Microsoft gör en helomvändning angående DRM

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Zerox_no1:

Funny because it's true! Ta er i röven bakåtsträvare!

http://0.media.dorkly.cvcdn.com/81/82/79ebead889dbfc41ca7fdcc...

boooo fuckin hooo, owned by the masses, kommer dock inte köpa skiten pga kinect. IN YOUR FACE *kappvändar-soft*

Mmmm

Och vad visar detta?

Jo att X1 eller Bone One är en PC för den bygger på molntjänster och ständig onlineuppkoppling., och det är väl smidigt om man är casual och spelar lite då och då, men om du som jag gillar att samla då, köpa gamla konsoller och spela "gamla" spel som jag gjorde med neo geo, Vectrexx, Atari 2600 mm Visst jag har Mame oxå och arkadspel (öööh den riktiga typen av konsoller) fast man matar den med pengar först.

Det kommer inte funka i längden, men vadå MS skiter ju i historia, det är därför det knappast finns några gamla pcs längre, men däremot kan du hitta riktig gamla appledatorer, MSX, Sinclair Spectrum, C64 och Amiga!

Historia är grunden till allting och när vi glömmer att inse detta faktum, ja då är vi illa ute!

Men det kanske går att ladda upp sin personlighet i MS jättedatabas så kan man leva vidare i
cyberspace!

När ni har köpt er bonemaskin så glöm inte att ni är tvungna att koppla upp er patcha om mjukvaran så DRMen försvinner för det klarar tydligen inte MS av själva, maskinen finns inte ens att köpa och ändå skall konsumenten behöva patcha bort deras misstag, hmmm jag undrar varför!

Medlem
Skrivet av Banditen:

Gamers är en "STOR" grupp men rätt enkla att köra över för företag utan att något händer direkt.
Jag vågar nog påstå att hade det handlat om någon annan produkt och företagen hade behandlat sina kunder eller ev köpare så som gamers konsumenter blir behandlade så hade det blivit ett ramaskri utan dess like.
Vi gamers blir blåsta gång på gång, vi ska hela tiden betala mer för att spelföretagens aktieägare ska få sin årliga vinst. Först var det att vi skulle betala för extra kartor till spel. Sedan började de sälja spel som var så fattiga på innehåll så att DLC material släpptes redan 1 vecka efter ordinarie spelsläpp. Då är det ju något som är skevt, eller är det bara jag som tycker det?
Tack för mig.

Nej mr bandit, jag håller med du

tänk dig bilindustrin eller electronikbranschen om dem gjort något liknande, helvejesus vilket liv det hade blivit, eller varför inte musikindustrin som det dock faktiskt osade hett om med Sony rootkit

Men precis som du skriver, spelare är naiva, jag vet att jag har varit det många ggr, blivit bokstavligt röfvknullad utav dv bolag som byter in och säljer spel, tills jag ändrade taktik och faktiskt ställde krav, att vadå, det är "mint condition" på det här neo geo spelet, vill ni ha det?, finns inte i många ex, så vad betalar ni, till att vara, jaha köte art och fighting "cartridge" för 2495 kr d,v,s ETT SPEL!, och sen ett par dagar efter man varvat det jag då ville dem ge 1000 kr i inbyte, fuck that!, och såhär håller dem på.

Aldrig mer, om jag köper så gör jag det på mina villkor så även om jag väljer PS4 så skall jag först se vilken riktning som Sony väljer att ta, Apple vet jag redan, dem är ledande på alla plan, både vad det gäller Design och hårdvara, pris, nah helt annan fråga, men det skiter jag i, har man principer och står fast vid dem så accepterar man inte vilken skit som helst, oavsett vad det gäller.

Microsoft har flertalet ggr visat att man struntar i sina kunder både vad det gäller konsoler och datorer, men detta var droppen.

Visst det kommer kosta mig dyra pengar att göra ett skifte, för jag kommer behöva flera datorer och kanske 1 eller 2 PS4, men det är det värt i slutändan, jag hoppas fler gör samma val och trycker ned MS i skorna där dem hör hemma.

/Z f.d Fan-man av Xbox

Medlem
Skrivet av Caedmon:

istället kommer dom höja priset på spel till 950

Neeej, 895 kr det är ju mkt, mkt, mkt billigare, så dem måste vi ju bara ha, sen att man kan kasta skivan när man installerat spelet, för ingen annan kan använda det gör ju inte saken sämre.

Jag älskar kontroll, hoppas dem sätter en tidsgräns på hur länge jag "får" spela, så att när klockan är 23:00 så säger Xbox till mig att du, nu har du spelat i 2 timmar, dina ögon är röda, dina värden ser inte bra ut, så nu stänger jag för idag, du får återkomma imorn efter att jag "kinekt" har kollat dina värden först.

Sen tycker jag det är coolt att NSA har full koll på vad jag gör, framförallt när jag själv inte ens vet vad jag gör, kan jag kontakta dem och ta reda på vad jag skall göra senare i veckan? då jag inte ens kommer ihåg vad jag gör från dag till dag, om jag ljugit i telefon, kan jag ringa dem och få det samtalet uppspelat så jag vet vad jag skall säga nästa gång?

Underbart, jag vill ha en Prismbox eller NSAstation,

Visst är det underbart att inte behöva fatta några beslut eller tänka själv.

Säger bara GOOOO Microsoft, ni är underbara, ni trampar på oss och ni gör oss till idioter, tack så mkt, det värmer mitt 40åriga gamerhjärta!

*ööh för er som inte förstår vare sig ironi eller sarkasm så var detta ett sådant inslag med just mer sarkasm än ironi*

/Storebror ser dig, och nu i HD 1080P

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Kinect kravet kan vara på väg bort det med!
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=599491

False alarm! Var ett typo.

Zpartan

Överdrifterna har nått sin topp, jorden anropar!
Att ni ens orkar, du och dina gelikar.

Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av Rockartisten:

Alla gnällspikar dödade allt som gjorde Xbox One grym. Tack så mycket bakåtsträvare, nu kan vi inte dela våra digitala spel över Live:en längre.

Min hype stendog nu.

Skrivet av floke:

Kommer de få skit för att de vänder kappan efter vinden nu istället?
Bra nyhet för de som inte har tillgång till nät och de som vill sälja/köpa obegränsat. Kommer man fortfarande kunna installera spel och sen inte behöva skivan i för att spela? Denna funktion måste väl ändå kräva uppkoppling annars kan man ju köpa spelet, installera, sälja det och fortfarande spela. Säg inte att de tagit bort denna möjlighet nu...

Det bästa är väl om de behåller nuvarande system för spel med skiva samt försäljning men om man vill spela utan skiva samt låna ut över nätet, så gäller 24 timmars uppkoppling.

Edit: Läste precis på lånken ovan. Nu måste skivan vara i även om spelet är installerat och man kan inte låna ut över nätet. Tack för det gnällspikar.

Skrivet av KoP:
Skrivet av Rockartisten:

Alla gnällspikar dödade allt som gjorde Xbox One grym. Tack så mycket bakåtsträvare, nu kan vi inte dela våra digitala spel över Live:en längre.

Min hype stendog nu.

Kan bara hålla med. Trist att folk inte förstod visionen bakom det hela. Nu känns det lika meninglöst att investera i en Xbone som en PS4:a. :/

JAG SKA INTE BEHÖVA GRÄVA NER MIG I SKIT FÖR ATT ÄTA KATAN. Är det så jävla svårt att fatta så borde ni nog skaffa en god man som ingriper i era inköp. Låt mig nu fråga er ideologiskt befriade personer, är det inte bättre om man får kakan utan att behöva skrapa av bajs ifrån den?

Vad förhindrar Microsoft att tillåta speldelning utav spel som man köper genom deras nätbutik? Vad förhindrar Microsoft att inkludera CD-nycklar och sedan låta en bestämma om man vill ha Live-funktionen eller Offline-funktionen och därefter låsa den nyckeln till det valet? Det är Microsoft som är bakåtsträvare, inte vi principfasta och kloka konsumenter. SKÄMS! För att ni ens försöker skylla det beslutet på oss.

"" Vad förhindrar Microsoft att tillåta speldelning utav spel som man köper genom deras nätbutik? ""

Bill Gates som har klätt ut sig i en maskerad dräkt och försöker vara Godzilla

signatur

Wasted.White.Boys

Skriv svar