What grinds my gears!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Folk som envisas med att cykla på bilväg fast det finns en cykelväg strax brevid, ibland tom en gatusten endast imellan.
Oftast är det cykeltöntar som tror dom cyklar tour the france, med cykelbyxor men även mödrar med sina barn i sådana där större 3 hjulingar där dom packat ungar där fram. Bara för att den är en 3 hjuling och är en sk elcykel ska man endå vara på cykelvägen 🤦‍♂️

Dessa människor tror dom är odödliga.

Till cyklars försvar så är det ibland bättre för träningscyklister att vara på vägen än att cykla på cykelvägen där det är mycket annan trafik, barn som cyklar slalom, familjer som cyklar till stranden eller pensionärer som cyklar i bredd.

Sen är jag cyklist också så är partisk. Allt handlar om hur man ser på saker, ser du cyklister som djävulens påfund och blodet börjar koka varje gång du har en framför dig på vägen så bör du fundera över hanterar det, du blir inte en bättre bilförare av det. Du hjälper ingen av att stressa en omkörning, kom ihåg att cyklister alltid förlorar i fighten mellan bil-cyklist.

Sen vet jag också att det finns douchiga cyklister som inte exempelvis kanske släpper förbi en bil/lastbil när det är svårare att köra om.

För att hålla mig ontopic då: Stör mig på bilister som tror att du kan köra om en cyklist på en landsväg samtidigt som du får möte, vilket medför att man får bilar som susar förbi en i 70knyck med ibland halvmeters avstånd.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Zensu:

<Uppladdad bildlänk>

Vad som slipar mina kugghjul?

Jo låt mig dela med mig: 130ish riksdaler, dineros, pesetas, dollares, buckaroos för denna jävla travesti på MAX.

Låt mig expandera, jag är en person som äter otroligt strikt och rent, att "unna" mig är något jag snudd på aldrig gör men idag kom en sådan snudd.

Låt mig addera mer saft i drycken: Är Gluten intolerant, finns inga alternativ i deras världelösa touch-tjofräs meny(Deras egna hemsida säger att det finns och på deras hästskits meny står det fråga personalen, som ni ser i nästa del av meningen) och när jag går och frågar i kassan säger dom nonchalant att jag får gräva mig runt där själv, bara där och då höll jag på att tappa min skit, men hursom låt oss återgå, fipplar i menyn i en halv evighet och ser tillslut att man kan ta "salladswrap"... Va i helv, aja jag är hungrig så fuckit, nu kör vi. Tar en vanlig burgarjävel meny(ni vet, en sådan med kossa muumuu kött) med salladswrap, nån sketen dipp och går vidare.

Som ni ser på bilden, det där är INTE en vanlig hamburgarjävel, det där är en friterad kyckling omringad av salladsblad, dvs inte en wrap, ser ni osten? Jo det är där den låg och nej, jag skakade inte runt påsen som en Parkinsons patient. Ingen sås på "burgaren" förövrigt, inte en jävla droppe och här kommer det lite mer, jo vad friterar man kött/kyckling/fisk you name it med? Jo en viss smet som innehåller? Jo vete, och vete innehåller? Japp, Gluten.

Så fick sula hela skiten i soptunnan och försöka mig på deras "pommes"... Felet med det? Jo smakar allvarligt talat som en skosula, herreminjävlar sikken travesti, dippen? Smakade "fake" dvs konstgjort skräp.

Allvarligt talat, Fuck Max, fuck hela denna världelösa snabbmatsindustri och FUUUUCK dom som jobbar på max, jävla värdelösa ungdomar med lägre arbetsmoral än en stackars Indonesisk barnslav som syr billiga skitkläder. Ni är alla inkompetenta pajaser och ni förtjänar sparken hela högen.

Må Max åka i konkurs och må jag aldrig falla så lågt att jag försöker mig på någon sådan AVFÖRING igen.

Rantaroo, over and out.

