Workers & Resources: Soviet Republic

Robot
Workers & Resources: Soviet Republic

Kamrat Olander om spelet som är Transport Tycoon-genrens svar på Dark Souls.

#soviet-republic, #workers-and-resources


Har haft ögonen på detta länge. Tack för en bra och underhållande recension!

Och: "Det som ligger Soviet Republic i fatet är att det känns aningen daterat i grafik, och så har vi den enormt irriterande setup-skärmen som öppnas varje gång du skall spela."

Inte då! Det låter som en realistisk Sovjet-feature.

Medlem

Bra recension! Jag håller med i allt. När jag startade spelet för första gången för ett par veckor sedan kunde jag inte tänka mig att jag skulle fastna så totalt. Nu har jag spenderat 30 lika frustrerande som underhållande timmar i detta superavancerade stadsbyggarspel. Ett av de bästa i genren!

Extra plus för deras Ukraina-DLC där 100% av intäkterna går till att hjälpa Ukraina - ett självklart köp!

Medlem

Spelat detta sen nått år,.gillar det starkt! Finsmakare spelar med manuell konstruktion av allt. Drog på det direkt och har aldrig testat att bara ploppa byggnader för cash. Underbart spel, men jag känner hela tiden efter ett stund att jag vill börja på en ny stad för att kunna använda det jag lärt mig hitills genom att göra dumt eller fel i den stad jag spelar på..

Medlem

Ni nämnde inte i recensionen vad som har med Soviet temat att göra


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jag är rätt säker på att Slovenien och Slovakien - varifrån utvecklaren kommer - inte är ett och samma land....


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Jag spelar bara det här i 360p för äkta Sovjetisk upplevelse!


signatur

Burn in the light.

Medlem

Håller med om att det är ett utmärkt spel. Blir lite fundersam över varför Johan tycker att spelets undertitel är nåt som skall användas som nån slags huvudtitel, spelets fans kallar det annars för Workers & Resources eller W&R.

Medlem

Vad roligt det verkar. Älskar när byggaspel lyckas bli beroendeframkallande. Måste testas.


signatur

Memento Mori

Medlem

Har varit utan dator i 2 år. Detta fick mig att ta beslutet att det är dags för ett köp. Så nu väntar jag på en dator ska levereras ikväll. Ser fram emot att spela det här men även andra pc spel som satisfactory 1.0(snart), factorio 2.0 (snart), cities skylines 2 m.m.

Medlem

Det här låter som något för mig får se vad det blir för releasedatum på Satisfactory och Factorio!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Det här låter som något för mig får se vad det blir för releasedatum på Satisfactory och Factorio!

Releasedatumet för factorio får vi veta i morgon!

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Releasedatumet för factorio får vi veta i morgon!

Jag vet! Ska bli spännande! Jag är nog mer intresserad av Satisfactory 1.0 än Factorio 2.0.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Skribent
Skrivet av Forcie:

Håller med om att det är ett utmärkt spel. Blir lite fundersam över varför Johan tycker att spelets undertitel är nåt som skall användas som nån slags huvudtitel, spelets fans kallar det annars för Workers & Resources eller W&R.

Haha, bra fundering. Har verkligen läst 0 om detta tidigare och tycker ”Soviet Republic” är mer catchy.


signatur

I am the black wizards.

Skribent
Skrivet av Roy Batty:

Jag är rätt säker på att Slovenien och Slovakien - varifrån utvecklaren kommer - inte är ett och samma land....

Har lyssnat för mycket på Laibach. Säger inte att jag skäms eller äger mitt misstag.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Har lyssnat för mycket på Laibach. Säger inte att jag skäms eller äger mitt misstag.

Bra musiksmak = instant förlåtelse.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av Forcie:

Håller med om att det är ett utmärkt spel. Blir lite fundersam över varför Johan tycker att spelets undertitel är nåt som skall användas som nån slags huvudtitel, spelets fans kallar det annars för Workers & Resources eller W&R.

För att det är med den undertiteln spelet faktiskt säljs och marknadsförs? Vad spelets fans kallar spelet är ju liksom lite mindre relevant.

Jag kallar Sins of a Solar Empire för SoaSE, det betyder inte att FZ bör lägga upp en recension av "SoaSE".

För övrigt är det tämligen många som hänvisar till spelet som WRSR också, och det inkluderar ju undertiteln i förkortningen.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Har nu spelat en del och måste verkligen säga att det är ett mycket underhållande spel. Blir så mycket roligare med stadsbyggande när det är lite mer realistiskt (och då har jag inte provat realistiska läget ännu). Gameplay 5/5!

1
Skriv svar