Rykte: Nytt Rainbow Six på väg
De kommer döda spelet och serier genom att göra det för konsol precis som med operation flashpoint.
Som militärsimulator/realistisk shooter dog ju serien med Vegas (egentligen redan med Lockdown då). Köpte Vegas 2 på en Steam-rea nyligen och det råkade bara vara ett av de sämsta spelen jag har spelat. Äckligt dålig konsolport.
Ang. Operation Flashpoint så får du skylla på Codemasters
Orginalet från 1998 och Rogue Spear var grymt bra. halva nöjet bestod ju i att planera uppdraget. Raven Shield var ok men inte mycket mer. Därefter har vi ju sett hur det har gått. Konsollifieringen för en adhd-publik som vill ha casual och instant run n' gun.
Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.
Ett nytt Rogue Spear hade varit otroligt ballt men man kan fan inte förneka charmen med Vegas-serien. Det är dock två vitt skilda speltyper så jag förstår inte kritiken de här spelen fått utstå från fanboys. Hade de döpt det till Rainbow Six: Rogue Spear 2 så hade jag också blivit sur men nu heter fanskapet Vegas och ska jämföras like mycket med RS som Black Swan kan jämföras med Me, Myself and Irene.
Måste dock medge att när jag köpte Vegas (1) och körde igång det så stängde jag av efter 10min och gapade åt min lillebror att han var en idiot som tipsat om spelet ("Jävla arkadskit! Vafan är det här för bajs?!"). Sen lugnade jag ner mig och körde igenom det och blev charmad. Inget är ballare än att springa runt och äga folk i helvit BDU och FN-blå hjälm.
snälla, gå tillbaka till seriens rötter, vegas var kul, men vill ha ett nytt raven shield
JA! Bästa förstapersonspangaren som knådats ihop.
I vegas 2 hade de tredjepersons coversystem... var det så i de tidigare spelen?
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
JAAAA! Fan, jag känner mig som den enda personen i världen som tycker Vegas 2 är bland de roligaste spelen man kan äga. Jag tänker nu vänta otålig på vidare nyheter
Äntligen någon som tycker lika