Mad Max
"Witness me!" vrålade Tobias Garsten och körde runt i Australiens dammiga apokalyps. Här är hans samlade intryck från besöket hos utvecklarna Avalanche i Stockholm.
#avalanche, #mad-max, #ubisoft, #far-cry, #assassins-creed-iv-black-flag, #just-cause-3
De gamla filmerna va dåliga. Det tyckte jag redan när de kom. Den nya är ljusår bättre om än en annan stil.
Jag dyrkade känslan man fick av ettan. Ett samhälle på gränsen till sammanbrott men där de sociala strukturerna fortfarande fungerar till en viss del. Sedan att den skulle må bra av att kortas betydligt är en annan sak.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Ska jag vara ärlig så har jag väldigt vagt minne av den första. Men den kanske är bättre än jag minns. Men Thunderdom är ju ett bottennapp av stora mått.
Det är ettan och tvåan som är dom riktiga Mad Max filmerna, Thunderdome är en halvkass familjefilm som råkar utspela sig i samma universum.
Skippy R.I.P. 17/7 2006
Ska jag vara ärlig så har jag väldigt vagt minne av den första. Men den kanske är bättre än jag minns. Men Thunderdom är ju ett bottennapp av stora mått.
Ettan och, framför allt, tvåan är smått fantastiska kultfilmer. Med det sagt är Fury Road också mycket bra, men det var väl knappast oväntat då det är George Miller som skrivit och regisserat såväl den som de gamla rullarna.
Alltid skeptisk till "Film-spel" även om Avalanche tar sin goda tid med det.
Ska bli intressant att testa.
Fast detta är dock inte baserat direkt från en av filmerna. Det är värre med spel som kommer ut i samband med en filmpremiär. Detta spelet verkar ligga lite mer arbete bakom.