Storväxt Sacred 2-demo hos FZ
Trevligt. Visste inte ens att ett demo var på väg. Suveränt FZ..!
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Tryckfelsnisse har varit framme och slängt in ett extra "s" i torrent länken, den skall vara: http://torrent.fz.se/torrents/opji8n63ktxm9zaf-sacred2_demous...
Trots detta skall det bli kul att testa
Torrent-länken verkar inte funka?
Edit: Var lite seg på att posta där tror jag :>
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT
En fråga dyker upp i skallen när jag ser denna nyhet: Kan 2an bli buggigare än 1an på release?
Haha, jag testade demot nu och JAG VET ATT DET ÄR ETT DEMO, men när jag hade dödat tre monster stötte jag på en bugg, gubben som jag dödade hade halva kroppen under marken även fast han var död.
Blir nog inget köp, spelade demot lite hastigt och gillar inte den här typen av spel
Har kört den tyska demon, och tycker spelet är helt ok. Det är ett action-RPG i stil med Titan Quest. Spelet har en gigantisk sammanhängande värld som laddas kontinuerligt, så det är inga levels. Grafiken är rätt färgglad, men helt ok. Mycket inställningar för den iaf. I demon finns bara mellannivå på textures, i fulla spelet finns en ytterligare högre nivå. Animationer är lite stela, men de fungerar.
Väldigt smidigt quest system, där man tar quests och ungefärligt målområde visas med en cirkel på kartan. Det senaste questen, har en pil på minimap och en större cirkel på kartan och man kan förstås markera en annan quest för att få indikation dit istället. Quests som man gjort har en grön cirkel, och de som man ska lämna in för att få belöning har ett utropstecken.
Demon har en 3-5h speltid om man gör allting, och fulla spelet runt 30h om man går rakt på huvudstoryn. Gör man alla sidoquest är det betydligt mer, mer än dubbelt så mycket (enligt Ascaron på deras forum).
Haha, jag testade demot nu och JAG VET ATT DET ÄR ETT DEMO, men när jag hade dödat tre monster stötte jag på en bugg, gubben som jag dödade hade halva kroppen under marken även fast han var död.
Blir nog inget köp, spelade demot lite hastigt och gillar inte den här typen av spel
Slår vad om att den buggen dödade spelupplevelsen totalt.
En sak som är rätt vanlig att missa, det är att man inte har någon vapen slot i "inventory". Vapenslots är cirklarna till vänster i UI delen mitten-botten. Man har bara en först, men får fler slots på högre level. Man kan dra t.ex. 1h + sköld i en och 2h i den andra (får på lvl 4 har jag för mig) och sen skifta mellan dem.
De cirklarna till höger är "abilities" som man aktiverar med höger musknapp. Man byter ability med 1 och 2 osv.
Demon är dock rätt enkel, mobs dör väldigt fort när man skaffat lite bättre vapen. Såg att det finns ett Hardcore läge, vet dock inte om man kunde testa det i demon.
Ska testa den engelska demon sen, jag är inte bra på tyska och hanka mig fram i tyska demon som jag testa i helgen.
Hitta en screendump på kartan av världen precis när man börjar. Det man ser i ljust är det enda område man kan gå runt i demon.
http://img388.imageshack.us/img388/4124/sacred2demomapgj4.th.jpg
Efter att ha spelat den engelska demon på nivå "Silver" som är den svårare känns det bättre. En del bossar blev markant svårare då och även vissa packs med mobs. På "Silver" verkar det som spelet skalar alla mobs med din level, så du möter alltid mobs som är minst samma level som dig. Dessutom respawnar mobs väldigt fort, och utöver det poppar de automatiskt när man går in/ut ur en dungeon (bugg?).
Max level är 10, och lyckades testa lite mer funktioner nu. Det verkar som man bara får max 4 Combat Arts (attack skills) då det finns 4 hotkeys för dem. Lite snålt, men senare kan man sen göra "Combos" där man sätter ihop flera till en, vilket gör att man har mer flexibilitet.
Så här såg min char ut när jag var klar
http://img519.imageshack.us/img519/8486/sacred2demosera10uh0.th.jpg
Har kört den tyska demon, och tycker spelet är helt ok. Det är ett action-RPG i stil med Titan Quest. Spelet har en gigantisk sammanhängande värld som laddas kontinuerligt, så det är inga levels. Grafiken är rätt färgglad, men helt ok. Mycket inställningar för den iaf. I demon finns bara mellannivå på textures, i fulla spelet finns en ytterligare högre nivå. Animationer är lite stela, men de fungerar.
Väldigt smidigt quest system, där man tar quests och ungefärligt målområde visas med en cirkel på kartan. Det senaste questen, har en pil på minimap och en större cirkel på kartan och man kan förstås markera en annan quest för att få indikation dit istället. Quests som man gjort har en grön cirkel, och de som man ska lämna in för att få belöning har ett utropstecken.
Demon har en 3-5h speltid om man gör allting, och fulla spelet runt 30h om man går rakt på huvudstoryn. Gör man alla sidoquest är det betydligt mer, mer än dubbelt så mycket (enligt Ascaron på deras forum).
Det här är vad jag kallar ett utomordentligt bra inlägg! Mer sånt här istället för att säga ; det suger, det äger!
Tack för korta infon!
Nämen!
Titan Quest clones är välkomna. Ska bli kul att testa detta
Inte direkt klon av något. Samma typ av spel bara. Annars kan man börja dra paralleler till alla möjliga gamla spel och kalla det kloner
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Buio: måste säga att du borde mata din char, hon ser otroligt hungrig ut.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Yes, äntligen, har väntat på Sacred 2 länge nu, äger både 1an och dess expansion ^^
Och skulle defintivt inte kalla det en Titan Quest-klon, Titan Quest var klon av Diablo - storage-kista (som dom dock lade till i Expansionen) +3D
Time flies like the wind
Fruit flies like bananas
Någon som fick intrycket att vissa växter var buggade ? Eller kan det vara så att min dator inte har den bästa grafiken ?
Buio: måste säga att du borde mata din char, hon ser otroligt hungrig ut.
Yeah, Sacred tillhör de spel där tjejerna har string och bh som armor....
-----
Det jag tycker är synd är att de inte ändrat på grundsystemet sen Sacred. Det finns förstås många små ändringar, men persoligen tycker jag de borde gjort ett helt nytt skillsystem.
I ett spel som Diablo 2 använder man flera olika skills för att forma ett eget attacksystem vilket gör att det känns väldigt aktivt. I det här spelet känns det mest som man auto-attackerar och sen använder ett fåtal specials när de inte är på cooldown. Det gör att striden i Sacred 2 känns lite passiv och tyvärr också något tråkig.
Men till skillnad från Diablo 2 så känns världen här väldigt stor och fantasisk. Allt är sammanhängande, inga load screens och det gör inlevelsen mycket bättre.
Seraphim i Sacred var ju dock ett "par" år före Supreme Commander.
Buggigt är det, men det kanske fixar sig, gubbar som står och slår i luften efter dom är dödade t.ex. Väntar nog ett tag och ser hur det tar sig i patchväg etc. Röstskådisarna låter ju aningen ointresserade också ^^