Hur står du ut?

Youtube-proffs

Världen är som den är.
I krig finns det ingen rätt och fel sida, båda är FEL.

Krig pågår överallt, varesig ni vill de eller inte.
Skillnade på kriget i Iraq är att det är kännt över hela världen, soldater, vapen, megavapen, terrorister. ALLT är där och de skjuts och krigas.

I Sverige? Läser ni ens tidningarna, folk blir skjutna, brända, knivhuggna till döds, misshandlade, gängkrig överallt.

Lär er att leva med det eller sitt hemma och gråt.

Jag kan slå vad om att många här på forumet har någon gång blivit full och misshandlat någon eller gjort skadegörelse. Ni är alla en del av de kriget som pågår i hela världen, alla har en liten terrorist eller rebell i sig. Sluta locka fram den med skit som alkohol och droger bara så är man en bit på vägen. Alkohol och droger förtär samhället på alla sätt överallt tyvärr.

Minns en gång till o med, HEHE, här på forumet, när jag sa min åsikt om pundare och droger, så fick jag ett "hot". "Passa dig för de finns många här som missbrukar droger". Fick jag höra.

Ni ser själv, överallt finns det svarthet och elakhet. Bara att folk är så jävla fokuserade på andra konflikter än våra egna tyvärr.

signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Notumforce:

eh pratar vi om spel eller pratar vi politik?

Stoned tror jag behöver växa upp lite

vad grundar du det på?

är det för att jag ser saker som du inte ser?

eller?

undrar vem det e som är en skitunge?

haha

Medlem
Skrivet av Polish:

Världen är som den är.

Krig pågår överallt, varesig ni vill de eller inte.
Skillnade på kriget i Iraq är att det är kännt över hela världen, soldater, vapen, megavapen, terrorister. ALLT är där och de skjuts och krigas.

I Sverige? Läser ni ens tidningarna, folk blir skjutna, brända, knivhuggna till döds, misshandlade, gängkrig överallt.

Lär er att leva med det eller sitt hemma och gråt.

Jag kan slå vad om att många här på forumet har någon gång blivit full och misshandlat någon eller gjort skadegörelse. Ni är alla en del av de kriget som pågår i hela världen, alla har en liten terrorist eller rebell i sig. Sluta locka fram den med skit som alkohol och droger bara så är man en bit på vägen. Alkohol och droger förtär samhället på alla sätt överallt tyvärr.

Minns en gång till o med, HEHE, här på forumet, när jag sa min åsikt om pundare och droger, så fick jag ett "hot". "Passa dig för de finns många här som missbrukar droger". Fick jag höra.

Ni ser själv, överallt finns det svarthet och elakhet. Bara att folk är så jävla fokuserade på andra konflikter än våra egna tyvärr.

Som han säger, ingen sida kan vara den rätta att välja, Usa är en av våra största utgivare av dataspel och har oftast "oseriösa" hjältar i centrum med amerikansk bakgrund. Men du kan ju också se det så att ALLA vet att Usa är ett av de största och mäktigaste länderna existerande just nu. De ger ut både skit och bra saker.

Vad som händer i verkligheten ska inte kritiserias med perspektiv i vad som händer i spelen...
det är två olika världar, spel har inte mänskliga regler. t.ex. du kan döda en hund där utan att bli åtalad för djurplågeri!?

Att försöka skaffa en revolt emot spelindustrins centrerade besatthet i Usa som bakgrund till alla spel misslyckas bara. Tänk på det istället som att USA, RYSSLAND och Kina är de land som idag har möjlighet till de saker som spelen utspelar.

Tror du inte att Usa skulle motsätta sig Ryssland ifall de skulle invadera europa? och tror du inte att det då är ett scenario där kriget mellan Usa och Ryssland kan vara ett avgörande krig?

(syftar på world in conflict's bakgrund)

Hoppas upplysning av dina ord efter du läst detta bleknar bort annars.. PEACE OUT!

signatur

treat others as you want them to treat you

Inaktiv

lite kul att folk tror det är ett politiskt statement att välja "andra sidan" i ett jävla datorspel..
ni har ju för fan redan köpt spelet från en amerikansk utgivare, är ni helt bakom flötet eller?

signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

få lite jävla perspektiv, snälla..

Jag visste inte att mitt "perspektiv" var så viktigt för dig?

Skrivet av St0ned:

Castor...... l0l
bara för att jag sa att man blir järntvättat av tvn..
så behöver inte det menas med att allt är skit det du ser på tv...
och för det första så var det ingen tv jag länkade till?? eller det kanske det var??
jag länkade till en film som har blivit borttagen ifrån ImdB ett flertal gånger.. varför det kan man fråga sig.. men det är en annan story-.-

Så man blir bara hjärntvättad av saker som du inte gillar?

Skrivet av St0ned:

du sa att du: INTE VILLE LEVA I EN SÅDAN VÄRLD?
well ta första bästa express-tåget till mars då?

Drog du den slutsatsen av det jag skrev? Undrar om du då förstår filmen du vill att alla skall se.

Skrivet av St0ned:

för du kommer alldrig bli av med sånt skit.. spelar ingen roll hur mycket du bombar ett land.. det kommer alltid finnas!

Ja, det kommer alltid att finnas dumhuvuden. Det gäller att inte låta dem springa fritt.

Skrivet av St0ned:

du/ni som lever i eran fyrkant..
tror ni verkligen att USA är i Mellanöstern för att skydda oss ifrån den så kallade terrorn??

Skydda oss och skydda oss - jag tror inte vi behöver oroa oss för terrorism särskilt mycket. Skulle vi blir utsatta dock skulle jag gärna reagera som USA gjorde med hela världens stöd.
Kriget mot terrorism är mycket mer än bara en väpnad konflikt och att USA har många anledningar att göra det de gör utan att berätta något tror jag alla vet.

Skrivet av St0ned:

samma princip som med bevakning/buggning
ett exempel:
fråga dig själv.. det här:
storebror sätter upp 10 kameror i stockholm centrum? vem e det dom bevakar? dig eller Terrorn?

Det är ju skitsamma.

Skrivet av St0ned:

jag rekomendera starkt att du ska titta på filmen som du hittar i min signatur.. spola fram så det har gått 37 minuter av filmen!
och titta på hela.. del2 och del3..
efter det så vill jag gärna se vad du har att skriva här...

Kanske någongång men troligtvis inte inom överskådlig framtid - jag har sett en massa konspirationsfilmer, tror tom jag sett din film någon gång - jag har inte ändrat åsikt, konspirationer är kul men oftast bara förvrängda fakta.

signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av St0ned:

Ja, vi ser inte antagonister i varje buske, bakom varje hörn. Vi har inte sett en film på nätet och vaknat upp och insett att hela världen är emot oss. Vi är inte rädda för "staten", vi lever inte i rädsla för vad staten ska för att sabba för oss härnäst.

Ogillar alla femtonåringar som har kollat på någon vinklad dokumentär som visar dom all ondska i världen, att regeringen gör allt för att hjärntvätta dom, boken 1984 höjs upp till någon sorts av bibel och deras enda argument är "men kolla på filmen".

Sorry bara tröttnade.

OT:

Brukar spela det laget som har tjockast vapen. Sen förstår jag inte varför det skulle vara jobbigt att lira USA. Är ju ett spel, spel ska man spela för det är roligt annars lägg av?

Men sluta dricka Coca-Cola, använda jeans osv om dom nu "äcklar" dig så mycket.

Om USA inte är iblandade i ett spel så är det antagligen för att det inte är ett krigsspel, USA har rätt varit med i dom flesta konflikter/krig dom senaste 60 åren. Dom är en ung nation och krigen kommer inte sluta, vi krigade ju också rätt friskt i början.

signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem
Skrivet av St0ned:
Skrivet av Notumforce:

eh pratar vi om spel eller pratar vi politik?

Stoned tror jag behöver växa upp lite

vad grundar du det på?

eller?

undrar vem det e som är en skitunge?

haha

Kan inte påstå att jag kallat dig en skitunge men det visar på din extrema omognad.

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Polish:

Världen är som den är.

Så jävla rätt så... inte mycket att snacka om egentligen.

signatur

"We are the knights who say NI!"

Medlem

well notum.. väx up?`

förstår du bättre nu vad jag menar?

Medlem

Jag är less på allt USA-hat från svenskar som enbart grundar sig i avundsjuka då vi vill ha tillbaka vår stormaktstid.

Visst är en del av kritiken helt rätt och riktigt. Till exempel suger deras sjukvård. Förhoppningsvis kan USA bli mycket bättre när landet har fått en ny president. Men det måste vara en demokratisk...

För övrigt är Ryssland mycket värre i törst över makt, Kina släpper ut mer växthusgaser än USA, Iran (och många andra länder i Mellanösten) har sinnesjuka presidenter, Nordkoreas president har storhetsvansinne (precis som Putin) och så vidare...

USA är ett mycket bra land jämfört med många andra skitländer. Det stora landet i väst avrättar inte folk p.g.a sexuell läggning, religion eller politiska åsikter, de har ingen galen ambition att ta över hela världen eller bomba länder med atombomber (som till exmpel Irans och Nordkoreas dikatorer).

Om (läs NÄR) Iran skaffar atombomber borde verkligen USA anfalla landet. Annars flyttar jag till Mars.

Medlem
Medlem

Lösningen på OP's problem är jätteenkelt: lära sig skilja på datorspel/tv/fantasi och verklighet.
Jag förstår inte riktigt hur man kan tycka att scenarion från spel där jänkarna är hjältarna är störande och samtidigt inte störa sig på att man har ihjäl andra människor ? Båda delarna, val av hjältar och slakt av människor, hör ju spelet till. Stör du dig inte på slakten i spelet behöver du inte störa dig på annat heller.

Verklighet |=|=|=| Spel
( ^ fult ascii-staket )

Medlem

Världen må brinna i hades en dag, men under tiden är det den enda vi har...

Medlem

Jag brukar också drabbas av skuldkänslor när jag ser all den död och förintelse jag orsakar på nätet. Mitt tips är att ställa fram lite krimskrams (helst martybilder) och riv av en liten minnescermoni.

Medlem

Är det någon som är förvånad över att enda supermakten har kapacitet att styra och ställa lite som de vill?
Jag är inte förvånad, och i ärlighatens namn, så är det inte min huvudvärk.

signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Försöker alltid att välja den rätta sidan i krigs spel D.V.S. USA eller allierade...dom andra går feeeeet bort:P

Medlem

Asch, det är ju bara spel. Och va inte så arg

signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

Jag måste instämma med Mikaelh. Det är bra mycket bättre att USA är "in charge" än att t.ex. Iran är det. Religionen borde aldrig tillåtas styra över ett land.

OT: CoD 4 är ju faktiskt som roligast i SP-kampanjen när man spelar som SAS-man... De är ju britter, och jävligt sköna typer för den delen.8)

signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Jag är less på allt USA-hat från svenskar som enbart grundar sig i avundsjuka då vi vill ha tillbaka vår stormaktstid.

Visst är en del av kritiken helt rätt och riktigt. Till exempel suger deras sjukvård. Förhoppningsvis kan USA bli mycket bättre när landet har fått en ny president. Men det måste vara en demokratisk...

För övrigt är Ryssland mycket värre i törst över makt, Kina släpper ut mer växthusgaser än USA, Iran (och många andra länder i Mellanösten) har sinnesjuka presidenter, Nordkoreas president har storhetsvansinne (precis som Putin) och så vidare...

USA är ett mycket bra land jämfört med många andra skitländer. Det stora landet i väst avrättar inte folk p.g.a sexuell läggning, religion eller politiska åsikter, de har ingen galen ambition att ta över hela världen eller bomba länder med atombomber (som till exmpel Irans och Nordkoreas dikatorer).

Om (läs NÄR) Iran skaffar atombomber borde verkligen USA anfalla landet. Annars flyttar jag till Mars.

Vi har inget att säga om deras sjukvård. Vi har vår egen skit att reda ut. Jag tänker exempelvis aldrig i mitt liv mer sätta en fot på en vårdcentral i min stad och kanske inte heller i landet (om vi bortser från den gång jag tänker konfrontera läkaren som kränkte mig och skicka hem mig trots att jag behövde vård.. Detta i hopp om att det klarnar i skallen på honom och att börjar bemöta människor på ett professionellt sätt).

På vilket sätt är Ryssland makttörstigare än USA eller andra länder i världen?
Kan du förklara det för mig?
Min erfarenhet säger mig att folk i det här landet leker papegojor och upprepar bara saker de hört men som inte alltid (eller sällan) är sanna. Att sprida lögner om Ryssland verkar ha blivit en svensk tradition.
Man likställer också saker med Ryssland så fort man vill få något att framstå som negativt. Löjligt.
Sedan har svenskarna en historia som de delar med Ryssland och jag undrar om inte dagens syn på landet beror på att man låtit tidigare generationers förakt leva kvar.

Och varför detta förakt för Ryssland och deras kommunism. Kommunister har styrt det här landet (Sverige) i tolv år och även introducerat sin korruption, byråkrati, gjort bänniskor beroende av staten, mördat eldsjälar med idéer. Varför tror ni att folk flyr landet för att jobba i andra länder?
Det tragiska är att hälften av Sveriges befolkning vill ha skiten igen! Med Mona i spetsen...

Iran.. Atombomber? Var inte det ännu en lögn som USA hittat på för att ursäkta ett krig.

spekulation avslutad

Inaktiv

Ajeg aaaer possitiev mannen, vem kan beviääsah flugoerna verkilgtne INTE kommer från ääafrika? hm?! hm!?.

Inaktiv
Skrivet av Oddman:

Det är bra mycket bättre att USA är "in charge" än att t.ex. Iran är det. Religionen borde aldrig tillåtas styra över ett land.

"God bless America"

signatur

"An open mind is like a fortress with its gate unbarred and unguarded."

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:

Kina är välden störta land och borde därför ha världens största energi konsumtion. USA är minst lika maktgalna som Ryssland

Vet du (vet någon) hur många missiler USA sitter och campar på?

SE denna allesammans: War pigs
http://www.youtube.com/watch?v=0GRR_n_yQGA

Finns inget bättre propaganda en bra musik plus blidspel

Visst inga länder har varit jätte goda genom hela men vissa har tröttnat på krig.Kål- och stålunionen någon?

Men ett land har inte tröttnat

http://www.youtube.com/watch?v=ycTYgkYrfho

Coolt att den här kom upp igen, vem tog upp den? Mindre coolt att folk fortfarade inte förstår vad jag menar men min åskit har ändrats lite

Vad är det med dig och USA igentligen Castor?

signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

Mer film

http://www.youtube.com/watch?v=VwwMF6biCJU

För den som har tid
http://www.youtube.com/watch?v=1Khut8xbXK8

Kort samman fattning för de som inte har tid: En löjlig kat berättar om vilka krigslagar USA bröt under Irak kriget.

signatur

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Vad är det med dig och USA igentligen Castor?

W00t? Jag? Jag har inte sagt något... på länge. Jag minns inte vad jag skrivit här och jag orkar inte kolla men... Jag blir trött på folk som hatar USA för att få kompisar.

Tänk om ryssland var enda stormakten, Kina, Korea? Jag är evigt tacksam så länge USA håller i tyglarna, jag må inte hålla med dem om allt men någon kommer alltid vara störst, bäst och vackrast, jag tackar det lilla jesusbarnet att det är USA.

signatur

Inaktiv

Nej men det drogs upp igen och du måste upp och slåss igen

signatur

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Nej men det drogs upp igen och du måste upp och slåss igen

Haha, nej. Det är för varmt för att slåss. Dessutom verkar många tycka ungefär som jag. Tack och lov, ljus i tunneln, det finns hopp om framtiden osv.

*Nynnar* For the laaaAAAAnd of the freeeeeee... and the home of the brave.

PLAY BALL!

signatur

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

LOL. Avund? Det är ett ord som är så långt bort från sanningen som det kan komma.

Skrivet av Mikaelh:

USA är ett mycket bra land jämfört med många andra skitländer.

Så bara för att det finns en bunt länder som är värre än USA så får man inte kritisera USA?

Skrivet av Mikaelh:

Det stora landet i väst avrättar inte folk p.g.a sexuell läggning, religion eller politiska åsikter

Nej, dom avrättar dem inte - de spärrar in dem i läger och förhör dom med tortyrmetoder. Hört talas om Guantanamo?

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Mikaelh:

LOL. Avund? Det är ett ord som är så långt bort från sanningen som det kan komma.

Om ditt ogillande inte har sin bas i avundssjuka, förklara då istället vad det är du har problem med när det gäller USA, fråga dig själv också vad andra länder hade gjort i samma sits som USA.

Skrivet av conthox:
Skrivet av Mikaelh:

USA är ett mycket bra land jämfört med många andra skitländer.

Så bara för att det finns en bunt länder som är värre än USA så får man inte kritisera USA?

Det finns alltid en plats för kritik vad gäller allt och alla - det mesta som sägs om USA dock är helt grundlöst taget ur luften utan så mycket som en sekunds eftertanke.

Skrivet av conthox:
Skrivet av Mikaelh:

Det stora landet i väst avrättar inte folk p.g.a sexuell läggning, religion eller politiska åsikter

Nej, dom avrättar dem inte - de spärrar in dem i läger och förhör dom med tortyrmetoder. Hört talas om Guantanamo?

Ja, guantanamo är verkligen fruktansvärt. Det förlåter alla brott mot mänskliga rättigheter överallt i hela världen. För USA ligger bakom guantanamo.

signatur

Medlem

Har inte följt diskussionen i den här tråden men:

Tro det eller ej så går det att kritisera USA utan att det har med avundsjuka att göra. Är man en stormakt som har så mycket inflytande i resten av världen får man räkna med att man får ta mycket skit från folk som inte gillar deras aktioner utanför usa.

Sen att man för olagliga krig hjälper knappast.

Skrivet av Mikaelh:

de har ingen galen ambition att ta över hela världen eller bomba länder med atombomber (som till exmpel Irans och Nordkoreas dikatorer).

Du kanske glömmer att USA än sålänge är det enda landet någonsin som använt atombomber i krig.

signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Om ditt ogillande inte har sin bas i avundssjuka, förklara då istället vad det är du har problem med när det gäller USA, fråga dig själv också vad andra länder hade gjort i samma sits som USA.

Fler gånger som USA har gått i krig på tveksamma grunder och utan ngn längre utredning. Där andra länder utreder och försöker med att använda andra medel och har krig som absolut sista utväg.

Sedan deras attityd: "Vårt land är det bästa i världen och det vi gör är det ända rätta." Ngt som jag bara har hört typ nazisterna säga förut. Plus att det är undersökningar som visar att folk där faktiskt tycker att man skall forma världen efter USA.

Ta McCain t ex

Skrivet av McCain på CNN.com:

We're the world's leader, and leaders don't hide from history. They make history.

[http://edition.cnn.com/2008/POLITICS/06/03/mccain.speech.tran...]

Och så säger man att länderna i mellanöstern har maktgalna ledare...

Skrivet av CastorFiber:

det mesta som sägs om USA dock är helt grundlöst taget ur luften utan så mycket som en sekunds eftertanke.

Lätt för dig att bara säga att det är struntprat, svårare att verkligen bevisa att det är nonsens. Men visst, mkt är antingen överdrivet eller också missförstått, men man får inte glömma att i en debatt så överdriver man oftast för att få det man ogillar att verka mkt sämre än av det är.

Skrivet av CastorFiber:

Ja, guantanamo är verkligen fruktansvärt. Det förlåter alla brott mot mänskliga rättigheter överallt i hela världen. För USA ligger bakom guantanamo.

Verkligen fånigt. Jag har läst många av dina inlägg och tyckt att du skriver vettiga saker, men detta var bara löjligt. Jag har inte alls påpekat det, jag påpekade bara att de också bryter mot mänskliga rättigheter genom att t ex använda tortyr i förhör och hålla kvar fångar utan rättegång i flera år.

Min poäng var att man inte skall försvara kritiken mot USA genom att säga att det finns många andra länder som är värre.

// edit

Skrivet av Rissan:
Skrivet av Mikaelh:

de har ingen galen ambition att ta över hela världen eller bomba länder med atombomber (som till exmpel Irans och Nordkoreas dikatorer).

Du kanske glömmer att USA än sålänge är det enda landet någonsin som använt atombomber i krig.

Bra att du tog upp det, missade det inlägget.

// edit igen

Stavning.

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skriv svar