Resident Evil 5 är än så länge det bäst säljande i skräckserien
Tyckte att 5:an var underhållande även om det inte var ett mästerverk likt 4:an.
Håller annars 7:an väldigt högt, det är det jag har spel mest av alla Resident Evil.
5an är ett bra spel men inte ett bra RE-lir. På tok för mycket action vilket 6an också har problem med.
4an är inte ett mästerverk i Resident Evil. Kanske i 3e person spel men inte i Resident Evil. 5an är underhållande men att slå på stora stenar är lite väl Gear of War matcho. Fan Chris ser ju ut som en Gorilla tom.
RE 1,2,3 ,CV och 7an är Resident Evil och samtliga är mästerverk på sitt sett.
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Chris bulka upp sig lite när han börja på BSAA
5an är ett bra spel men inte ett bra RE-lir. På tok för mycket action vilket 6an också har problem med.
Håller med. 6:an har jag inte spelat, det ser verkligen inte bra eller tilltalande ut.
Ännu en dag i paradiset.
Kan tänka mig att största anledningen var att fans lockades till att spela ett Resident Evil i co-op, sen var det lite mer mainstream för de som aldrig kört Resident Evil.
Det är ett underhållande spel i co-op. Men single-player, nej tack. Då spelar jag hellre de äldre spelen.
Håller med. 6:an har jag inte spelat, det ser verkligen inte bra eller tilltalande ut.
Du har inte missat något, det är fulkomlig dynga!
God is dead
Du har inte missat något, det är fulkomlig dynga!
Glädjer mig att läsa, då kan jag fortsätta ignorera med gott samvete
Ännu en dag i paradiset.
4an är inte ett mästerverk i Resident Evil. Kanske i 3e person spel men inte i Resident Evil. 5an är underhållande men att slå på stora stenar är lite väl Gear of War matcho. Fan Chris ser ju ut som en Gorilla tom.
Håller med, 4an var ett fenomenalt spel bara inte ett fenomenalt Resident Evil, det gjorde många core fans besvikna när det begav sig. Personligen tycker jag 7an är fantastisk, likaså remaken av 2an, men remaken av 1:an är nog bäst av alla. Capcom är dock på helt rätt spår igen, så hoppas på Nemesis här näst följt av en uppföljare till 7an.
5an var ett bra COOP spel men inte mycket mer än så.
Skulle inte kalla femman survival horror, på tok för mycket action.
Coop Action
Ja han är en riktig buffel i 5an
Tycker faktiskt att femman i serien är riktigt underskattad. Det finns ruskigt mycket co-op-underhållning att hitta här, tycker jag. Sen håller det självklart inte samma klass som tvåan, fyran och sjuan men nog är det ett roligt spel alltid!
Minns att jag och en polare spelade femman när vi var alltför unga och alltid började bråka om vem som skulle spela som steroidpumpade Chris.
Jag har nog aldrig sett något manligare
Det enda rimliga sättet att få detta att gå ihop för mig är att seriens popularitet kanske var större än någonsin I och med fyran och efter fyran (därav inte sagt att jag tycker fyran var bäst). Och att RE5's försäljning helt enkelt måste ridit på vågen från fyran.
subterranean homesick alien
Tycker det är lite tråkigt att co-opspelen måste vara så actionbetonade. Jag hade dock kul med re5, men tänker att RE2 hade kunnat funka bra i co-op, en kör Claire och den andra Leon, bara om de gjort vägarna helt olika och man hjälpts åt under spelets gång med pussel och liknande.
"Writer and Fighter"
Som många har sagt tidigare så är RE5 ett fantastiskt coop spel men inte ett så bra "ResidentEvilSpel". Spelade senast i helgen med en kompis och det är så härligt flängt att man skrattar på sig. Blir nog till att man testar 6'an igen fast coop då det är extremt konstigt på ett humoristiskt sätt. De är så dåligt att det blir kul.
Overall, så är iaf 4an min favorit. Det är helt genialt. Hur jävla bra man än blir på det så går det aldrig att bemästra. Omspelningsvärdet är enormt.
7an däremot... förstår inte att det kan vara så populärt som det är. Det blev så amerikanskt och klyschigt.
7an däremot... förstår inte att det kan vara så populärt som det är. Det blev så amerikanskt och klyschigt.
7ans första del i huset är fantastisk, medan sista delen av spelet i skeppet är hemsk.
"Writer and Fighter"