Flygsimmen X-Plane 12 släppt - testa demo

Robot
Flygsimmen X-Plane 12 släppt - testa demo

Early access-version ute nu.

#x-plane


Medlem

För mig är det svårt att se varför detta behövs pga MSFS men om jag hade varit mer galen i flight-sim antar jag att jag kanske uppskattat det mer.
Konkurrens är bra också.

Medlem
Skrivet av Najkan:

För mig är det svårt att se varför detta behövs pga MSFS men om jag hade varit mer galen i flight-sim antar jag att jag kanske uppskattat det mer.
Konkurrens är bra också.

Fans av X-Plane anser att det simulerar själva flygningen bättre än vad MSFS gör.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Fans av X-Plane anser att det simulerar själva flygningen bättre än vad MSFS gör.

Exakt. Men båda spelen är bra


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Konkurrens behövs väl alltid, men visst lär det ha blivit jobbigt för de andra sedan MSFS. Många lär "nöja" sig med MSFS.

Medlem
Skrivet av Najkan:

För mig är det svårt att se varför detta behövs pga MSFS men om jag hade varit mer galen i flight-sim antar jag att jag kanske uppskattat det mer.
Konkurrens är bra också.

Flight Simulator har alltid haft bättre grafik, medan X-Plane har haft högre realism. Men det går ju att importera data från Google Earth till X-Plane genom moddar, så där har MFS ingen större fördel. Det som gjort MFS så fantastiskt är ju vädret, men här har ju XP12 gjort enorma framsteg med volumetric clouds. Personligen så har jag aldrig riktigt haft en favorit. Båda simulatorerna är bra på sina sätt.

Medlem

Tack för info.

Medlem

Dock ska tilläggas att MSFS har kommit ganska långt sedan release. En mängd fantastiska moduler har släppts samtidigt som en rad förbättringar har gjorts av Asobo själva angående hur luften rör sig kring planet osv.

Det är inte längre en objektiv sanning att X-Plane är mer realistiskt än MSFS men det beror mycket på vilket flygplan du flyger.

Medlem

Hade jag inte redan investerat rejält i MSFS med bra många payware addons hade jag nog hoppat på X-Plane 12 här och nu. Kommer garanterat att investera i X-Plane 12 i framtiden, men just nu så är jag inriktad på MSFS

Hoppas att det går snabbt att konvertera X-Plane 11 grejer till X-Plane 12, om så är fallet så kommer det en rejäl uppsjö av riktigt bra flygplan inom en kort framtid.

1
Skriv svar