PS5 Pro
Nu vill jag bara se att det snart inte går att boka nå mer från Elgiganten, så man vet att de inte tar in 45 000 ordrar men har 38 konsoler att skicka ut...
Jag fick en bekräftad beställning. Polarens beställning står fortfarande som beställning kontrolleras...
Din vänliga kvartersrecensent.
Utlottning på Komplett också, men förstår inte riktigt hur man anmäler sig.
https://www.komplett.se/product/1314319/gaming/playstation/pl...
Killgissar att du först loggar in, och sen trycker på "meddela mig"-knappen där man väljer en epost. Sedan är man med förhoppningsvis.
Blev utslängd från webhallen när betalningen skulle ske och sen var den fullbokad.
Fick beställt och betalt en standard PS5 Pro på Elgiganten istället.
Japp sidan crashade någon minut typ min stod och snurra på betalning bra jäkla länge men fick sedan ändå "Köpet är godkänt" och tid 10.03 men jag köpte vanliga ps 5 pro dock. 30th edition skulle varit nice men inte för 50% mer i kostnad.
Jag fick en bekräftad beställning. Polarens beställning står fortfarande som beställning kontrolleras...
Ajdå, det låter ju sådär. 30th edition? Min vanliga gick igenom utan problem i alla fall. Går fortfarande och boka Pro där också.
Hade tänkt köpa från Inet när jag ändå köpte handkontrollen därifrån, men där var det slut.
Killgissar att du först loggar in, och sen trycker på "meddela mig"-knappen där man väljer en epost. Sedan är man med förhoppningsvis.
Aha, så kan det ju vara
Brukar vara inloggad automatiskt, men var tydligen utloggad såg jag.
Ajdå, det låter ju sådär. 30th edition? Min vanliga gick igenom utan problem i alla fall. Går fortfarande och boka Pro där också.
Hade tänkt köpa från Inet när jag ändå köpte handkontrollen därifrån, men där var det slut.
30th. Yes.
<Uppladdad bildlänk>
Webbis?
Rastaration @ PSN & Twitch
så Webhallen sålde aldrig 30th Bundlen? är det ENBART utlottning?
Jo det gjorde dom i morse kl 10 eller några skrev typ 10.08 den kom up (köpte bara vanliga pro själv)
men fick dom verkligen in så många 30th pro att dom kunde sälja dom + lotta ut dom? JAg ser bara i kommentarerna att folk köpte standard Pron där. jag köpte en standard Pro kl 10.01 och såg aldrig 30th , bara som "fullbokad" direkt. och på deras sida står att dom bara lottar ut 30th
men fick dom verkligen in så många 30th pro att dom kunde sälja dom + lotta ut dom? JAg ser bara i kommentarerna att folk köpte standard Pron där. jag köpte en standard Pro kl 10.01 och såg aldrig 30th , bara som "fullbokad" direkt. och på deras sida står att dom bara lottar ut 30th
Yes ca 10.05 efter sidan crasha en gång kunde jag boka en 30th edition om jag ville innan jag sedan såg den fullbokad men då hade jag redan bokat min ps5 pro.
Webbis?
Japp fick mail av dem om att första batchen av Pro sålde slut men att en kan visa intresse för framtida bulkernär de kommer in igen och att vi med guld och uppåt kan lotta om 30 ani Edition.
Det var omöjligt, trots att man satt framför datorn med alla flikar uppe på 5-6 butiker så lyckades man inte pga överbelastning eller så bara hade man otur att inte refresha just en specifik butik i tid. NETonNet fick upp 30th pro typ kl10.50, men "ej i webblager" direkt efter en refresh. Glömde bort CDon, fick dom in några 30th pro? Jag hann inte ens se produktsidan på Inet. Elgiganten var jag närmast där den fortfarande var som "lägg till i kundkorg". SpelOchSånt verkar inte få in 30th. Webhallen, komplett, Power är sista chansen med lottning
Det var omöjligt, trots att man satt framför datorn med alla flikar uppe på 5-6 butiker så lyckades man inte pga överbelastning eller så bara hade man otur att inte refresha just en specifik butik i tid. NETonNet fick upp 30th pro typ kl10.50, men "ej i webblager" direkt efter en refresh. Glömde bort CDon, fick dom in några 30th pro? Jag hann inte ens se produktsidan på Inet. Elgiganten var jag närmast där den fortfarande var som "lägg till i kundkorg". SpelOchSånt verkar inte få in 30th. Webhallen, komplett, Power är sista chansen med lottning
Trist höra du inte han få någon första batchen , jag hade tur på webhallen själv jag var rätt långsam och blev klar 10.03 sidan crashade också precis när jag klickat och betala typ stod snurra länge men gick igenom till slut
Trist höra du inte han få någon första batchen , jag hade tur på webhallen själv jag var rätt långsam och blev klar 10.03 sidan crashade också precis när jag klickat och betala typ stod snurra länge men gick igenom till slut
30th Bundle Pro?
30th Bundle Pro?
