Immortals of Aveum

Robot
Immortals of Aveum

Debutanten Ascendant tar i från tårna med en storväxt spelvärld fylld av magisk action och ett ostigt världsbygge. FZ:s Jonas Vågström sätter betyg!

#immortals-of-aveum


Medlem

Och när kommer recension för remnant 2? Börjar bli pinsamt det inte är gjort ännu.

Redaktör
Skrivet av noreason:

Och när kommer recension för remnant 2? Börjar bli pinsamt det inte är gjort ännu.

Kommer ej, är för sent att recensera det nu. Jag var på semester när det släpptes så jag vet inte varför det inte blev recension. Möjligen för att andra gjorde som jag så att vi inte hittade lämplig recensent.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Kommer ej, är för sent att recensera det nu. Jag var på semester när det släpptes så jag vet inte varför det inte blev recension. Möjligen för att andra gjorde som jag så att vi inte hittade lämplig recensent.

Brukar låta så när man inte tar sig förbi tutorial bossen😉

Redaktör
Skrivet av McRaoul:

Brukar låta så när man inte tar sig förbi tutorial bossen😉

Haha, där fick du oss!


signatur
Medlem

Känns som en anonym lanseringstitel till en konsol som du köper i brist på annat. Du tycker det är helt ok för att visa vad konsolen klarar, som förra generationen inte kunde, men inser rätt snabbt att det är sisådär. Flera år in i en konsolgeneration behöver fler delar vara på plats för att locka mig.

Medlem

Det här blir en superflopp men det visste EA redan (eller vad det nu är för utgivare).

Ljum marknadsföring inför lansering och hajpen noll. Av förståeliga skäl, eftersom det ser helt feldesignat ut med en potpurri av genrer, tidseror och kulturer, och med förstapersonskrigande som sällan är uppskattat i RPGs (om du inte är Bethesda).


signatur

Memento Mori

Skribent
Skrivet av Slimebeast:

Det här blir en superflopp men det visste EA redan (eller vad det nu är för utgivare).

Ljum marknadsföring inför lansering och hajpen noll. Av förståeliga skäl, eftersom det ser helt feldesignat ut med en potpurri av genrer, tidseror och kulturer, och med förstapersonskrigande som sällan är uppskattat i RPGs (om du inte är Bethesda).

Stämmer att EA är utgivare, går under deras EA Originals label. Tycker ändå man sett det lite på konferenser och showcase men nog vidare pr-push kan jag inte påstå att jag märkt av.

Visst är det spretigt och aningen ostigt, men om man inte stör sig på det och gillar arena-shooters kan man ge det en chans! 🙂

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Det här blir en superflopp men det visste EA redan (eller vad det nu är för utgivare).

Ljum marknadsföring inför lansering och hajpen noll. Av förståeliga skäl, eftersom det ser helt feldesignat ut med en potpurri av genrer, tidseror och kulturer, och med förstapersonskrigande som sällan är uppskattat i RPGs (om du inte är Bethesda).

Ja o inte blir det bättre av att vissa butiker så som Webhallen inte tog in det här i sitt sortiment, inte heller Atlas Fallen tog de in.

Fick gå till Elgiganten o köpa spelet, de trots sitt lilla utbud hade de iaf spelet inne, hatten av EG tack.

Skribent
Skrivet av Gaara:

Ja o inte blir det bättre av att vissa butiker så som Webhallen inte tog inte det här i sitt sortiment, inte heller Atlas Fallen tog de in.

Fick gå till Elgiganten o köpa spelet, de trots sitt lilla utbud hade de iaf spelet inne, hatten av EG tack.

Oerhört märkligt och tråkigt att dom väljer att göra så.. 🤔

Men bra tips om Elgiganten, dom verkar ju faktiskt satsa på gaming numera - även om det kanske mest innebär att de säljer rgb-lysande datortillbehör 😅

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Kommer ej, är för sent att recensera det nu.

Genuin fråga: Varför då? Vad spelar det för roll att spelet har funnits ute ett tag?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Redaktör
Skrivet av Akronym:

Genuin fråga: Varför då? Vad spelar det för roll att spelet har funnits ute ett tag?

Rent krasst för att intresset är lågt så långt efter release. Att recensera kostar tid och pengar, så vi måste välja vad vi lägger våra resurser på. Tyvärr.


signatur
Medlem

Maken till försäljningsflopp har jag nog aldrig sett tidigare.

Remnant 2 som nämndes i tråden hade en topp på 110 856 samtidiga spelare på Steam kort efter release i slutet av juli.

Immortals of Aveum har som mest haft 751 som spelar samtidigt. 🤭☺️


signatur

Memento Mori

Medlem

Såg SkillUps recension av spelet och tycker att det ser underhållande ut. Men jag kommer vänta tills det går ner i pris om jag ens kommer ihåg det när det blir dags att köpa något nytt spel.


signatur

PSN: OAKTHYR

Skribent
Skrivet av Slimebeast:

Maken till försäljningsflopp har jag nog aldrig sett tidigare.

Remnant 2 som nämndes i tråden hade en topp på 110 856 samtidiga spelare på Steam kort efter release i slutet av juli.

Immortals of Aveum har som mest haft 751 som spelar samtidigt. 🤭☺️

Ajdå, det lät inget vidare.. Tråkigt för utvecklarna, släpptes kanske i lite fel tid också - många andra spel som stjäl uppmärksamheten just nu.

Medlem

Spelet flyter fint på PS5? har ni sett Digital Foundrys recension? Spelets interna upplösning är 720P som sedan uppskalas med FSR2 och det kan inte ens hålla stabila 60fps....

Vi går ner i utveckling känns det som. AI uppskalning och DRS är ett verktyg för utvecklar som inte kan optimera känns det som.

Remnant 2, Jedi Survivor, FF16 och nu detta rullar under 1080P utan att nå 60fps. Känns som vi behöver PS5 pro eller PS6 snabbt om detta fortsätter.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Spelet flyter fint på PS5? har ni sett Digital Foundrys recension? Spelets interna upplösning är 720P som sedan uppskalas med FSR2 och det kan inte ens hålla stabila 60fps....

Vi går ner i utveckling känns det som. AI uppskalning och DRS är ett verktyg för utvecklar som inte kan optimera känns det som.

Remnant 2, Jedi Survivor, FF16 och nu detta rullar under 1080P utan att nå 60fps. Känns som vi behöver PS5 pro eller PS6 snabbt om detta fortsätter.

Ja men inte så konstigt har du sett systemkraven på PC för 60fps. Så trött på den där ursäkten "behöver nästa generation hårdvara". Är väl upp till utvecklarna att optimera för befintliga hårdvaran/flatformen de släpper spelet till. Nu säger jag inte att just detta spel är bra eller dåligt, menar generellt sett.

Finns ju spel där datorer med rtx4090 har problem att håll stabila 60fps till o med.

1
Skriv svar