Ladda inför Hellblade 2 med en videosummering av första spelet

Robot
Ladda inför Hellblade 2 med en videosummering av första spelet

Mycket vackert berättad, ska tilläggas.

#Ninja-theory, #Senuas-saga-hellblade-2


Medlem

Jag har inte spelat första spelet, men är fortfarande små nyfiken.
När dom annonsera 30fps så försvann intresset ganska mycket, tyvärr. (FPS före grafik-kille).

Medlem

Tycker också det är konstigt att Xbox är så tysta om Hellblade 2. Även om det är ett kortare spel, och kanske inte är för alla så är det deras enda stora släpp så här långt i år. Vill de inte ge det chansen?

Medlem

Perfekt, orkade aldrig köra klart ettan men tänkte ge tvåan en chans ändå

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Perfekt, orkade aldrig köra klart ettan men tänkte ge tvåan en chans ändå

Om det är tiden som spelar roll för orken och inte spelstilen, kan jag berätta att det är ett kort spel. Börjar du spela idag kan du säkert vara klar innan 2:an släpps på tisdag. Jag hade det i backloggen redan när patchen med bl a raytracing kom 2021. då lade jag det på hyllan eftersom jag inte hade något raytracingkort. Påmindes när 2:an fick sitt släppdatum. Började spela 13/3, var klar 19/3.

Spelet hade dock en potentiellt spelförstörande bugg som fortfarande tydligen inte var åtgärdad som jag råkade ut för:

mot slutet när du ska krypa genom en blöt passage för att möta Fenrir, i sekvensen där facklan slocknar och Senua ska ställa sig upp så du återfår kontrollen för att kunna springa in i ljuset, "fastnar" hon i krypande läge och ställer sig aldrig upp, med påföljden att mörkret tar Senua.

Vet inte om jag hade varit tvungen att se slutet på spelet på Youtube som jag läst att vissa tvingats till, men Jag hade gjort egna extra sparfiler, och kunde ladda om en tidigare sparfil - om det nu berodde på det. Efter ett par frustrerande försök kom jag iaf vidare. Far Cry 5 hade en liknande bugg, när en filmsekvens skulle öppna en dörr i en bunker, men filmsekvensen startade aldrig, så dörren förblev stängd, och du kunde inte komma vidare.

1
Skriv svar