Robot
Medlem
NHL 10 filmat

Fysiken, fortfarande, ser ut som de åker in o osynliga väggar när det tacklas eller när det gör en rörelse sen snabbt blir tacklade så tar det liksom stopp i animationen och blir hackigt. Eller när det gör mål, åker långa skär, skjuter och gör mål.. stannar upp i en frame per second och gör målgest. Ser stelt och hackigt ut fortfarande som sagt. Och att när det tacklas så ser de ut som de åker in i en "outer hitbox" av gubben och aldrig får riktig kroppskontakt.

Medlem

Lite gammal video, såg den här på gametrailers för nån vecka sen.


signatur

The cake is a lie...

Medlem

Körde demot på ps3 här igår och måste säga att det är grymma ändringar från 09 till 10, blir helt klart ett köp när det släpps. Sjukt mer taktik och spelkänsla när man kan pressa upp mot sargen och peta ut pucken åt en fri lagkamrat som kan vända till anfall direkt.
Styrningarna är också grymt mycket bättre, känns som att pucken har fått mer fysik eller vad man ska säga, pucken är en spelare nu som är lättare att hantera. Istället för att man skjuter igenom 3 försvarare och genom målvaktens axel så styrs pucken direkt vid första beröring så man får vara lite mer vaksam och tänka mer innan man går på skott.

Bästa är ändå förlängningen efter avblåsningarna, domaren blåser offside eller till tekning och man kan åka runt och börja bråka då och starta slagsmål med hela lagen osv. Målvakterna verkar också ha mer alternativ än det vanliga rädda skott, tekning. Eller om ingen anfallare är närmre än 10 meter, slänga ner pucken till en back. Datorstyrda spelare har bättre AI, står man för nära och pokecheckar målvakten som håller pucken mot isen så han ska tappa den innan domaren blåser så kommer backarna in och börjar bråka med en även efter det är blåst, underbart att se CPU-spelare få lite stake och tackla tillbaka när man själv åker på bowlingrunda innan tekningar.

Inaktiv

Håller med corporaln0ll. Liknande fysik som i Backbreaker (om det nu är rätt namn) hade varit riktigt sweet.

Medlem

Fysiken i Backbreaker är densamma som i GTA4, kallas för endorphin. Tror den användes smått i NHL09 men är inte säker.

Medlem

Snackar vi fysik och animationer så är det bara 2K-serien som har lyckats sen flera år tillbaka. Synd bara att de gick ner sig så förbaskat med NHL 2K9. Hoppas de kan ta tillbaka tronen.

Inaktiv

JÄVLAR vilken kanadadialekt

Medlem

Boxning i AMERI***** hockey suger jak*****! Patetiskt!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

inK
Medlem

Spelet är redan förbokat. Det finns inget bättre än att vara ett gäng kompisar med öl och hockeyspel till TV-spelet.


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av Mack:

Fysiken i Backbreaker är densamma som i GTA4, kallas för endorphin. Tror den användes smått i NHL09 men är inte säker.

euphoria heter fysikmotorn i GTA4, endorphin används för att göra animationerna.

euphoria är något de borde använda oftare i sportspel (spel överhuvudtaget för det ser grymt bra ut!), tycker aldrig nhl spelen har varit någon höjdare alls och tycker inte det här verkar något vidare heller!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Verkar betydligt bättre än Fifa tycker jag!

1
Skriv svar