Fallout 4
I en sargad värld full av makalösa upptäckter och öden, försöker vår yrvakne hjälte finna sin plats, samtidigt som han får tampas med en sorgligt utdaterad spelmotor...
FZ:s utsände i atomglödens skugga ger er den definitiva, spoilerfria recensionen.
Ni påtalar vad många anser är det viktigaste i spel är dåligt (gameplay, grafik och motor) men spelet får ändå 4/5?
Visst kan storyn och annat lyfta mycket, men 4/5...
4/5 är för mig ett nästan perfekt spel.
Bara en spontan tanke.
Vi kan bara gå efter våra egna betygskriterier, inte andras
Trodde på ett lägre betyg efter första sidan faktiskt...
Tur man ska köra det på PC.
Just nu är det cirka 3 gånger så många läsare på sida tre i jämförelse med sida 1. Vår rekommendation är att läsa hela texten
Tycker nog ändå det är en 3/5 inte 4...
Baserat på... vadå?
Just nu är det cirka 3 gånger så många läsare på sida tre i jämförelse med sida 1. Vår rekommendation är att läsa hela texten
Jag läser alltid hela texten... jag kan faktiskt fokusera mer än ett stycke åt gången, är född på tidigt 80-tal nämligen.
Tur är det att grafiken inte är det viktigaste i Fallout.
Visst kan man kanske önska sig snyggare grafik 2015 av Bethesda, men jag tycker personligen inte att Fallout är ett sådant spel där mestadel av vikten skall ligga i just grafiken. Utan Fallout (iaf för mig) har alltid haft sitt djup i upplevelse/inlevelse.
Kort sagt: För mig ser det ut som Fallout fortfarande, vilket gör mig lycklig.
Jag brukar inte läsa hela recensioner, men det fick bli ett undantag i dag.
Det kan vara värt att nämna att jag inte planerar att spela detta heller, så jag vet inte vad det var som fick mig att offra några minuter.
Okey jag slutade efter halva recensionen, men hur tusan kunde halvan efter lyckas putta upp betyget till 4/5 efter all den negativiteten som mer eller mindre tog upp det mesta av tung vikt i ett spel? Nåja, jag tror jag kommer bli nöjd så länge det håller minst fallout 3 klass, stabil spelmotor har väl ingen räknat med ändå?
Okey jag slutade efter halva recensionen, men hur tusan kunde halvan efter lyckas putta upp betyget till 4/5 efter all den negativiteten som mer eller mindre tog upp det mesta av tung vikt i ett spel?
Well, det är bara att läsa vidare.
Jag läser alltid hela texten... jag kan faktiskt fokusera mer än ett stycke åt gången, är född på tidigt 80-tal nämligen.
Vissa kanske tröttnar att läsa när det enbart står negativa saker i hela första halvan, finns det mycket bra, ta upp det i samband med det negativa, annars får du folk att tappa intresset av artikeln
Grafikjämförelse konsol och PC
http://www.ign.com/videos/2015/11/09/fallout-4-graphics-compa...
Lite trist att ps4-versionen verkar lida utav fps drops och långa laddningstider bara.
http://wccftech.com/fallout-4-reports-severe-performance-issu...
Videon där spelaren är inscopad är bannemig riktigt förjävlig.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
Arrrgh....skulle dom inte göra det svårare den här gången? Vilken nivå körde du det på?
Power Armor så tidigt låter jäkligt trist. Antar att man, som ofta annars, får kompensera designbeslut med att inte ta emot alla "power-ups" som kastas mot en i Bethesdas-spel
Kunde man inte få power armor efter bara någon timme i 3an och nv? Ja åtminstone 3an vill jag minnas att du kunde få tag på en inom 1 timme från att du lämnat bunkern