Staden för nästa Assassin's Creed har läckt
Jag gillar Assassin's Creed-serien. Dock blir jag lite; "meh, ännu en stad som ska hoppas runt i". Jag tycker de hade något när spelen gick till en mer öppen spelvärld i Assassin's Creed 3. När sedan Black flag kom så studsade jag av lycka. Det kändes som de hittat rätt. Inte bara det enformiga att springa runt i en stad som ser likadan ut vart man än är. Man kunde ut och segla, utforska öar, dyka, lite stads-hoppande, havsbataljer, ruiner osv. Fantastiskt och episkt!
Nu senast kom Unity och det känns som att gå tillbaks till 1:an och 2:an. Snabbt fick jag känslan att jag har gjort detta förr. Nu ser det ut att komma ytterligare en stad som ska studsas runt i. Besvikelsen är total...
Jag har hoppat över de senaste 2-3 AC spelen. Det är för mycket springa runt och samla saker och för lite story. Såå kul är det inte att leta efter en massa saker när storyn och allt redan är klart.
"If the road ahead is long, don't turn back"
Mjölka!!
Du är väl medveten om att du inte måste köpa spelen om du inte vill?
Låt dem mjölka hur mycket de vill, det är ju upp till fansen om de vill köpa spelen eller inte, och uppenbarligen så är det väldigt många som vill det.
Självklart är jag medveten om det. Men med tanke på antal buggar och liknande så känns det som att de inte testar spelen ordentligt innan de släpps, och till följd av det känns releasedatumet viktigare än kvaliteten på spelen.