Tävling – Vinn en Playstation Classic!
Playstation var den första konsol jag själv köpte efter mycket sparande av veckopeng som barn. Så konsolen och de spelen är en påminnelse om en lycklig barndom.
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Konsollen är en sloppy cash grab som använder sig av en open source emulator :>
Den lider av dålig framerate och till och med PAL spelen som är med körs i 50hz liksom.
Folk har också lyckats fått tillgång till options menyn med hjälp av ett tangentbord,
Det inkluderar saker som cheats och savestates
Det enda som man skulle vilja ha från den här är själva skalet, så man kunde ploppa in en pie.
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Minns när jag i lågstadiet var hemma hos en kompis och kom i kontakt med Playstation. Vi spelade då Tekken 2 på en demoskiva varje dag efter skolan. Läste sedan om ett kommande spel som hette Final Fantasy 7 i SuperPlay. Köpte sedan konsolen. Resten är historia! Favoritminne med konsolen: spela lådgubbe i Metal Gear Solid.
| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|
Mitt första minne av playstation var att jag inte förstod hur man skulle kanalsöka efter att få bild till konsolen, eftersom jag bara hade erfarenhet av antennkabel eller dylikt så öppnades en helt ny värld upp för mig. Playstation + scart va en så aha-faktor att det blev en av mitt största minnen, om inte det roligaste. Lite som att lära sig koka snabbmakaroner för första gången.
Jag var 10år och önskade mig mer än allt annat en Playstation i födelsedagspresent. Fick jag någon? Nej. Resultat: Gråt och besvikelse som jag fortfarande kommer ihåg 22år senare.
Смерть решает вÑе проблемы. Ðет человека, нет проблем