Star Wars Outlaws-utvecklare "lite besviken" över betygen
Jag är också lite besviken men mest på att sekunderna efter att jag skjutit lite banditet ute på "prärien" så vänder man sig om och går därifrån och hör att Imperiet är på väg för att återta massa stulna varor från banditer, så man går tillbaka till samma ställe 15meter längre bort bakom en liten klippa och där det borde ligga 7 lik rykande från blasterträffar står det nu 12st livs levande banditer som stumt ser på när en skyttel landar och släpper ut 5st stackars Stormtroopers som nu skall rensa upp och ta tillbaka resurserna...
Kan de inte åtminstone sätta en timer på respawn till åtminstone 15h IRL-speltid innan det respawnar fiender. Så trött på sånt här i spel. I Witcher 3 så respawnar iaf bara djur i skogen och inte samma fiendegrupp med soldater du precis besegrat för de var taskiga mot nån bonde.
Lika illa i GTA-serien... Du stannar bilen, kollar dig runt med kameran, gul bil, blå bil, röd bil bakom mig vid ett rödljus... coolt.... du snurrar kameran 360 grader... vit bil, grön bil, blå bil....vid samma rödljus.
outlaws är nog det första AAA star wars-spelet jag inte köpt på releasedagen. dels för att jag är mitt uppe i wukong just nu, men även för att jag (med många andra, tror jag) är så innerligt jävla mätt på star wars i stort. något jag aldrig trodde jag skulle höra mig själv säga för bara 10 år sedan, men nästan all fisljummen star wars-media man matats med på löpande band det senaste årtioendet har tagit ut sin rätt tror jag. tack men det räcker nu.
Ja, det är väl dem själva att skylla som fasen inte levererar bättre. Allt handlar om pengar inom branschen idag så riktigt bra, välgjorda spel kommer vi nog aldrig mer få uppleva. Inte av dom större utvecklarna iaf.
Jag är också lite besviken men mest på att sekunderna efter att jag skjutit lite banditet ute på "prärien" så vänder man sig om och går därifrån och hör att Imperiet är på väg för att återta massa stulna varor från banditer, så man går tillbaka till samma ställe 15meter längre bort bakom en liten klippa och där det borde ligga 7 lik rykande från blasterträffar står det nu 12st livs levande banditer som stumt ser på när en skyttel landar och släpper ut 5st stackars Stormtroopers som nu skall rensa upp och ta tillbaka resurserna...
Kan de inte åtminstone sätta en timer på respawn till åtminstone 15h IRL-speltid innan det respawnar fiender. Så trött på sånt här i spel. I Witcher 3 så respawnar iaf bara djur i skogen och inte samma fiendegrupp med soldater du precis besegrat för de var taskiga mot nån bonde.
Lika illa i GTA-serien... Du stannar bilen, kollar dig runt med kameran, gul bil, blå bil, röd bil bakom mig vid ett rödljus... coolt.... du snurrar kameran 360 grader... vit bil, grön bil, blå bil....vid samma rödljus.
Det där på Gta kommer jag ihåg att man reagerade på tidigt i serien. Bilar bakom kunde försvinna när man vred kameran osv.
Är det samma fenomen i 5:an? 😅
Jag är också lite besviken men mest på att sekunderna efter att jag skjutit lite banditet ute på "prärien" så vänder man sig om och går därifrån och hör att Imperiet är på väg för att återta massa stulna varor från banditer, så man går tillbaka till samma ställe 15meter längre bort bakom en liten klippa och där det borde ligga 7 lik rykande från blasterträffar står det nu 12st livs levande banditer som stumt ser på när en skyttel landar och släpper ut 5st stackars Stormtroopers som nu skall rensa upp och ta tillbaka resurserna...
Kan de inte åtminstone sätta en timer på respawn till åtminstone 15h IRL-speltid innan det respawnar fiender. Så trött på sånt här i spel. I Witcher 3 så respawnar iaf bara djur i skogen och inte samma fiendegrupp med soldater du precis besegrat för de var taskiga mot nån bonde.
Lika illa i GTA-serien... Du stannar bilen, kollar dig runt med kameran, gul bil, blå bil, röd bil bakom mig vid ett rödljus... coolt.... du snurrar kameran 360 grader... vit bil, grön bil, blå bil....vid samma rödljus.
