Barbar i elektronisk form
Vill du cut to the chase? kolla efter (!!!) markeringen
Nu har det gått ett bra tag sedan jag bloggade senast. Anledningen till detta var att jag blev så trött på att vara arbetslös att jag tog till med desperata metoder. Ni gissade rätt; Arbetsförmedlingen.
Ni får ursäkta min afk. Här kommer en rad med spel jag har krafsat fram med kreativitet och tiggning. Kort eller lång beskrivning av "upplevelsen" kan variera från titel till titel. (resten får ni fundera ut själva. Jag tänker inte beskriva hur sallad smakareller färgen röd.)
(!!!) "maxinställningar"
Skaffade fram Bioshock till mig själv och till min förvåning så blev jag småparanoid om kvällarna. Varför frågar ni? Därför att när mörkret faller så tänker jag fortfarande på de förfärliga människorna (?) som blivit komplett galna. Spelets upplägg är bra, men inte imponerande. Grafiken är bra (omgivningen.) men vattnet.... what the f**k is up with that. När man får vatten i ögonen irl så blundar man av ren reflex. I spelet känns det som om en mordisk amöba invaderar ansiktet. Första gången det hände så trodde jag att det var en fiende som försökte kväva mig. Självklart rörde jag musen hastigt och högg med skiftnyckeln i hopp om att skaka av mig amöban. Det som störde mig mest var när jag tittade "ut" genom fönstret och upptäckte deras förfärliga "outdoor" effekt. Trodde först att karaktären käkat nåt dåligt och började hallucinera. Som sagt, övrigt sätt, hade spelet en laxerande effekt (mentalt.) på mig. På ett positivit sätt naturligtvis. Jag erkänner att jag kände mig smårädd och försiktig. Vanligtvis är jag en barbar, oavsätt spel.
Hockey; Slagsmål. Golf; Försöker bugga till slagsmål. Byggarebob (voilá); Köra ihjäl honom. Bonniers trafikskola; PILE UP! PILE UP!
(!!!) "Maxinställningar"
Grindade på demot Quakewars. Blev hyffsat duktig på en dag, och ägde topplistorna på två. Jag lade ner det eftersom kreativitet tydligen belönades med kick eller bann. Inte för att jag spawnkampade utan, för att jag helt enkelt hittade hyffsat bra vinklar att ställa mechen på eller flyga med ....spindeln?
Spelade för det mesta strogg eftersom det var svårast och brist på bra folk, om ni undrar. Varför vill jag kalla "människorna" G.D.I för? Suck.
För att få bra score så rekomenderar jag starkt Mr.Artillary. Ni som spelat det vet mycket väl hur fruktansvärt oersättliga sådana är. (Om de är bra. Ingen orkar med 8 teamkills på en fel lagd artilleri markering.)
Jag tyckte det var en hyffsad titel. Bulkig och otymplig som vanligt när det gäller "Quake".
(!!!) "Maxinställningar"
Loki. Varför? Kul för stunden. Inget långvarigt. Barbaren kunde ju ha gjort så mycket mera kreativare. Efter en stunds levlande så upptäcker man att man fått en tenor istället. Står skriker i alla stämmor för att få alla buffar. När man kommit till den sista så är det kört, för den första har just gått ut. Potential har spelet.
Bra ljud, hyffsad grafik, hyffsat ljud. Spelkontrollerna är lite för bulkiga och karaktärerna rör sig .... som om de gick på ecstasy. Jag vill inte gå in på de andra karaktärerna eftersom det är ingen idé och ni orkar nog inte läsa.
The End
Ps. Jag inkluderar min datorspecifikation på ett senare skede. Ds.
"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides