Dead Space
Årets mest skrämmande spel visades nyligen i London. Vår man på plats rapporerar om ett skräckmässigt misslyckande - men Dead Space imponerar på andra sätt.
#ea-redwood-shores, #system-shock, #bioshock, #half-life
verkar najs men ingen katastrof om det inte är skrämmande.
Fixat.
Finns förövrigt inga spel som varit skrämmande hittills så jag har väl inga högre förhoppningar om att Dead Space skulle vara mer skrämmande än något annat. Så länge spelet har en skön atmosfär, bra story och roligt gameplay så kvittar det.
Mycket bra skriven artikel.
innan ja läste denna så såg ja spelet som ännu ett skit spel som dem slängt ut på marknaden som inte finns någon attraktion till för fem öre.
Men nu efter ha läst igenom denna förhandstitt så blev ja riktigt sugen, spelet verkar välutvecklat och bra.
Jag älskar vapen uppgraderingar och kluriga spel som kräver skicklighet.
Så det blir nog att vänta på demo först.
verkar najs men katastrof om det inte är skrämmande.
Hmm.. det där kan ju variera lite ifrån person till person. Finns säkert människor där ute som kommer finna Dead space väldigt skrämmande. Sen finns det ju folk som är något "avtrubbade" när det gäller sånt där. *visslar*
"Hans arbetsoverall ser ut som någonting en big daddy från Bioshock kryper in i när han vill vara lite fredagscasual."
Haha garva rätt gött åt den kommentaren, underbart skrivit hela förhandstitten!
En fråga bara, hur var kontrollerna? Kändes dom smidiga?
I övrigt verkar detta bli ett köp för min del
Nämen!
Låter rätt skoj faktiskt, synd att det inte va läskigare dock
mm.... behöver fler läskiga spel
Verkar mycket lovande, och ett självklart köp!
Jag är väldigt lättskrämd när jag spelar spel, så det är nog bra att det inte är läskigare! Tar så lång tid att spela igenom ett läskigt spel för jag måste stänga av och koppla av hela tiden.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Rymdskepet? lol RÄTTSTAVNING!
Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år
Bra förhandstitt. Visste redan från första början att det här inte skulle vara skrämmande. Det är simpelt, även om många utvecklare inte har förstått det. Ju fler vapen man sätter i händerna på sin karaktär, desto mindre läskigt och mer shooter-igt, blir det.
För de som är lite mer intresserade av speldesign och skräckelement, hittade jag den här forumtråden imorse:
[http://www.gamemakergames.com/forum/index.php?topic=33125.0]
DÄR visste de vad de snackade om. Kunde inte göra annat än att sitta och nicka genom hela tråden.. förutom för snubben som hade spelat för mycket Doom III. xD
Rymdskepet? lol RÄTTSTAVNING!
Åh nej, världen går under.
Jag misstänkte att det inte skulle vara så läskigt långt om länge. När det blir för mycket pangpang brukar det oftast bli mindre skrämmande.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.