Xbox-konsolernas "utsläppsmedvetna" uppdatering är nu (ut)släppt

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Ett av århundradets värsta kemikalie spilla har hänt i USA men folk snackar om en uppdatering till Xbox för klimatet. Ska man skratta eller gråta?

Det är ju lätt att se på det på det sättet, men för min del handlar det om att det är en enkel åtgärd som inte gör mitt liv nå jobbigare, så varför inte använda det energisnåla alternativet?

Det är ingen här som tror att Microsoft kommer rädda planeten med den här ändringen, så blir bara löjligt när man ska hålla på och jämföra det med katastrofer.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Det är ju lätt att se på det på det sättet, men för min del handlar det om att det är en enkel åtgärd som inte gör mitt liv nå jobbigare, så varför inte använda det energisnåla alternativet?

Det är ingen här som tror att Microsoft kommer rädda planeten med den här ändringen, så blir bara löjligt när man ska hålla på och jämföra det med katastrofer.

Jo jag värnar alltid om miljön på bäst sätt jag kan. Men när man läser om händelsen och förstår situationens allvar men märker att det är tyst på de flesta håll när det gäller klimataktivister mm så börjar man ju undra.

12
Skriv svar