Jakten på spelvärldens lyckligaste NPC (Del 3)
Artificiell intelligens blir allt skarpare, och datorstyrda spelare kan ges allt mer människolikt beteende. Men blir de gladare för det? FZ har stalkat en serie NPC:er i jakten på lyckan.
#the-elder-scrolls-v-skyrim, #the-witcher-2, #deadly-premonition
"Detta är det sorgligaste jag har sett. I 40 minuter sitter Quint där, utan att röra maten, och stirrar tomt framför sig. Vem den första hamburgartallriken är ämnad för är oklart, men det kommer i alla fall ingen och sätter sig hos honom.
" Är stor humor.
Och sedan undrar jag om det inte heter meka och inte mecka? Fast det beror väl på hur en ser det.
För övrigt tar det lite tid innan AI blir så smart som den kan bli.
Men det tar vi i ett senare spel eller?
Tack för kul läsning!
Suverän artikelserie fortsätt gärna med fler
Riktigt bra! Enda tråkiga är att detta var sista delen. Kisseriet i Witcher 2 tog ju priset! haha!
Måste säga att både tjejen och vänner man delat med sig av artikeln med har alla uposkattat den och garvat läppen av sig. Och då snackar vi inte nödvändigtvis personer insatta i alla speltermer osv.
Såna här temaartiklar ser jag verkligen som npgot ni ska bygga vidare på. Bra duktigt underhållande!
inspirerad av den andra artikeln började jag förfölja en npc i Guild Wars 2, hon klagade mkt på sin make som tydligen spenderade förmycket tid i "baren" och sen gick hon bland annat fram till en brödförsäljare och bad om att få se varan i en annan färg.. lol
Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors
Ja denna artikelserie har verkligen gjort att man har en annan syn på sina ai styrda medmänniskor i spel