SimCity-katastrofen: Amazon stänger digital nedladdning
Oväntat att EA skulle fucka upp detta. Har lyckats spela lite i förmiddags, efter ett 10-tal försök att komma in. Men nu är det kört.
Ingen hint om hur många som skulle spela spelet med tanke på förbokningar? 2 dagar efter USA fail så har man fortfarande inte smällt upp mer servrar för att åtgärda det.
Fan-fucking-tastic!
Welcome to the Manglerdome
De enda spel jag har köpt dag 1 var de två senaste Call Of Duty - spelen, och då funkade allt på direkten.
Jag har ändå fått spela rätt mycket idag. Det var roligare än något jag spelat på väldigt länge.
Med det sagt fungerade inte de funktioner som gör att man måste vara ansluten till internet alls. Kunde inte komma åt mina vänner, vilket gör att Hisingen ligger öde som när på blomstrande Biskopsgården.
Sedan blev jag iofs utkickad.
2 av 5 i betyg.
I am the black wizards.
Verkar som de försöker allt möjligt för att komma undan någon som helst support med. Så de slipper ta itu med Refunds.
http://techreviewsandhelp.com/2013/03/07/ea-is-refusing-to-re...
Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.
Helt sjukt. Ladda ner och installera var inga problem. Sen lyckades jag direkt starta spelet via en server som verkade fungera. Sen spelade min tutorial tills jag skulle byta stadsdel. Då tappade jag kontakten med servern och har inte kunnat spelat på ca 3 timmar nu o det va 5 timmar sen jag började installera spelet.
Jag har ändå fått spela rätt mycket idag. Det var roligare än något jag spelat på väldigt länge.
Med det sagt fungerade inte de funktioner som gör att man måste vara ansluten till internet alls. Kunde inte komma åt mina vänner, vilket gör att Hisingen ligger öde som när på blomstrande Biskopsgården.
2 av 5 i betyg.
Glöm inte säve!!
För att få med en representation av genuint lantliv
Man visste ju stort sett redan att detta skulle hända. Känns som att EA testar gränserna för vad som skulle hända. Tyvärr så verkar detta bli framtiden. Att Online är det som kommer gälla. Först Ubisoft, sen, blizzard och till sist EA. Sen kommer säkert kravet på online släppas inom några få månader. För då kan de ändå inte tjäna mycket pengar på skiten.
Cheers, to those beautiful ignorant Bastards
Bästa recensionen hittills http://www.jonathancresswell.co.uk/2013/03/review-simcity/
För den som vill försöka göra något åt detta spektakel kan jag rekommendera att skriva under nedanstående upprop mot onlinekravet i Sim City.
Länk: https://www.change.org/petitions/electronic-arts-inc-remove-a...
Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW
Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''
2 av 5 i betyg.
Glöm inte säve!!
För att få med en representation av genuint lantliv
Startade en ny stad som jag inte byggt på än. Det får väl bli Säve det
I am the black wizards.
Skulle inte posta mer gnäll om detta, så jag postar en nyhet istället, fri att tolka som man själv vill:
http://www.p4rgaming.com/?p=1473
Nyheten handlar om att kinesiska farmers (gaming då)
är inne på forum (IGN, NeoGAF etc) och sprider positiva rykten om Maxis, EA och alwaysonline DRM. Dvs EA betalar folk för att komma ut med sina åsikter...
Plockar fram mina popcorn o fortsätter resan på internets, det här kan bli väldigt intressant.
Värsta spelsläppet jag varit med om. D3 kunde jag iaf spela en timme eller två efter releasen med mina polare. Detta är ju bara katastrof. Väntat hela dagen (jobbat emellan). När man väl lyckas komma in i spelet fungerar inte kommunikationen mellan ens städer ändå pga överbelastade servrar. Detta är skandal.
Dessutom stängt av funktioner i spelet men inte fan hjälper det.
Skulle inte posta mer gnäll om detta, så jag postar en nyhet istället, fri att tolka som man själv vill:
http://www.p4rgaming.com/?p=1473
Nyheten handlar om att kinesiska farmers (gaming då)
är inne på forum (IGN, NeoGAF etc) och sprider positiva rykten om Maxis, EA och alwaysonline DRM. Dvs EA betalar folk för att komma ut med sina åsikter...
Plockar fram mina popcorn o fortsätter resan på internets, det här kan bli väldigt intressant.
hohoh. Det där är riktigt illa
Längtar redan hem från jobbet för att sitta och lira trots lite strul så är det lätt det bästa spel jag lirat i år. Älskar Simcity <3 kramar .
Kände att det behövdes lite positiv energi xD
Om du kommer in då serverna inte funkar alls just nu
Var precis i kön i 19 min för att sedan få "could not connect to server" och hamna i en ny kö på 19 min...
förstår inte hur publishers kan vara så jävla oförberedda på att ett spel som folk väntat på i flera år kommer å ha sjukt mycket folk som vill spela det day 1. tycker det händer titt som tätt när ett stor spel släpps som har online att servrarna inte hänger med. tror dom inte att spelen ska sälja bra eller nåt efter som dom gång på gång blir överraskade av mängden folk som vill spela??