Han ångrade sig kort därefter.

signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Snart är det civ7 för 130€ 🥳

Gen
Medlem

Köpt ett gäng WoW Collectors Edition för 899-999 och Age of Conan (originalet) Collectors Edition för 999.

Medlem

Utan tvekan på 80/90-talet när jag köpte diverse spel till NES och Mega Drive. NES-kassetterna kostade 300:- 1987 och Segas 599:-/649:- i mitten på 90-talet 💸😂. Sedan lång tid tillbaka köper jag allt via begagnatmarknaden eller när det är rea på digitala spel.

Medlem

Aldrig köpt en annan version än standard. Måste nog vara 799 kr

Medlem

Chip'n'Dale till NES. Factory Sealed.

Medlem

Har aldrig lagt mer än 699:- på ett spel. Taket ligger här på 700 spänn..

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||

Medlem

Minns inte kostnaden på spelen. Men det är garanterat någon av collectors versionerna med staty av Witcher 3, Last of us 2, Horizon Zero Dawn, Elden Ring eller Sekiro.
Aldrig ångrat något av köpen.

Off topic så är det enkom dyraste samlar inköpet jag gjort Black Sabbath lp Headless Cross limited edition original press oöppnad.
Den sved, men hänger på väggen och ser fin ut. 🙂

signatur

“All thinking people are atheists.”

KoP
Medlem

Bioshock 2 collectors edition med soundtracked på vinylskiva.

Medlem

Tiny toons till snes. Det vart ganska dyrt vill jag minnas 🙈 har för mig att fick på nästan 1000kr å det var ju för fan 20år sen 😅

Medlem

Med hänsyn till inflation så är det absolut Steel Battalion till original-Xbox. Vill minnas att det kostade 1799kr på GAME i juli/augusti 2003, i en bundle med den obligatoriska kontrollern med 44 knappar/joystick/throttle/pedaler. Med det var det värt, den hade ju en dedikerad knapp för vindrutetorkarna och det krävdes 12 knapptryck bara för att starta sin mech, eller Vertikala tank...

Medlem

Köpte Riven när det kom ut i sluet av 90-talet från en affär i USA då det släpptes där flera månader tidigare än i Europa.
Spelet kostade då 800 spänn sen blev det moms och svindyr frakt på det, vi pratar big box-tider.

Medlem

Det måste väl bli GTAV då.
Först på ps3, sen 360, följt av fysisk till pc, sen på steam, Xbox series och ps5an.
Det är 2400.- om vi snittar det vid 400/köp
Grattis rockstar

Medlem

Escape from tarkov den som gick på 900 kr eller nåt deras mest special edition var runt 2018 eller så.
Var askul o spela med 3-4 st. I vårt crew men fuskarna dödade spelglädjen för de flesta. Nu kör man 1 månad vid wipe o sen får det va på hyllan.
Köpt en hel del grejjer i star citizen och skulle säga att 40% av fordonen får sig en playthrough. Köpte först en fighter origin 325an o sen tänkte jag att jag var färdig. Sen såg jag nya concept skeppet aegis sabre o blev kär. Tror jag hittat min hobby..
Grafiken o blows my mind varje gång man startar upp det o hamnar i flow. Ligger på över 3000 dollar spenderat.
Det är jäkligt kul förutom när servrarna strular o buggar påverkar en.
Men det blir sakta bättre för varje år o man kommer ha många år med nya saker att lära sig o upptäcka. I dagsläget så är det bäst att man varierar sig o blandar sc med att köra andra spel också annars blir man bananas...
Har också spelat eve online sen 2010 med pauser där har man nog också lagt stora pengar om man räknar abonnemanget o enstaka plex inköp.
Battlefield 2042 o diablo 4 köpte jag premium på även om bf ligger på paus just nu o d4 kör man kanske en vecka vid varje ny season.

Medlem

Köpte CE till Doom Eternal, tror den kosta 2600 eller nåt, men man fick ju hjälmen och en rätt nice steel case och lite annat, var mycket för pengarna ändå med tanke på hur vissa CE ser ut. Sen verkar hjälmen gå sälja för en slant så nöjd blev man ändå.

Medlem

Panorama Cotton till Sega Mega Drive med regionskonverterare för 1300kr.

ndr
Medlem

League of Legends , 5000kr.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Sebastian Lind:

Har antagligen köpt dyrare grejer, men det jag MINNS mest var när man som typ 15-åring pröjsade 999 spänn för en beggad variant av Xenogears till PSX. Spelet var värt det, men jag tror att jag tyvärr sålt det nu, minns inte. 🙈

Edit: hade Star Fox Super Weekend-kassetten med, den var dyr. Men gjorde mig av med den när jag slutade samla på spelprylar bara för att de var sällsynta.

SÅ VÄRT DET. Har kvart mitt ex(enogears). Ett av dom bästa.

Secret of Mana för 899 kronor till SNES (kaaan ha varit 799?) tror jag är mitt dyraste spel vad gäller "vanligt" spel. Sen har jag köpt en och annan collector's edition, men det är ju lite av en annan kategori.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Dark souls 3 prestige Edition minns inte exakta priset men de va runt 5-6k

Medlem

1600kr för förbokningen med extra allt inför släppet av Battlefield 1.

Spelade 2 timmar sen har det legat på hyllan.
Kan vara det sämsta Battlefield jag spelat.
Hästar och svärd mot pansarvagnar? Nej…

Sen dess har jag slutat förboka spel.

Okej inte till hundra procent, jag förbokar fortfarande alla GTA, för de misslyckas aldrig i min bok

signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Måste vara WoW som man har betalt på sedan 2004. Är nog över 30k med månadskostnaden 😅

Medlem

Har väl lagt säkert 30k på Apex Legends...

Sen valde EA att permabanna mitt konto utan anledning och förklaring. Så nu lägger jag aldrig pengar på spel igen

Medlem

Police Quest 1 för ca 2000 kr. Det var det enda PQ i serien jag inte hade.

Medlem

Poe supporter packs så det ligger väl på runt 3000 just nu

Medlem
Skrivet av Atorak:

Lätt Dark age of camelot US release.

Samma här, spelade Albion på Guinevere

Medlem

Huvva. Blir osäker. Minst 1599 för enskilt spel (Unicorn overlord, specialutgåva till Switch). Kommer inte ihåg om det fanns dyrare. Begagnat Xenogears för 1600. Räknar man in internationell frakt så var specialutgåva av Coffee Talk 1+2 inte billigt... Men man fick ju en fin kaffekopp och en kökshandduk!

Räknar man in extratransaktioner längs vägen blev det väldigt många kronor in i Marvel Heroes när det spelet fortfarande fanns, minns att torsken var uppe i 700 dollar när dollarn var runt 11 kr, och jag köpte defintivt mer i spelet senare.

Soundtracket till Ys 8 på vinyl gick också på runt 1600.

Skriv svar