Nej var inte sugen på punga ut 15k för den men kunde bokat den då båda gick välja för mig, slutade med vanliga "ps 5 pro" för min del.
Japp fick mail av dem om att första batchen av Pro sålde slut men att en kan visa intresse för framtida bulkernär de kommer in igen och att vi med guld och uppåt kan lotta om 30 ani Edition.
Märkligt, jag fick inget mail. Dock gått in och lottat 30th nu, så tack!
Rastaration @ PSN & Twitch
Har du sett att Power och Komplett också kör lotterier?
Märkligt indeed, kunde du vara med i lotteriet borde du också ha fått mail. Men nåväl, glad jag kunde vara till hjälp/nytta!
Nej var inte sugen på punga ut 15k för den men kunde bokat den då båda gick välja för mig, slutade med vanliga "ps 5 pro" för min del.
Då var du en lycklig lottad som ens såg möjligheten att välja den men avstod, haha
Jo jag lyckades knipa vanliga Pron kl10.01. Men det var inte så högt tryck på den, många affärer har fortfarande den uppe.
Så jag lyckades köpa vanliga Pron innan 30th ens dök upp på webhallens sida....suck
Lite intressant ändå att 5 av 7 återförsäljare (kanske finns fler) som erbjuder förbokning av PS5 Pro här i Sverige fortfarande håller den öppen så här ett dygn senare.
Tycks inte vara någon superrusning här i Sverige, samtidigt som det rapporteras om att den blev fullbokad direkt på andra håll i världen.
Kan det vara så att smärtgränsen är nådd vad gäller pris?
Jag hade inte tvekat vid 700 dollar eller 800 euro. Men vid 10 500 kronor avvaktar jag faktiskt, trots att jag väntat länge på en Pro-modell.
Lite intressant ändå att 5 av 7 återförsäljare (kanske finns fler) som erbjuder förbokning av PS5 Pro här i Sverige fortfarande håller den öppen så här ett dygn senare.
Tycks inte vara någon superrusning här i Sverige, samtidigt som det rapporteras om att den blev fullbokad direkt på andra håll i världen.
Jag hade inte tvekat vid 700 dollar eller 800 euro. Men vid 10 500 kronor avvaktar jag faktiskt, trots att jag väntat länge på en Pro-modell.
800 Euros är ca 9000kr, men p.g.a höga skatter så betalar vi 1500kr mer, förbeställning av PS5 PRO går kanske inte så bra här i Sverige jämfört med andra länder, det är inte många som har råd idag att betala över 10 tusen för en spelkonsol.
800 Euros är ca 9000kr, men p.g.a höga skatter så betalar vi 1500kr mer, förbeställning av PS5 PRO går kanske inte så bra här i Sverige jämfört med andra länder, det är inte många som har råd idag att betala över 10 tusen för en spelkonsol.
Jo, precis. Jag känner till faktorerna bakom, så som kemikalieskatt och svag krona etc. Men även om det finns logiska förklaringar bakom prissättningen så tror jag att den upplevda kostnaden mot konsument blir för hög i det här fallet.
700 dollar är trots allt ca 7 000 kronor, då sticker det i ögonen med 10 500, även om man känner till moms, skatter etc.
Vem vet, stannar förbokningarna av kanske återföräljarna justerar priset nedåt något i hyffsad närtid. Det behövs trots allt utrymme på hyllorna till Black friday och jul! (Önsketänkande, jag vet).
Den dagen det släpps en bundle med skivläsare inkluderad för 9999 kr så slår jag till!
Är väl rätt känt numera att större aktörer som Elgiganten m.fl. har aktiv förbokning ända fram till release-dagen, men de ger inga garantier att den som bokat sent får produkten vid release, utan de får vänta till nästkommande leveranser istället. Har varit liknande historier vid andra släpp tidigare (d.v.s inte enbart konsoler). På så sätt är det så klart bättre att boka hos en mindre aktör, som pausar förbokningarna när de vet att de inte längre kan garantera leverans vid release.
AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 Pro | PSVR 2 | Oculus Quest 2
Är väl rätt känt numera att större aktörer som Elgiganten m.fl. har aktiv förbokning ända fram till release-dagen, men de ger inga garantier att den som bokat sent får produkten vid release, utan de får vänta till nästkommande leveranser istället. Har varit liknande historier vid andra släpp tidigare (d.v.s inte enbart konsoler). På så sätt är det så klart bättre att boka hos en mindre aktör, som pausar förbokningarna när de vet att de inte längre kan garantera leverans vid release.
Ja, så kan det säkert vara förstås. Men jag har för mig att de stora återförsäljarna ändå slängde in brasklappar i stil med "leveransdstum okänt" etc inför släppet av PS5. Nu ser jag inget sånt, men det kanske kommer.
Fast kanske Sony har lärt sig av releasen av PS5. Att antalet producerade konsoler är fler denna gång. Att LE-utgåvor säljer slut är logiskt. Men det kan ju vara så att det finns fler "vanliga" konsoler denna gång?