Söker anställa en speltestare.

Medlem
Söker anställa en speltestare.

Hmm, vi behöver någon som kan jobba timmar som testare på vårat spel.

Spelet är ett rpg i våran Hammerwatch-serie. Hammerwatch II är inte som något av de andra två spelen, där det första är ett hack and slash från 2013 och Heroes of Hammerwatch från 2018 är ett rogue-lite, detta kommande är mycket mera ett klassiskt pc-äventyr/rpg. Mera som Sacred 1 än Baulders Gate även mera som Zelda 3 än Final Fantasy. Det finns lite bilder: här.

Det kan mycket väl vara så att det blir annat att testa med, men det är det primära, man blir helt enkelt anställd som testare generellt.

Förutom att jobbet inte kräver någon utbildning eller andra kvalifikationer öht, så måste man kunna spela pc-spel och även spela med en kontroll (som är ett tråkigt krav tyvärr), inte vara för dålig på dessa saker och orkar repetera samma skitsak 200ggr 10 dagar i rad utan att tröttna.

Som testare har man all möjlighet att komma med idéer och delvis komma att jobba med föremål, uppdrag och bandesign och sådant med efter hand.

Jobbet är på plats i Stockholm på Kungsholmen, tanken är att jobbet börjar i januari, början-mitten, jag tror att personer som slutat gymnasiet och inte har något bättre för sig, eller folk som bara sitter hemma och inte heller har något bättre för sig skulle kunna passa bra, även om man planerar att studera spelutvecklare och behöver ha meriten för att lättare komma in på en sådan utbildning kanske, alla kan söka, men eftersom det är en juniorposition så kommer lönen vara där efter och det finns ju inte direkt möjlighet att avancera till någon position som inte är denna eftersom företaget är så litet just nu.

PMa mig vid intresse!

Ps. jag är mycket intresserad av folk som kan rita pixelart, men det är ett helt annat jobb då, men folk som kan det kan skriva till mig med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

FM-guru
F.d. Sisyr

Hammerwatch är ju skitmysigt, hade ingen aning om att det ens var svenskt, än mindre att vi hade forumfolk som jobbade med det!

Någon speltestare är jag emellertid inte, men jag ser fram emot att sätta tänderna i tvåan när den släpps skarpt!

Medlem

Ah, tvåan är så annorlunda mot hammerwatch1 och heroes of hammerwatch =D Det kommer vara lite så att vi i ett tredje spel nu kommer delvis skifta community. Folk blev snea i hw1 för att heroes var ett roguelite, nu blir folk från heroes snea för att detta INTE är det, men de från hw1 kommer tycka det är för mycket saker eftersom det inte är ett arkad hack-and-slash längre haha.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Synd att man inte bor kring Stockholm! Bor i Gävle. Hade varit spännande att testa. Sysslar annars med spelmusik så har haft en del att göra med utvecklingsteam och testat spel under tiden de utvecklas.


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Såg hipshot/crackshell youtube sida med Hammerfall II -spelet ser ut att vara ok

1
Skriv svar