Blizzard = Elite?

Medlem
Blizzard = Elite?

Igårkväll satt jag och flipprade runt och fluktade på starcraft två hemsidan. Sedan drog jag över till blizzards hemsida för att kika om de hade några större nyheter. Tanken slog mig att Blizzard alltid fått mig att känna att jag fått valuta för pengarna. Några av de spel jag har köpt har varat några få, tre till fem månader eller kanske upp till ett år. Men blizzards spel har alltid varat åratal!
(Diablo, Starcraft, World of Warcraft m.fl)

Det är därför jag vet om att starcraft två kommer att bli bra. Om det blir en flopp och att jag känner mig lurad, så gör det inget. Eftersom de har redan gett mig så mycket av de pengar jag spenderat, att jag accepterar en förlust.

Just nu sitter jag i ett dota träsk. Visserligen är det inte blizzard som har gjort dota, men de har gett en fruktansvärt lätt editor samt stabil motor. Detta gör det möjligt att förlänga livslängden på spelet avsevärt. Jag har själv suttit och gjort många banor till mig själv och kännt mig duktig.

Det känns verkligen som om Blizzard uppmuntrar till kreativitet. Däremot så kommer de nog falla nångång. Dit kommer vi någon dag.

#blogg

signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

1
Skriv svar