Cities: Skylines 2:s konsolversion försenas ytterligare en gång
Man kan väl lätt säga att de inte direkt nått prestandamål på pc heller.
Tyvärr verkar det som dom kanske aldrig kommer göra det. Man behöver en serverpark för att driva städer med några hundratusen invånare.
Aj, det är så illa fortfarande? Drog ner det igår för att lira i veckan, och hade något slags hopp om att de börjat få ordning på prestandan en gång för alla. Helt rätt att skjuta på konsolrelease i så fall.
Aj, det är så illa fortfarande? Drog ner det igår för att lira i veckan, och hade något slags hopp om att de börjat få ordning på prestandan en gång för alla. Helt rätt att skjuta på konsolrelease i så fall.
Nej, så illa är det inte längre. Det presterar väl inte superbra, men otroligt mycket bättre än vad det gjorde vid lansering. Testa och se hur det fungerar för dig och avgör själv.
Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.
Testade det lite precis när det släpptes men har inte spelat igen. Synd för jag var väldigt sugen på det. Får ge det lite mer tid.
Samma här. Var riktigt peppad inför releasen, men när man väl spelade det så blev man bara besviken. Tänker återuppta det när de har optimerat det.
Testade det lite precis när det släpptes men har inte spelat igen. Synd för jag var väldigt sugen på det. Får ge det lite mer tid.
Har kört en hel del senaste veckan.
Efter senaste economy patchen och detailer 1 patchen är det väldigt mycket bättre. Prestanda och grafik är dock fortfarande ganska skit.
Helt otroligt att det ser värre ut än första spelet. Det är nåt som downscalar renderingen och gör det pixligt som Sim City 2000 emellanåt.
Det är nåt som händer med sjukvården också när man kommer till en viss punkt också. Det är som att ambulanser inte kommer fram. Folk börjar dö och det blir kaos.
Har kört en hel del senaste veckan.
Efter senaste economy patchen och detailer 1 patchen är det väldigt mycket bättre. Prestanda och grafik är dock fortfarande ganska skit.
Helt otroligt att det ser värre ut än första spelet. Det är nåt som downscalar renderingen och gör det pixligt som Sim City 2000 emellanåt.
Det är nåt som händer med sjukvården också när man kommer till en viss punkt också. Det är som att ambulanser inte kommer fram. Folk börjar dö och det blir kaos.
Om man moddar ettan ser det fortfarande bra ut, bara kolla på lite gameplays med favoriten Biffa.
En glad kalmarit boende på Gotland!
Om man moddar ettan ser det fortfarande bra ut, bara kolla på lite gameplays med favoriten Biffa.
Ja, ettan ser bättre ut än tvåan. Även vanilla tycker jag lol
När ska mods/steam workshop komma då?
Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
Hur är Cities skylines att spela med handkontroll? Har fått för mig att det är bökigt. Men det kanske fungerar bra?
Funkar klockers.
KNAPRA JÄVLA DAIM!
Tv: Sony 75” X95J Konsol: Ps5
Pc: 5600x 32gb Radeon Rx 6950XT Lian li Evo Akvarium Ed chassi och 12 fläktar.
Hur är Cities skylines att spela med handkontroll? Har fått för mig att det är bökigt. Men det kanske fungerar bra?
Va inga problem jag spelade sist på boxen, men ja dessa typer av spel körs bättre på datorn så har man det alternativet så skulle jag nog rekommendera det istället!