Ghostwire: Tokyo
Mer Doom än Resident Evil, och med en öppen värld som ironiskt nog förminskar spelet.
#ghostwire-tokyo, #pc, #playstation-5, #tango-gameworks
Hade hellre sett dem göra The Evil Within 3 Men jag kommer nog ge det här spelet en chans framöver.
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2.
VR: Meta Quest Pro
De kunde nog skalat ner det, gjort det mer kompakt. Det hade kanske blivit bättre då.
Ser dock väldigt coolt ut så det blir antagligen ett köp.
EXAKT detta. Det hade inte behövt vara open world över huvud taget.
En Bamseponny av folket
Det ser bara... inte kul ut att spela.
Det reagerade jag också på när de började släppa gameplay-videor. Att det såg väldigt ointressant ut att spela.
Synd, för när först utannonserades lade jag det på min watch list eftersom det såg spännande ut. Men nu känns det inte särskilt intressant alls.
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Folk verkar ligga på strax över medel i sina betyg. Jag tycker fortfarande det ser spännande ut! Ska bli kul att få hoppa in i det.
Lirade, gillade, men börjar redan glömma bort.
Story var bra och allmännt ideerna och miljön förstås.
Kombar verkade först innovativ annorlunda (typ "modern magi") men blev snart dö trist och nästan "i vägen" för att njuta en Tokyo walking simulator. Har tyvärr ingen sug på att utforska mera och tex nå flera achievements. Synd, men var värt pengarna oavsett.
Jag var skeptisk och det är svårt att få grepp om när man ser trailers. Men kunde inte låta bli och skaffade det. Nu är jag ca. 20 h in och är helt såld, bortsett från tillfällen med framedrops.
Det har en väldigt egen stämning som är melankolisk och vacker. Älskar att bara glida omkring och samla/njuta av staden. Årets bästa överraskning för mig!
Har nyligen fått tillgång till detta spel genom PS Plus.
Det bevisar (för mig) ännu en gång att man inte kan lita blint på recensioner.
Den öppna världen som recensenten ser som ett minus är för mig en av spelets största styrkor.
Jag har skitkul med att flänga runt över taken i Shibuya, och med att leta efter små statyetter i diverse gränder (Dessa förbättrar din magiska förmåga när du hittar dem.)
For mig så är striderna snarare en krydda till utforskandet snarare än det som driver mig att spela vidare.
20 timmar drygt nu, och inga planer på att sluta spela.
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.