Penumbra-skaparna gör ny skräck
Fy fan... Skräckspel nejtack X)
Rädd?
Penumbra: Overture och Penumbra: Black Plague är dem första spel sedan System Shock 2 som verkligen har lyckats med att ge en riktigt obehaglig känsla.
Ser fram emot ett nytt skräckspel från Frictional - att dem verkar fortsätta med den Lovecraft-inspirerade stilen är ju också ett plus.
Glöm inte det senaste Penumbra: Requiem
Älskar iaf deras spel. Sjukt grym känsla och mycket spännand spel-sätt. För en gångs skull krävs lite hjärna för att ta sig vidare i spelen istället för att bara följa en markerad väg på en super-gps som avslöjar och varnar för allt och alla i sin omgivning, för att sen gå in i det där stora ikon-markerade huset och trycka på den blinkande stora knappen.
Hoppas iaf dom kör vidare på de kluriga delarna i detta nya spel. Och ingen ficklampa tack
Nu har jag bara spelat Penumbra Overture, men jag tyckte det kändes rätt segt - och särskilt rädd blev jag inte. Men det är fortfarande ett bra spel, dock saknas det något.
Har tänkt spela igenom de andra delarna, och även det nya, 1700-tal är ju mysigt. Hoppas de har lärt sig något på vägen, så att nästkommande spel blir bättre!