Så här slåss du i Ryse: Son of Rome
Påminner lite om Assassin's Creed, fast det ser lite lustigt ut när man blockerar ett slag bakifrån med sköld i.o.m. att man vänder sig om så hastigt.
Spelet kan nog vara ett helt ok tidsfördriv, men jag skulle vilja kunna stänga av slow-motion-momenten för att kunna njuta av det ordentligt, annars kommer jag med största sannolikhet få svårt för att leva min in i spelet.
Vilket Assassins Creed har ni spelat? :S Kan ni dirigera mig dit.
Ryse ser rätt bra ut, men eftersom det kommer till en konsol jag inte är intresserad av så blir de inget jag kommer att köpa. Dock tycker jag det ser lite skumt ut ibland, speciellt när han lemlästar någon, det blir typ renskuret och det blöder varken från nån av lemmarna. Och var tog handen vägen när han högg av han armen :S?
Vilket Assassins Creed har ni spelat? :S Kan ni dirigera mig dit.
Ryse ser rätt bra ut, men eftersom det kommer till en konsol jag inte är intresserad av så blir de inget jag kommer att köpa. Dock tycker jag det ser lite skumt ut ibland, speciellt när han lemlästar någon, det blir typ renskuret och det blöder varken från nån av lemmarna. Och var tog handen vägen när han högg av han armen :S?
Jag vet inte vad övriga inlägg syftar på, men jag syftade på fighting-systemet, eftersom det är det ämnet som artikeln berör.
Tycker det påminner mer om Batman Arkham Asylum/City än AC och GOW.
Skillnaderna är väl att man hoppar runt mer i batman och i Ryse använder han skölden oftare. Men liknande counters och slow motion gör att det annars är en ganska så lik kopia på själva stridssystemet.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Var skeptisk till spelet men det ser otroligt vackert och köttigt ut. Kan inte låta bli och gilla det, får bara hoppas att det är djup i strids-systemet och att erfarenhet definerar en bättre spelare. Kommer spy direkt om man kan klara sig bra på att trycka ABABABAAAABBAAABAB hela tiden.
Personligen är jag lite taggad,, jag kommer köpa xbox one, orkar inte argumentera om varför.. Och detta blir nog ett utav de första jag skaffar till det, verkar riktigt kul samt att man inte tröttnar för fort på combat för den verkar riktigt rolig, som någon sa om block osv med pilar.. Who The Hell Cares? Spela nå jävla realism om ni vill, men hur många spel är realistiska? Spel är Spel och inget annat.
Quick time all over the place.. när ska skiten dö ut!!
Var inte alls mycket QTE i detta klipp. Finns även fall där QTE görs rätt, det är inte alltid dåligt. Sluta gnäll på saker och kom med lite konstruktiv kritik istället.
Vart har QTE används rätt?
Såg det på Gamex, en liten unge klarade sig utmärkt genom att hamra x-knappen, med lemmar som flög hejvilt som resultat
Gameinformer håller med:
It’s so basic and predictable, I began testing to see if I could get past most combat situations with one hand. With my left hand completely off the controller, I was able to slice and dice through tons of enemies simply by inputting the same sequence ad nauseum.
http://www.gameinformer.com/games/ryse_son_of_rome/b/xboxone/...