Mer retro-fps: Ion Fury-uppföljaren Phantom Fury har utannonserats
Det här såg fantastiskt ut! Är det fortfarande Build-motorn i grunden?
Det här såg fantastiskt ut! Är det fortfarande Build-motorn i grunden?
Ser riktigt bra ut, jag tycker uppföljaren ser mer ut som Quake med mycket 3D fast interaktion som HL eller Duke, alldeles oavsett känns det som en perfekt evolution från första som definitivt byggde på build. Lätt köp i vilket fall :)!
Detta gänget borde få göra klart Wrath Aeon of Ruin som såg så himla lovande ut för oss Quake-älskare. (fastnat i utvecklingen)
Jag får förutsätta att detta kommer bli 2023s bästa spel, eftersom Ion Fury typ är ett av de bästa spelen som gjorts. Men det är inte värt att hoppas för mycket, detta är inte gjort av Void Point och helt ärligt, vad hände med Wrath och de andra spelen...
Det här såg fantastiskt ut! Är det fortfarande Build-motorn i grunden?
Ganska uppenbart att detta inte är build, det lär vara unreal eller något.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Ser väldigt lovande ut. Mycket Duke Nukem Forever 2001 feeling.
Något som de verkligen måste förbättra efter besvikelsen Ion Fury är Shelly's röst och addera fler unika vapen.
Hennes dialog i Ion Fury var lika platt som en pannkaka och kändes opersonlig / påklistrad och även bitvis kass i själva skådespelet. Och vapnen kändes alldeles för likadana och tråkiga.
Ion Fury var väldigt snyggt att se på men var inte alls lika kul att spela som tex Duke Nukem 3D.
Allt från bandesign som kändes 50/50 till fiender som var otroligt tradiga att strida mot var det som satte stopp för min genomspelning.
Hoppas innerligt på att Phantom Fury förbättrar precis allt. 🙂
Jag får förutsätta att detta kommer bli 2023s bästa spel, eftersom Ion Fury typ är ett av de bästa spelen som gjorts. Men det är inte värt att hoppas för mycket, detta är inte gjort av Void Point och helt ärligt, vad hände med Wrath och de andra spelen...
Ganska uppenbart att detta inte är build, det lär vara unreal eller något.
Såg senare att det var Unreal Engine 4. Men med tanke på vad man gör i Doom-motorn numera hade det ju kunnat vara Build.
Såg senare att det var Unreal Engine 4. Men med tanke på vad man gör i Doom-motorn numera hade det ju kunnat vara Build.
Om man ser hur nytt Ion Fury är så är det inte så troligt att detta skulle vara build. Eftersom Void Point inte är aktiva i utvecklingen av detta öht (enligt de själva) och flera på Void Point är de som faktiskt utvecklar buildmotorn idag, vad den är och build motorn kan helt enkelt inte se ut som detta om Ion Fury är den senaste och då "bästa versionen" vi ser, att den skulle gå ha utvecklats så här långt på den tiden, nja Och tanken är ju att expansionen av första spelet skall komma nu i slutet av året, om det nu inte OCKSÅ kommer nästa år... Och de ser ju helt olika ut med...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Om man ser hur nytt Ion Fury är så är det inte så troligt att detta skulle vara build. Eftersom Void Point inte är aktiva i utvecklingen av detta öht (enligt de själva) och flera på Void Point är de som faktiskt utvecklar buildmotorn idag, vad den är och build motorn kan helt enkelt inte se ut som detta om Ion Fury är den senaste och då "bästa versionen" vi ser, att den skulle gå ha utvecklats så här långt på den tiden, nja Och tanken är ju att expansionen av första spelet skall komma nu i slutet av året, om det nu inte OCKSÅ kommer nästa år... Och de ser ju helt olika ut med...
Vad kördes första DNF-versionen i, den de gjorde den stora E3-trailer i? Kanske var alla nods till den som fick mig att tveka.
Vad kördes första DNF-versionen i, den de gjorde den stora E3-trailer i? Kanske var alla nods till den som fick mig att tveka.
Eh, det var väl quake2motorn. Eller, den där bilden från kyrkan, är väl det?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Jag får förutsätta att detta kommer bli 2023s bästa spel, eftersom Ion Fury typ är ett av de bästa spelen som gjorts. Men det är inte värt att hoppas för mycket, detta är inte gjort av Void Point och helt ärligt, vad hände med Wrath och de andra spelen...
Ganska uppenbart att detta inte är build, det lär vara unreal eller något.
Som jag förstått fick de en hel del problem pga covid.
Till skillnad från många andra retro-spel idag är detta byggt på äldre tech (darkplaces porten), så de har främst rekryterat från modding scenen i Quake, och framförallt från de som gjorde det fantastiska och rent av professionella Arcane Dimensions.
Hur som så lär det vara rätt skört vid bortfall, långtidssjuka osv på en helt annan nivå än att dra folk från en modernare utvecklingspool.
Det som finns där idag är ju riktigt bra och med en genuin retro-känsla, så hoppas verkligen de kommer i mål. Nytt releasedatum sattes nyligen till 2023.
Som jag förstått fick de en hel del problem pga covid.
Till skillnad från många andra retro-spel idag är detta byggt på äldre tech (darkplaces porten), så de har främst rekryterat från modding scenen i Quake, och framförallt från de som gjorde det fantastiska och rent av professionella Arcane Dimensions.
Hur som så lär det vara rätt skört vid bortfall, långtidssjuka osv på en helt annan nivå än att dra folk från en modernare utvecklingspool.
Det som finns där idag är ju riktigt bra och med en genuin retro-känsla, så hoppas verkligen de kommer i mål. Nytt releasedatum sattes nyligen till 2023.
Ja, det är bra, jag gillar det väldigt mycket. Förstår att det är jobbigt att jobba i äldre tech, men personerna som gör detta vet att de jobbar i gammal tech, för de vill göra det. Felet är väl snarare att man sätter sina mål för högt och kommer på det senare och 3dr har någon sorts fix ide att sätta exakta datum på sina titlar när de knappt kommit något i utvecklingen.
Det är samma sak med Kingpin, man hade inte orginakoden, vilket man kom på i efterhand/eller så trodde man att det skulle vara lätt att göra en remaster ändå, uppenbarligen var det inte så lätt och nu har det tagit längre tid att göra en unity-wrapper runt det gamla spelet som skall generera några halvshabbiga ai-skalade texturer med blur och bloomfilter, än vad orginalspelet tog att göra på den tiden.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Eh, det var väl quake2motorn. Eller, den där bilden från kyrkan, är väl det?
Så kanske det var!