Ja, det är väl dem själva att skylla som fasen inte levererar bättre. Allt handlar om pengar inom branschen idag så riktigt bra, välgjorda spel kommer vi nog aldrig mer få uppleva. Inte av dom större utvecklarna iaf.
Det där på Gta kommer jag ihåg att man reagerade på tidigt i serien. Bilar bakom kunde försvinna när man vred kameran osv.
Är det samma fenomen i 5:an? 😅
Haha ja det är så jäkla trist. Störde mig på Jedi outcast när allt respawnar då du sparar när du kämpat dig genom en area och den borde vara ren men inte då.
Men värsta open world spelet var ju Middle earth : Shadow of war och Shadow of mordor. Där svängde du bara kameran på vissa ställen och fiender både respawnade och försvann i spelen. Så irriterande för även de fiender du tog "över" i spelen försvann på samma vis!! argh!
De måste fixa det där och se till att förstärkningar kommer in vettiga vägar och inte bara då du vrider kameran.
Haha ja det är så jäkla trist. Störde mig på Jedi outcast när allt respawnar då du sparar när du kämpat dig genom en area och den borde vara ren men inte då.
Men värsta open world spelet var ju Middle earth : Shadow of war och Shadow of mordor. Där svängde du bara kameran på vissa ställen och fiender både respawnade och försvann i spelen. Så irriterande för även de fiender du tog "över" i spelen försvann på samma vis!! argh!
De måste fixa det där och se till att förstärkningar kommer in vettiga vägar och inte bara då du vrider kameran.
Shadow of mordor och war vägde dock upp en hel del med bra spelvärld som kändes autentisk grundmatrialet och en tillfredsställande combat.
Man var dessutom en trovärdig karaktär till att kunna slakta alla dessa orker på löpande band
Nått som inte speglar moderna spel. Där ska gärna huvudpersonerna vara tråkigt generiska
Det där på Gta kommer jag ihåg att man reagerade på tidigt i serien. Bilar bakom kunde försvinna när man vred kameran osv.
Är det samma fenomen i 5:an? 😅
Tror det är så de får de får stora världen att funka. Ingen existerar bakom spelaren eller utanför synfält. Tror det är mer markant på PC då man kan snurra kameran fortare än man kan med analoga och då hinner man ibland se att allt bakom är som om langoljärerna ätit upp allt.
"Writer and Fighter"
Shadow of mordor och war vägde dock upp en hel del med bra spelvärld som kändes autentisk grundmatrialet och en tillfredsställande combat.
Man var dessutom en trovärdig karaktär till att kunna slakta alla dessa orker på löpande band
Nått som inte speglar moderna spel. Där ska gärna huvudpersonerna vara tråkigt generiska
Ja just Nemesis systemet i Shadow of mordor och war är ju helt suveränt. Så många oförglömliga strider och fiender som man mötte när man verkligen fick flyt i striderna och sedan ta död på den jäkla orchen som tog död på dig sist men som nu är ännu mäktigare och immun mot typ alla attacker.
Det är ett av få spel där jag fått in en sån bra känsla i spelandet att striderna flöt som ett rinnande vatten och man var i "zonen" Helt underbar känsla.
Ja just Nemesis systemet i Shadow of mordor och war är ju helt suveränt. Så många oförglömliga strider och fiender som man mötte när man verkligen fick flyt i striderna och sedan ta död på den jäkla orchen som tog död på dig sist men som nu är ännu mäktigare och immun mot typ alla attacker.
Det är ett av få spel där jag fått in en sån bra känsla i spelandet att striderna flöt som ett rinnande vatten och man var i "zonen" Helt underbar känsla.
Monolith Productions som gjorde de två spelen har det i princip varit tyst om sen 2017. På wikipedia står det "Untitled Wonder Woman video game", vilket jag är väldigt tveksam till att det skulle bli intressant för min del. Synd att Warner skulle kludda ner 2:an med en massa girighet när det släpptes. Nu är det borttaget, men svårt få bort helt då spelet var designat runt det.
Tror det är så de får de får stora världen att funka. Ingen existerar bakom spelaren eller utanför synfält. Tror det är mer markant på PC då man kan snurra kameran fortare än man kan med analoga och då hinner man ibland se att allt bakom är som om langoljärerna ätit upp allt.
Fast alla spel är ju inte sådana, jag har inget minne av att det hände i Witcher 3 t.ex.
