Han nådde level 100 i Overwatch, efter bara 8 dagar
How do you kill that which has no life?
Själv så tappar jag spelsuget lite efter några timmar åt gången då det inte finns ranked matchmaking ännu. Spelet känns lite oseriöst när man spelar ensam hela tiden och folk bara leker omkring för att lära sig spelet, eller så kanske de inte heller har någon aning om vad de gör
För er som inte förstår deras värdelösa mm så är det anledningen till hans 51%. Alla ligger runt 50,börjar du komma över så får du svårare o svårare motståndare, samtidigt som du får sämre (som har över 50%) med dig.
Är du världens sämsta spelare kommer du hamna med riktigt bra som boostar upp dig till 50.
Finns därför en dold mmr, så även om du är dålig på spelet och jämför stats med en kompis som är jättebra kommer ni ha liknande stats. Skillnaden är att överlag spelar han med mycket bättre spelare, medans du spelar med sämre.
För er som inte förstår deras värdelösa mm så är det anledningen till hans 51%. Alla ligger runt 50,börjar du komma över så får du svårare o svårare motståndare, samtidigt som du får sämre (som har över 50%) med dig.
Är du världens sämsta spelare kommer du hamna med riktigt bra som boostar upp dig till 50.
Finns därför en dold mmr, så även om du är dålig på spelet och jämför stats med en kompis som är jättebra kommer ni ha liknande stats. Skillnaden är att överlag spelar han med mycket bättre spelare, medans du spelar med sämre.
Aye.
Så länge man inte är världselit funkar väl de flesta spel så?
Tänker på t.ex. LoL. Även om du född att evigt vara brons eller är duktig platinumspelare så lär vinstprocenten ligga ungefär likadant. Platspelaren har väl lite extra vinster för att ta sig upp till dom nivåerna... men det är ju rätt få. Dom där 10 matcherna i säsongsstarten kan ju puffa en ganska högt.
Skillnaden är att här verkar den balansera efter win%. Även om du skulle vara den absolut bästa spelaren i världen kommer du tillslut få omöjliga odds, 6 top 10 spelare mot dig samtidigt som du får massa randoms i ditt så du inte kan bära allt.
Lols mm skiter ju fullständigt i win%, o lägger 2 liknande lag. Deras mmr går ju på allt möjligt.
Jag stör mig som fan på match maken, och folk här verkar sitta på info om hur den funkar. Kan nån länka sina källor?
Just detta att det verkar svårt att komma över 50% win, eftersom man allt för ofta matchas med folk som inte kan spela.
Sen så är jag inte direkt så imponerad av bedriften 8 dagar, om snubben spelat 93 timmar... Det är ju sjukt, vad ä det för folk som kan/vill lägga 10 timmar av sitt liv på spel såhär?
Det som mer är en bedrift är ju att minimera tiden det tar till en viss level...
Att bara sitta och zerga upp sin level (eftersom det har 0 med skull att göra) kan ju vem som helst..
Hoppla! Bra jobbat, om man inte har något liv
Jag stör mig som fan på match maken, och folk här verkar sitta på info om hur den funkar. Kan nån länka sina källor?
Just detta att det verkar svårt att komma över 50% win, eftersom man allt för ofta matchas med folk som inte kan spela.
Sen så är jag inte direkt så imponerad av bedriften 8 dagar, om snubben spelat 93 timmar... Det är ju sjukt, vad ä det för folk som kan/vill lägga 10 timmar av sitt liv på spel såhär?
Det som mer är en bedrift är ju att minimera tiden det tar till en viss level...
Att bara sitta och zerga upp sin level (eftersom det har 0 med skull att göra) kan ju vem som helst..
Varför du får spelare som verkar helt förvirrade o står o sniprar som dva eller spelar healer utan att heala osv är för att den spelaren ligger förmodligen en bit under 50% och behöver boostas, dvs alla i ditt lag är beräknat att vinna och är förmodligen 4 eller 5 mycket bättre spelare än andra laget överlag.
Den andra anledningen om du får flera sådana här spelare är att du ligger en bit över 50% och är din tur att förlora för att balansera din %.
Värdelöst system, blizzard förnekar det men det är uppenbart att de kör ett sånt här system. Det gynnar alla casuals för alla får vinna lika mycket som de förlorar, även om de inte påverkar matchen själva.
Rättar förmodligen till sig när ett riktigt rankat läge kommer så man ser en fast punkt var alla hör hemma nånstans. Nu är din plats dold.
Jag har en teori att testa systemet riktigt med ett nytt konto. Springa runt o inte göra nånting i princip, behöver inte ens binda attack på nån knapp. Jag kommer fortfarande hamna på runt 50% så länge jag kör soloq.
Jag stör mig som fan på match maken, och folk här verkar sitta på info om hur den funkar. Kan nån länka sina källor?
Just detta att det verkar svårt att komma över 50% win, eftersom man allt för ofta matchas med folk som inte kan spela.
Sen så är jag inte direkt så imponerad av bedriften 8 dagar, om snubben spelat 93 timmar... Det är ju sjukt, vad ä det för folk som kan/vill lägga 10 timmar av sitt liv på spel såhär?
Det som mer är en bedrift är ju att minimera tiden det tar till en viss level...
Att bara sitta och zerga upp sin level (eftersom det har 0 med skull att göra) kan ju vem som helst..
Blizzards matchmaking har då aldrig fungerat särskilt bra, imo. Det är totalt random vilka du får i ditt lag. Visst kan man förbättra sig själv, men enligt erfarenhet är det bäst att spela med full premade så slipper man randoms.
Off-topic:
Samma visa i heroes of the storm (som för övrigt är en av mina favoritspel just nu). Läste att säsong 1 börjar 14 juni och då resettas ranks.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |