Workers & Resources: Soviet Republic
Kamrat Olander om spelet som är Transport Tycoon-genrens svar på Dark Souls.
#soviet-republic, #workers-and-resources
Har haft ögonen på detta länge. Tack för en bra och underhållande recension!
Och: "Det som ligger Soviet Republic i fatet är att det känns aningen daterat i grafik, och så har vi den enormt irriterande setup-skärmen som öppnas varje gång du skall spela."
Inte då! Det låter som en realistisk Sovjet-feature.
Bra recension! Jag håller med i allt. När jag startade spelet för första gången för ett par veckor sedan kunde jag inte tänka mig att jag skulle fastna så totalt. Nu har jag spenderat 30 lika frustrerande som underhållande timmar i detta superavancerade stadsbyggarspel. Ett av de bästa i genren!
Extra plus för deras Ukraina-DLC där 100% av intäkterna går till att hjälpa Ukraina - ett självklart köp!
Spelat detta sen nått år,.gillar det starkt! Finsmakare spelar med manuell konstruktion av allt. Drog på det direkt och har aldrig testat att bara ploppa byggnader för cash. Underbart spel, men jag känner hela tiden efter ett stund att jag vill börja på en ny stad för att kunna använda det jag lärt mig hitills genom att göra dumt eller fel i den stad jag spelar på..
Det här låter som något för mig får se vad det blir för releasedatum på Satisfactory och Factorio!
Releasedatumet för factorio får vi veta i morgon!
Releasedatumet för factorio får vi veta i morgon!
Jag vet! Ska bli spännande! Jag är nog mer intresserad av Satisfactory 1.0 än Factorio 2.0.
En glad kalmarit boende på Gotland!
Håller med om att det är ett utmärkt spel. Blir lite fundersam över varför Johan tycker att spelets undertitel är nåt som skall användas som nån slags huvudtitel, spelets fans kallar det annars för Workers & Resources eller W&R.
Haha, bra fundering. Har verkligen läst 0 om detta tidigare och tycker ”Soviet Republic” är mer catchy.
I am the black wizards.
Jag är rätt säker på att Slovenien och Slovakien - varifrån utvecklaren kommer - inte är ett och samma land....
Har lyssnat för mycket på Laibach. Säger inte att jag skäms eller äger mitt misstag.
I am the black wizards.
Har lyssnat för mycket på Laibach. Säger inte att jag skäms eller äger mitt misstag.
Bra musiksmak = instant förlåtelse.
"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty
Håller med om att det är ett utmärkt spel. Blir lite fundersam över varför Johan tycker att spelets undertitel är nåt som skall användas som nån slags huvudtitel, spelets fans kallar det annars för Workers & Resources eller W&R.
För att det är med den undertiteln spelet faktiskt säljs och marknadsförs? Vad spelets fans kallar spelet är ju liksom lite mindre relevant.
Jag kallar Sins of a Solar Empire för SoaSE, det betyder inte att FZ bör lägga upp en recension av "SoaSE".
För övrigt är det tämligen många som hänvisar till spelet som WRSR också, och det inkluderar ju undertiteln i förkortningen.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Bra musiksmak = instant förlåtelse.
<3
I am the black wizards.