Jag har aldrig varit ett Max fan men förra sommaren tänkte jag testa deras ”kycklingmacka” för en bra sådan kan jag uppskatta någon gång men med samma resultat som dig dåligt, långsamt, dyrt och som en extra bonus så var den rå i mitten bara till å kasta skiten för att tjafsa med snabbmatspersonal är en energitjuv av rang för båda parter och under min värdighet trots att jag är en 30++ surgubbe

Så nej sista besöket för min del även om det säkert var tre fyra år sedan besöket innan dess.

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Till cyklars försvar så är det ibland bättre för träningscyklister att vara på vägen än att cykla på cykelvägen där det är mycket annan trafik, barn som cyklar slalom, familjer som cyklar till stranden eller pensionärer som cyklar i bredd.

Sen är jag cyklist också så är partisk. Allt handlar om hur man ser på saker, ser du cyklister som djävulens påfund och blodet börjar koka varje gång du har en framför dig på vägen så bör du fundera över hanterar det, du blir inte en bättre bilförare av det. Du hjälper ingen av att stressa en omkörning, kom ihåg att cyklister alltid förlorar i fighten mellan bil-cyklist.

Sen vet jag också att det finns douchiga cyklister som inte exempelvis kanske släpper förbi en bil/lastbil när det är svårare att köra om.

För att hålla mig ontopic då: Stör mig på bilister som tror att du kan köra om en cyklist på en landsväg samtidigt som du får möte, vilket medför att man får bilar som susar förbi en i 70knyck med ibland halvmeters avstånd.

I det här sammanhanget jag beskriver så kan det vara så gott som tomma cykelvägar brevid bilvägen.
Där jag bor har jag aldrig sett att cykelvägarna är fullproppade av pensionärer i bredd eller barn som kör slalom.
Det är intressant du som försvarar cyklister på vägarna med att det är hinder på cykelvägarba men att själv vara ett hinder är inga problem

Tillägger att Jag är själv cyklist, jag cyklar med en vanlig herrcykel till jobbet varje dag sommar som vinter. Till skillnad mot stor del av cykelbyxe gänget.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

I det här sammanhanget jag beskriver så kan det vara så gott som tomma cykelvägar brevid bilvägen.
Där jag bor har jag aldrig sett att cykelvägarna är fullproppade av pensionärer i bredd eller barn som kör slalom.
Det är intressant du som försvarar cyklister på vägarna med att det är hinder på cykelvägarba men att själv vara ett hinder är inga problem

Tillägger att Jag är själv cyklist, jag cyklar med en vanlig herrcykel till jobbet varje dag sommar som vinter. Till skillnad mot stor del av cykelbyxe gänget.

Det är exakt det jag pratar om, ser du något som ett hinder så går du in i situationen med fel synsätt. Jag cyklar själv på cykelbanan när jag pendlar till jobbet men när jag cykeltränar så cyklar jag bara på vägar som saknar cykelbana, så inte helt applicerbart på dina scenarion, men problemet blir ofta att bilisterna är lika irriterade då som om det finns en cykelbana bredvid.

Cyklisterna får vara på vägarna, likaväl som långsamma A-traktorer och traktorer.

Vi är inte överens i frågan så kan likväl lämna det här.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Det är exakt det jag pratar om, ser du något som ett hinder så går du in i situationen med fel synsätt. Jag cyklar själv på cykelbanan när jag pendlar till jobbet men när jag cykeltränar så cyklar jag bara på vägar som saknar cykelbana, så inte helt applicerbart på dina scenarion, men problemet blir ofta att bilisterna är lika irriterade då som om det finns en cykelbana bredvid.

Cyklisterna får vara på vägarna, likaväl som långsamma A-traktorer och traktorer.

Vi är inte överens i frågan så kan likväl lämna det här.

Detta är "What grinds my gear" tråden.
Det man stör sig på behöver inte vara nått som nån gör otillåtet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Detta är "What grinds my gear" tråden.
Det man stör sig på behöver inte vara nått som nån gör otillåtet.

Glömde också säga att något som också stör mig är all diskussioner som uppstår när sånt här dyker upp, värst är det på facebook om nyheter eller annat om cyklister på vägar, där kan vuxna människor skriva rent ut att cyklister förtjänar en dörr i sidan eller något.

