DLC istället för DRM
Schyrre idé, men betan börjar väl ändå 21 januari och inte 23 februari?
http://www.thq-games.com/uk/news/show/6021
Det är ju det färdiga spelet som släpps den 23 februari, inte betan.
Om jag får lov att spekulera så skulle jag säga att när DLC dyker upp så är många redan mätta på spelet. De som fortfarande spelar är förmodligen stora fans som har köpt spelet pga. det, eller de som lirar multiplayer-delen vilket i nästan alla fall kräver att man har en legal kopia.
På grund av detta är jag skeptisk till att denna metod verkligen kommer minska piratkopieringen i någon märkbar utsträckning.
På grund av detta är jag skeptisk till att denna metod verkligen kommer minska piratkopieringen i någon märkbar utsträckning.
DRM minskar ju inte heller kopieringen. Så vad tycker du man ska göra?
Exakt, belöna de betalande kunderna eller straffa dem? Själv tror jag att flera köper ett spel om de vet att de kommer få något intressant (så som extramaterial) utöver själva spelet. Jag vet i alla fall att jag gör det.
Ett tillvägagångssätt som gynnar den betalande konsumenten? Har någon insatt, istället för kontorsdirigenten, tänkt till.
Fortsatt support av välutvecklad produkt är bevisligen ett sätt att öka försäljningen. Men också led i MMO-banor är de som vi kommer se mer utav. Alltså inte just de tre bokstäverna. Mer modellen där en installation är tillnärmelsevis "obrukbar" utan vad erbjuds utöver det initiala köpet.
Tror jag väl ändå kommer vara det bättre spåret än dessa kontrollmaniska försök som redan förstört mer än vad de grott.
'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles