Prince tackar nej till Guitar Hero
Punchbag Polly: det är fler än mig som inte längre är tonåring, och har jobb och kanske även familj och som inte har den tid det ändå tar för att bli duktig på ett riktigt instrument fyi.
Du kommer förstå vad jag menar när du blivit lite äldre, no offence
Äldre? Hur gammal tycker du jag ska bli för att förstå? Jag är 32 vid tillfället. Kanske du som ska inse fundera lite på att bara för att du gör en sak på ett visst sätt så är du inte majoritet per automatik.
Vill man bli duktig på ett instrument så spelar det ingen roll hur gammal man är. Man väljer sin tid. Jobbar man för mycket så man inte hinner med nåt annat, då jobbar man mindre helt enkelt. Måste man jobba för att man behöver pengarna.. då kanske man ska se över vad man behöver pengarna för osv osv. Har man barn och måste jobba, då tog man det valet. Sluta bete dig som om du är tvingad när saker och ting egentligen är val. Vad jag vill säga är att du borde se över din trångsynthet.
Och PS till er som spelar gitarr, IT SUCKS! Finns fan i mig inget värre än folk med en gitarr på fester(eller någon annanstans), som sitter och spelar låtar. Vem fan vill höra på möget? Där finns ju riktig musik att lyssna på i stället. Och lär er ett riktigt instrument i stället för gitarr typ elektriska trummor, det skulle jag kunna lyssna på.
Skojar du nu? Ja.. så vad innebär det för dig när folk gillar gitarr mer än elektriska trummor? Det får man helt enkelt inte göra kanske. Ta dig ur källaren.
Vem är det som säger att man inte kan lära sig både och? Guitar Hero och Rock Band är knappast något substitut mot riktigt instrument, utan menat som en skoj grej att utöva tillsammans polarna. Tycker det är fruktansvärt löjligt att folk klagar på spelen, speciellt när de använder sig utav "det är bättre lära sig spela riktiga instrument istället" som argument. De personerna som fäller de kommentarerna framstår bara som arroganta översittare. Om något kan nog GH- och RB-spelen få personer att ta upp ett intresse för riktiga instrument.
En kul sak, som någon antagligen redan har sagt, är att försäljningen av riktiga gitarrer har ökat enormt sedan GH släpptes. Folk blir intresserade av att lära sig att spela efter att ha lirat GH helt enkelt, så jag ser inget problem med detta.
Sen så tycker jag inte så värst mycket om Prince och hans musik, så jag förlorar ingenting alls på att slippa ha honom i spelet.
Slopa böcker, jag ser hellre folk lära sig saker än läsa massa skit. Skippa bilspel, jag ser hellre folk köra bil.
Fullkomligt idiotisk inställning. Jag har 3-4 vänner som nu vill lära sig spela riktig gitarr efter att ha börjat med Guitar Hero. Alla drar i mig för att lära dem.
Vem är det som säger att man inte kan lära sig både och? Guitar Hero och Rock Band är knappast något substitut mot riktigt instrument, utan menat som en skoj grej att utöva tillsammans polarna. Tycker det är fruktansvärt löjligt att folk klagar på spelen, speciellt när de använder sig utav "det är bättre lära sig spela riktiga instrument istället" som argument. De personerna som fäller de kommentarerna framstår bara som arroganta översittare. Om något kan nog GH- och RB-spelen få personer att ta upp ett intresse för riktiga instrument.
Det är inte vem, utan vad: tiden: Vilken både du och jag lätt kan komma överens om är ytterst begränsad. Du har två timmar av din kväll över - hur spendera?
Riktigt musikaliskt skapande > trycka på en plastig leksak
Man kan givetvis diskutera och ha olika åsikter om vilken som är den givande sysselsättningen av de två. Det är dock inte väldigt svårt att se på den ena endast som väldigt passiv och tidsdödande underhållning.
Du läste inte det han hade sagt va? Bara rubriken? Du platsar bättre bland Aftonbladets kommentarer.
Och du förstod tydligen inte att jag höll med stäppkinesen MEN är också satans glad att man slipper höra hans falsettylanden när man fipplar med plastguran i glada vänners lag.
Torde vara ganska uppenbart att GH och liknande spel inspirerar och motiverar folk att plocka upp en gura och lära sig plinka lite.
In war, truth is the first casualty
"Stäppkinesen"?
Äldre? Hur gammal tycker du jag ska bli för att förstå? Jag är 32 vid tillfället. Kanske du som ska inse fundera lite på att bara för att du gör en sak på ett visst sätt så är du inte majoritet per automatik.
Vill man bli duktig på ett instrument så spelar det ingen roll hur gammal man är. Man väljer sin tid. Jobbar man för mycket så man inte hinner med nåt annat, då jobbar man mindre helt enkelt. Måste man jobba för att man behöver pengarna.. då kanske man ska se över vad man behöver pengarna för osv osv. Har man barn och måste jobba, då tog man det valet. Sluta bete dig som om du är tvingad när saker och ting egentligen är val. Vad jag vill säga är att du borde se över din trångsynthet.
För det första, de flesta av oss som är över 20 år har ett fast jobb, och ännu fler har familj. Var får du det att det är bara JAG som har jobb?
Och du menar att vi alla (som har jobb) ska säga upp oss från våra jobb, göra slut med våra flickvänner och skilja oss från våra fruar och ignorera våra barn, bara för att vi ska bli mediokra på gitarr?
Jag citerar dig själv och ger ditt eget svar tillbaks till dig: "Kanske du som ska inse fundera lite på att bara för att du gör en sak på ett visst sätt så är du inte majoritet per automatik." Bara för att du inte jobbar 8 timmar om dagen, sen inte har en familj/flickvän/vänner att vara med resten av dagen, plus övriga hobbies, betyder inte att vi andra inte skulle ha det.
Visst blir man duktig ju mer tid man lägger ner på något, men alla vill inte bli duktiga på gitarr, men många av oss tycker det är kul att spela Guitar Hero för stunden med våra vänner, sen att det finns dem som gett sig fan på att bli bäst i Guitar Hero.. ja,, jag citerar dig igen: "Kanske du som ska inse fundera lite på att bara för att du gör en sak på ett visst sätt så är du inte majoritet per automatik." Bara för att några individer spelar Guitar Hero sjukt mycket betyder inte att alla andra gör det.
Du har redan förlorat denna debatt med ditt eget resonemang.
För övrigt var mitt första svar till dig inget påhopp mot dig, jag antog bara att du var en tonåring då du inte verkade ha förståelse att det finns de av oss som inte lägger ner 24/7 på Guitar Hero (jag äger inte ens spelet), och menade att du skulle förstå det hela när du själv blivit vuxen och skaffat familj och fått jobb och lägger ner 8/7 på jobb och resten på dina vänner och familj.
Kan endast beklaga att du tog det så väldigt kritiskt. *kyss*
Även om prince kanske inte är det som är mainstream (alltså sådant som finns i dessa skitspelen) så är detta helt klart ett steg i rätt riktning.
Fler artister borde respektera musikaliteten på det här sättet, istället för att sälja ut sig till något som ej främjar läran av musik.
/nkembo - fest i himmel och på jord
För det första, de flesta av oss som är över 20 år har ett fast jobb, och ännu fler har familj. Var får du det att det är bara JAG som har jobb?
Och du menar att vi alla (som har jobb) ska säga upp oss från våra jobb, göra slut med våra flickvänner och skilja oss från våra fruar och ignorera våra barn, bara för att vi ska bli mediokra på gitarr?
Varför tar du det till det extrema? Du vet mycket väl att det var aldrig det jag sa.
Jag citerar dig själv och ger ditt eget svar tillbaks till dig: "Kanske du som ska inse fundera lite på att bara för att du gör en sak på ett visst sätt så är du inte majoritet per automatik." Bara för att du inte jobbar 8 timmar om dagen, sen inte har en familj/flickvän/vänner att vara med resten av dagen, plus övriga hobbies, betyder inte att vi andra inte skulle ha det.
Visst blir man duktig ju mer tid man lägger ner på något, men alla vill inte bli duktiga på gitarr, men många av oss tycker det är kul att spela Guitar Hero för stunden med våra vänner, sen att det finns dem som gett sig fan på att bli bäst i Guitar Hero.. ja,, jag citerar dig igen: "Kanske du som ska inse fundera lite på att bara för att du gör en sak på ett visst sätt så är du inte majoritet per automatik." Bara för att några individer spelar Guitar Hero sjukt mycket betyder inte att alla andra gör det.
Du har redan förlorat denna debatt med ditt eget resonemang.
Nja, du citerar mig på ett sätt som knappast går att studsa tillbaka. Din mening efter mitt citat är ju precis det jag själv skrev, lite fånigt men men.
För övrigt var mitt första svar till dig inget påhopp mot dig, jag antog bara att du var en tonåring då du inte verkade ha förståelse att det finns de av oss som inte lägger ner 24/7 på Guitar Hero (jag äger inte ens spelet), och menade att du skulle förstå det hela när du själv blivit vuxen och skaffat familj och fått jobb och lägger ner 8/7 på jobb och resten på dina vänner och familj.
Kan endast beklaga att du tog det så väldigt kritiskt. *kyss*
Nej jag förstod mycket väl vad du menade, jag höll bara inte med. Bara för att man har familj/flickvän, jobb etc så har man fortfarande ett val, precis som jag skrev. Vill man bli duktig på gitarr men ens jobb tar upp för mycket tid, gå ner på deltid. Man har alltid val efter ens prioriteringar. Kan man inte gå ner på deltid, då får man offra gitarrlektionerna osv.
Jag ger upp internetdiskussionen. Vill du anse dig ha "vunnit" så varsågod.
Är intressant att folk inte förstår att Guitar Hero är ett spel och inte en gitarr-simulator. Man spelar det för det är skoj, inte för att man aldrig lärt sig spela gitarr. Och om man kan spela gitarr, så lär man ju aldrig få ihopa ett band som kan sätta sig o dra igenom ett par Metallica låtar bara sådär.
Sen finns det ju dom som köper gitarrer efter har spelat Guitar Hero, men sen inse att det suger något enormt att lära sig spela gitarr. Går ju inte precis på en kvart och vem har tid och lust att träna 1timme dagligen i något år för att kunna spela en barnvisa?
Och PS till er som spelar gitarr, IT SUCKS! Finns fan i mig inget värre än folk med en gitarr på fester(eller någon annanstans), som sitter och spelar låtar. Vem fan vill höra på möget? Där finns ju riktig musik att lyssna på i stället. Och lär er ett riktigt instrument i stället för gitarr typ elektriska trummor, det skulle jag kunna lyssna på.
Om gitarr inte är ett riktigt instrument då vetefan , kan ju säga att klinka på gitarr solo kan vara skönt på fester eller vafan som , tjejer verkar onekligen uppskatta det.
Hur som helst, är tekno som föddes med datorerna något att kalla riktigt musik då ?
Finns fan inget värre...
ZkilfinG: Nä för tex FIFA och PES är faktiskt realistiska, guitar hero är inte det, man spelar inte gitarr så, helt skilda världar.
Jag tycker GH är kul dock, även om jag lärde mig spela riktig gitarr först
Ber om ursäkt. Visste inte att Zlatan & co satt och tryckte på gamepads hemma i soffan när man kollar på dem spela.
Alla sportspel borde läggas ner också då, för det är ju bättre att folk lär sig idrotta på riktigt istället. Eller varför inte alla strategispel, eller FPS-spel, eller MMOs, etc etc. Lika bra att sluta göra spel helt!
Jag har ett ord till Prince: Löjligt.
Men det är det ju! Hundra gånger hellre att folk sportar på riktigt än att de sitter vid tv:n och blir "morbidly obese" samt får diabetes!
Ja, för bara för att man spelar spel så får man diabetes och dör!!!
Varför hänger du på en sida för folk med spelintresse om du tycker att spel borde förbjudas?
Är intressant att folk inte förstår att Guitar Hero är ett spel och inte en gitarr-simulator. Man spelar det för det är skoj, inte för att man aldrig lärt sig spela gitarr. Och om man kan spela gitarr, så lär man ju aldrig få ihopa ett band som kan sätta sig o dra igenom ett par Metallica låtar bara sådär.
Sen finns det ju dom som köper gitarrer efter har spelat Guitar Hero, men sen inse att det suger något enormt att lära sig spela gitarr. Går ju inte precis på en kvart och vem har tid och lust att träna 1timme dagligen i något år för att kunna spela en barnvisa?
Hej Håkan Bråkan ^^ Väldigt otippat att du just skulle nämna Elektriska trummor och verkligen hjärtligt anse att du vill lyssna på dom
Men jag gissar på att du egentligen bara sökte uppmärksamhet och ville bli flammad ^^ Du kanske skulle skriva något sånt på en sida där folk är bildad i ett instrument ist isf, för vettefan om det är fler än jag här som har fått möjligheten att lära mig något vettigt om musik och konst ^^
ZkilfinG: Nä för tex FIFA och PES är faktiskt realistiska, guitar hero är inte det, man spelar inte gitarr så, helt skilda världar.
Jag tycker GH är kul dock, även om jag lärde mig spela riktig gitarr först
Ber om ursäkt. Visste inte att Zlatan & co satt och tryckte på gamepads hemma i soffan när man kollar på dem spela.
Alla sportspel borde läggas ner också då, för det är ju bättre att folk lär sig idrotta på riktigt istället. Eller varför inte alla strategispel, eller FPS-spel, eller MMOs, etc etc. Lika bra att sluta göra spel helt!
Jag har ett ord till Prince: Löjligt.
Men det är det ju! Hundra gånger hellre att folk sportar på riktigt än att de sitter vid tv:n och blir "morbidly obese" samt får diabetes!
Ja, för bara för att man spelar spel så får man diabetes och dör!!!
Varför hänger du på en sida för folk med spelintresse om du tycker att spel borde förbjudas?
Nej, det gör man inte knall fall. Men att påstå att sittande framför en dator/tv alldeles för många timmar, vilket många gör, skulle vara hälsofrämjande är nog lite att ta i. Långsiktigt är det inte orimligt att säga att det kan vara en klart bidragande orsak till en försämrad hälsa och ett kortare liv.
För det andra är man inte automatiskt för att spel borde förbjudas för att man har en ytterst personlig åsikt om att en hel del personer missköter sin hälsa och kastar bort en stor del av sina liv på passiv underhållning.