Så brukar hoppa in i diskussioner med min åsikt. Och din åsikt är ändå balanserad, inte på något sätt extrem så ta inte åt dig på fel sätt Allmänt bra sätt att tänk i trafiken är att inte hetsa upp sig så mycket och stressa saker, kan leda till väldigt tråkiga saker, ibland är alternativet att du kanske bara behöver ligga bakom en cyklist/traktor några extra minuter vilket inte är hela världen.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Folk som röker på busshållplatser eller andra ställen där det tydligt är rökförbud: Bli inte sura på mig när jag ber er sluta förpesta luften för oss andra när det är ni som gör fel. Då ber man istället om ursäkt, fimpar sin cigg och går därifrån, helst skamset.

Människor som på något vis tycker att de ska försöka argumentera att de var där först eller liknande förtjänar evig vagel i ögat.

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Glömde också säga att något som också stör mig är all diskussioner som uppstår när sånt här dyker upp, värst är det på facebook om nyheter eller annat om cyklister på vägar, där kan vuxna människor skriva rent ut att cyklister förtjänar en dörr i sidan eller något.

Så brukar hoppa in i diskussioner med min åsikt. Och din åsikt är ändå balanserad, inte på något sätt extrem så ta inte åt dig på fel sätt Allmänt bra sätt att tänk i trafiken är att inte hetsa upp sig så mycket och stressa saker, kan leda till väldigt tråkiga saker, ibland är alternativet att du kanske bara behöver ligga bakom en cyklist/traktor några extra minuter vilket inte är hela världen.

Nej jag tänker inte på att sätta en dörr i sidan av cyklister och sånt.
Jag lever ett harmoniskt liv så stressad är jag inte.
Men dessa cyklister verkar ofta se sig själv som odödliga dom är på vägarna högst olämpliga tillfällen nör en cykelväg är tom precis brevid


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Medlemsrecensionerna på FZ är miserabla.
Bara för att du har lagt tid på en recension betyder inte att den är bra.
En recension ska ha en ingress. Ingressen ska vara en TLDR och sammanfatta spelet på två meningar.
Väl avdelade stycken med rubriker gör det lättläst.
Läs genom den flera gånger innan du postar. Var kritisk mot dig själv.
Undvik småord som "lite", "ganska", och "typ". Mina två personliga hatord är "dock" och "tyvärr". Du kanske pratar så men det är inte vare sig snyggt eller effektivt i skriven form.
Blanda långa och korta meningar. En kort mening har mer snärt i sig.

Jag förstår varför FZ har medlemsrecensioner, dessa ökar medlemmars engagemang och det är ingen brist på skrivglädje här. Jag vill ha kvar dem trots mitt gnäll.

Jag vill bara lida lite mindre när jag läser dem.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av demagog:

Medlemsrecensionerna på FZ är miserabla.
Bara för att du har lagt tid på en recension betyder inte att den är bra.
En recension ska ha en ingress. Ingressen ska vara en TLDR och sammanfatta spelet på två meningar.
Väl avdelade stycken med rubriker gör det lättläst.
Läs genom den flera gånger innan du postar. Var kritisk mot dig själv.
Undvik småord som "lite", "ganska", och "typ". Mina två personliga hatord är "dock" och "tyvärr". Du kanske pratar så men det är inte vare sig snyggt eller effektivt i skriven form.
Blanda långa och korta meningar. En kort mening har mer snärt i sig.

Jag förstår varför FZ har medlemsrecensioner, dessa ökar medlemmars engagemang och det är ingen brist på skrivglädje här. Jag vill ha kvar dem trots mitt gnäll.

Jag vill bara lida lite mindre när jag läser dem.

Haha, den tar jag på mig. Både ”tyvärr” och ”dock” är ord jag gärna (över?)använder för att förlänga de redan ganska långa meningar jag författar i mina texter. Glad midsommar!

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Haha, den tar jag på mig. Både ”tyvärr” och ”dock” är ord jag gärna (över?)använder för att förlänga de redan ganska långa meningar jag författar i mina texter. Glad midsommar!

Skönt att man inte är ensam... Har försökt få till ingresser och mellanrubriker men det finns många skäl till att man skriver medlemsrecensioner och inte riktiga recensioner på sidan Sen borde jag ta till mig kill your darlings också, tror mina texter mått bra av lite slakt


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Stör mig på uttrycket ”hata på” någon/någonting. Förstår inte riktigt varför man ska lägga till ordet ”på”, men jag börjar ju bli lite gammal antar jag. Jag förstår att det kommer från engelskan(to hate on sombody/something) men problematiken kvarstår även där.

Som någon annan nämnt tidigare stör jag mig på folk som är otrevliga i kassan. Eller, faktiskt otrevliga generellt. Fan va mkt trevligare världen skulle vara om vi var trevliga mot varandra istället, alltid, i alla situationer.

Medlem
Skrivet av Andreas Klingberg:

Som någon annan nämnt tidigare stör jag mig på folk som är otrevliga i kassan. Eller, faktiskt otrevliga generellt. Fan va mkt trevligare världen skulle vara om vi var trevliga mot varandra istället, alltid, i alla situationer.

Instämmer. Det där är ett val folk gör, oavsett om dom är medvetna om det eller inte. Välj bättre.

Releasehästryttare

Suck!

Gick till ostaffären och skulle handla, de hade lagt ner.. de andra ostaffärerna ligger på andra sidan staden, så nu får man köpa livsmedelsbutiks ostar framöver!

#ilandsproblem

Medlem

videoklipp och videos där man lagt in textning mitt i bilden, som inte går att stänga av.
Varför förstör dom sina videos på det sättet, ytterst irriterande.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Sen är jag cyklist också så är partisk. Allt handlar om hur man ser på saker, ser du cyklister som djävulens påfund och blodet börjar koka varje gång du har en framför dig på vägen så bör du fundera över hanterar det, du blir inte en bättre bilförare av det. Du hjälper ingen av att stressa en omkörning, kom ihåg att cyklister alltid förlorar i fighten mellan bil-cyklist.

Tänker hoppa in lite på cyklister vs bilister, men ändå inte.

It Grinds my gears, att vi trafiktanter tänker på bilister mot cyklister mot fotgängare. "Jag mot dem" mentaliteten. Det gäller egentligen inte bara bilister mot cyklister, det gäller trafikanter mot trafikanter.

Ofta skyller vi trafikanter på andra i många situationer. Känns som att vi sällan tänker "Även om jag inte var ansvarig till den där situationen så kunde jag ha gjort X för att göra den säkrare.".

Medlem
Skrivet av Nasder:

Tänker hoppa in lite på cyklister vs bilister, men ändå inte.

It Grinds my gears, att vi trafiktanter tänker på bilister mot cyklister mot fotgängare. "Jag mot dem" mentaliteten. Det gäller egentligen inte bara bilister mot cyklister, det gäller trafikanter mot trafikanter.

Ofta skyller vi trafikanter på andra i många situationer. Känns som att vi sällan tänker "Även om jag inte var ansvarig till den där situationen så kunde jag ha gjort X för att göra den säkrare.".

Det är sant att det finns idioter i alla läger, men cyklister får ses som överrepresenterade. Till deras försvar är väl många städer i Sverige inte så väl anpassade till cykeltrafik.

Medlem
Skrivet av Andreas Klingberg:

Som någon annan nämnt tidigare stör jag mig på folk som är otrevliga i kassan.

Tror det nämnts tidigare i tråden men folk som pratar i mobilen medans de betalar i kassan...Borde klubbas och lämnas att förblöda.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Molotov:

videoklipp och videos där man lagt in textning mitt i bilden, som inte går att stänga av.
Varför förstör dom sina videos på det sättet, ytterst irriterande.

Tycker HBO (ja det får heta det för alltid) gör det en smula värre, när de lägger svensk text ovanpå engelsk text när någon dialog är på ett tredje språk.
Eller lägger textspåret rakt över text som tex beskriver vilken stad, land osv scenen utspelar sig i.
Det grinds my gears en del…

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Tycker HBO (ja det får heta det för alltid) gör det en smula värre, när de lägger svensk text ovanpå engelsk text när någon dialog är på ett tredje språk.
Eller lägger textspåret rakt över text som tex beskriver vilken stad, land osv scenen utspelar sig i.
Det grinds my gears en del…

ja det håller jag med om


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skriv svar