Och i GTA är (var?) det ju komiskt kort minne på spelvärlden när du typ kör förbi en fet sportbil i en bilkö i 150 knyck på en gata (trottoar) och nitar stenhårt för den är roligare att köra och så hoppar du ut fem bilar bort och konstaterar att den gått in i warpzone och försvunnit för kvar står en Toyota Auris.
Jag kan köpa att spelvärlden inte behöver målas upp ner på minsta detaljnivå långt, långt bort men om iaf de närmaste kvarteren du kör bil i är beständiga så vore det ju trevligt. Visst vissa bilar spawnar alltid på samma plats osv men det är inte det som är problemet, det är frånvaron av minsta lilla realism..... eller utspelas alla GTA-spel egentligen i "the Matrix" och vi bara blir mindfu##ade inuti själva spelvärlden och allt detta skumma är egentligen "working as intended" i spelets logik?
Tillbaka till Outlaws... jag har kul med spelet än, de uppdrag jag har fått hittills har varit hyfsat mediokra och generiska men än så länge är det kul att utforska men nä... det är inget nytt Witcher 3 tyvärr.
Grejen med recensioner nuförtiden är att man verkar vara tvungen att hitta en likasinnad recensent eller två och hålla sig till dessa, vilket så klart varierar. Men ett som är säkert är att jag kommer ha svårt att lita på FZ recensioner efter att detta fick 4/5 (vilket i min personliga åsikt är skrattretande). Sättet den var skriven lät mer som promo-material än en recension. Den var så snäll att man inte kan hjälpa att undra om det finns en koppling till att FZ inte fick ett exemplar av Wukong kort innan, att man därav väljer att vara på den "snällare" sidan, så att man inte får nobben av Ubisoft i framtiden.
Fast alla spel är ju inte sådana, jag har inget minne av att det hände i Witcher 3 t.ex.
Och i GTA är (var?) det ju komiskt kort minne på spelvärlden när du typ kör förbi en fet sportbil i en bilkö i 150 knyck på en gata (trottoar) och nitar stenhårt för den är roligare att köra och så hoppar du ut fem bilar bort och konstaterar att den gått in i warpzone och försvunnit för kvar står en Toyota Auris.
Jag kan köpa att spelvärlden inte behöver målas upp ner på minsta detaljnivå långt, långt bort men om iaf de närmaste kvarteren du kör bil i är beständiga så vore det ju trevligt. Visst vissa bilar spawnar alltid på samma plats osv men det är inte det som är problemet, det är frånvaron av minsta lilla realism..... eller utspelas alla GTA-spel egentligen i "the Matrix" och vi bara blir mindfu##ade inuti själva spelvärlden och allt detta skumma är egentligen "working as intended" i spelets logik?
Tillbaka till Outlaws... jag har kul med spelet än, de uppdrag jag har fått hittills har varit hyfsat mediokra och generiska men än så länge är det kul att utforska men nä... det är inget nytt Witcher 3 tyvärr.
Ja alltså jag pratade specifikt om GTA för utvecklarna har visat något gång hur spelen byggdes upp och att allt som inte sågs inte "fanns".
"Writer and Fighter"
Grejen med recensioner nuförtiden är att man verkar vara tvungen att hitta en likasinnad recensent eller två och hålla sig till dessa, vilket så klart varierar. Men ett som är säkert är att jag kommer ha svårt att lita på FZ recensioner efter att detta fick 4/5 (vilket i min personliga åsikt är skrattretande). Sättet den var skriven lät mer som promo-material än en recension. Den var så snäll att man inte kan hjälpa att undra om det finns en koppling till att FZ inte fick ett exemplar av Wukong kort innan, att man därav väljer att vara på den "snällare" sidan, så att man inte får nobben av Ubisoft i framtiden.
Riktigt ogillar recensioner som mer känns som en promo.
Men det kan nog lätt bli så om man faktiskt gillar spelet tror jag.
Finns otaliga sådana "recensenter" på youtube som helt uppenbart är sålda eller personligen överhypade
Gav upp efter cirka sju timmar. Buggigt, trasigt och tråkigt skitspel. Stelt som attan, all "ai" i spelet är katastrof, all combat är urtråkigt och känns som något man lagt till i sista minuten, stealth är katastrof och karakterna är totalt fiasko.
Sällan jag blir arg när jag spelar men det här gjorde mig faktiskt förbannad. Jäkla tur att man fick det på köpet med nya grafikkortet och inte pungade ut 800 riksdaler för det.
Ärlig 2/10 från mig.