Film från Battlefield: Bad Company 2
Givet köp till PS3!
Tycker folk är väldigt trångsynta som dissar fps på konsol. Fungerar hur bra som helst men det behövs lite träning, vilket många människor blir vettskrämda av...
lätt skrattretande logic redmac, är väl snarare så att man väljer det man har. men det finns väl ingen som säger annat än att mus och tgb är överlägset en handkontroll till ett fps.
samma skillnad som att "chatta" på msn eller över mobilen med ett t9 system. det är ovant i början och går segt, men efter träning går det.
BF hör hemma på PC . slut
Så, om jag har förstått rätt. Så bara för att en serie börjar på en platform så hör den hemma där? och då automatiskt när den kommer till en annan platform, då är det kasst?
lätt skrattretande logic redmac, är väl snarare så att man väljer det man har. men det finns väl ingen som säger annat än att mus och tgb är överlägset en handkontroll till ett fps.
samma skillnad som att "chatta" på msn eller över mobilen med ett t9 system. det är ovant i början och går segt, men efter träning går det.
Varför är det skrattretande? Han sa inget som att fps på konsoll är bättre än på PC med tangentbord+mus. Han sa ju bara att med lite träning, som med iprincip allt annat, så funkar det bra.
"Han sa ju bara att med lite träning,"
"träning, vilket många människor blir vettskrämda av..."
du missade den biten va?
Givet köp till PS3!
Tycker folk är väldigt trångsynta som dissar fps på konsol. Fungerar hur bra som helst men det behövs lite träning, vilket många människor blir vettskrämda av...
Bah, det ska vara till PC, been there, done that, finito.
Fps på konsol?...Som att lira tennis med bordtennisrack. :>
Retro.
men det finns väl ingen som säger annat än att mus och tgb är överlägset en handkontroll till ett fps.
Jag har spelat FPS på dator sedan Duke Nukem 3D och lite över ett år på konsoll, och själv tyckte jag samma sak som du, tills jag insåg att vad som är effektivast inte betyder att det är roligast. Om man bara är ute efter effektivitet så är amibot det effektivaste, och mus och tangentbord är förståss effektivare än handkontroll. Att spela med en handkontroll är mer utmanande och roligare tycker jag. Jag tror att många skräms bort från FPS på konsoll eftersom dom blir kinkiga när dom inte är världsbäst från början. Tänk spelglädje istället för statsglädje. Jag kan dock förstå irritationen för dom som inte har en xbox360/ps3 som ser att spel inte släpps till pc eller blir försenade.
Bad Company 2 ser riktigt bra ut, men jag hoppas verkligen att dom fixar mic-buggen som ps3-ägare fått leva med i första Bad Company och BF1943. Ljudet i första Bad Company var det bästa jag någonsin hört i ett spel, och det verkar som tvåan blir ännu bättre.
Enda jag ser fram emot (som vanligt) är realism moddar och hoppas innerligt att Project Reality teamet kommer ta ett beslut sen och göra mod till detta lir... Allting är top notch för modd.. Ljudsystemet äger allt annat i alla spel. Grafiken är grym, animations-systemet likaså. Man lägger märke till alla detaljer... Fysiken är dock grymt viktig nu. Då BF2 suger på det.
Men ja, ett spel att se fram emot helt enkelt, som det alltid är. Och jag är aldrig svår när det gäller krig i spel.
Springa runt som en galning, skjuta slumpmässigt i luften och sen bli sprängd av en fiende man inte såg och inte hade den minsta chans att värja sig emot? Nej tack.
Jag håller mig till spel där spelarens sätt att bemästra spelmekaniken bestämmer vem som vinner. Att uppmuntra till camping vid fordonsspawnpunkter eller att döda chanslösa spelare trots att de inte spelat "fel" är inte bra game design.
Springa runt som en galning, skjuta slumpmässigt i luften och sen bli sprängd av en fiende man inte såg och inte hade den minsta chans att värja sig emot? Nej tack.
Jag håller mig till spel där spelarens sätt att bemästra spelmekaniken bestämmer vem som vinner. Att uppmuntra till camping vid fordonsspawnpunkter eller att döda chanslösa spelare trots att de inte spelat "fel" är inte bra game design.
Jag slår vad om att du e typ 80 +...
Spelet kommer bli grymt, synd att man ska vänta så länge bara.
Kolla filmen här istället den ger bättre ljus oså blir allt lite snyggare...: http://www.ea.com/games/battlefield-bad-company-2
b00m, you were killed by SNA* Swirre Nade Artillery.