Warhammer 40K Online avtäcks i juni
åh det vore underbart med ett w40k spel !
dock lär väl inte Tyranids vara en spelbar faktion
Skulle inte fungera i "historien".
Enda raserna jag kan tänka mig är Space Marine, Chaos Space Marines, Orks, Eldar, Dark Eldar.
Vette tusan om Tau.
Tyranids är ju en hivemind, Necrons dödar allt levande.
Sen beror de på om de tänker ha Imperial Guard, Sisters of Battle, Death watch ect
Oh... kan...knappt..andas....
Jag blir glad av olika anledningar:
a) Ett MMO med War40k är nåt jag alltid velat spela.
b) Det är ett MMO, vilket innebär att det görs inte med konsol i åtanke, vilket i sin tur gör att det blir ett bra spel, iallafall kontrollerna.
Detta ska jag följa riktigt noga... Äntligen ett spel jag är riktigt sugen på, har vart lite blä åt spel de närmsta åren.
Undeeeerbaaaart! Längtar redan!
300 000 prenumeranter är väl ändå inte dåligt? Det gör det ju till antagligen top 5 mest populära MMO lir. Bakläxa, bara för WoW har 108 miljarder prenumeranter så gör det inte folk som har 300 000 till förlorare.
300.000 är tyvärr gamla siffror, ligger knappast över 100.000 i nuläget.
Vi får hoppas att 40k blir ett PvP MMO utan alltför många korkade designval, då har det alla chanser i världen att lyckas.
Space Marines!!
Kärlek! :heart:
Hoppas på en release innan 2011. (Man kan ju alltid hoppas...)
300 000 prenumeranter är väl ändå inte dåligt? Det gör det ju till antagligen top 5 mest populära MMO lir. Bakläxa, bara för WoW har 108 miljarder prenumeranter så gör det inte folk som har 300 000 till förlorare.
Om EA tvingas stänga ner servers för att det inte finns folk som spelar så kan man väl inte säga att spelet levt upp till förväntningarna. Varken för spelarna eller EA.
Läs ordentligt innan du kommenterar/flamar...
300 000 prenumeranter är väl ändå inte dåligt? Det gör det ju till antagligen top 5 mest populära MMO lir. Bakläxa, bara för WoW har 108 miljarder prenumeranter så gör det inte folk som har 300 000 till förlorare.
300.000 är tyvärr gamla siffror, ligger knappast över 100.000 i nuläget.
Vi får hoppas att 40k blir ett PvP MMO utan alltför många korkade designval, då har det alla chanser i världen att lyckas.
Nej precis, kan knappt vara över 100k användare nu. Det finns 2 engelskspråkiga servrar kvar i nuläget. Testade en sån där trial och vad jag förstått har dom plockat bort feature efter feature utan att lägga till något endcame content över huvud taget. Kan inte tänka mig att spelet har mer än ett par månader kvar, max ett år.
Så man får väl hoppas att 40k blir ett bättre och mer lyckat mmo. Gillade verkligen upplägget med world pvpn i warhammer och önskar att jag var med på tiden då daoc var stort.
300 000 prenumeranter är väl ändå inte dåligt? Det gör det ju till antagligen top 5 mest populära MMO lir. Bakläxa, bara för WoW har 108 miljarder prenumeranter så gör det inte folk som har 300 000 till förlorare.
300.000 är tyvärr gamla siffror, ligger knappast över 100.000 i nuläget.
Vi får hoppas att 40k blir ett PvP MMO utan alltför många korkade designval, då har det alla chanser i världen att lyckas.
Nej precis, kan knappt vara över 100k användare nu. Det finns 2 engelskspråkiga servrar kvar i nuläget. Testade en sån där trial och vad jag förstått har dom plockat bort feature efter feature utan att lägga till något endcame content över huvud taget. Kan inte tänka mig att spelet har mer än ett par månader kvar, max ett år.
Så man får väl hoppas att 40k blir ett bättre och mer lyckat mmo. Gillade verkligen upplägget med world pvpn i warhammer och önskar att jag var med på tiden då daoc var stort.
Håller med dig till 110%, hoppas att de inte gör ännu ett PvE MMO av 40k, då skulle jag blir riktigt ledsen.
Hoppas även på en daoc remake av Mythic när och om Warhammer stängs ned. Med remake menar jag ny grafikmotor och lite annat puts.
Har ett par polare med kontakter till företaget som säger att det är lite unstable och so-so (företaget då, inte projektet). Men vem vet. Jag tror och hoppas att det kommer gå bra.
Finns grafik här förövrigt.
http://kotaku.com/5415951/an-early-look-at-the-warhammer-40k-...
Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.
Som gammal 40K boardgame/figurspels geek så kommer det här som en positiv nyhet. Jag är riktigt nyfiken på hur de tänker applicera en MMO mall över en 40K värld utan att det känns konstlat eller omotiverat.
Ett exempel: De allra flesta västerländska MMO som finns ute just nu är centrerade kring den enskilde spelaren och dennes framgång. Hur löser de detta med de mest ikoniska karaktärerna i hela 40K universumet; Space Marines med avseende på levels? Tanken på att spela en Space Marine som kan klättra i levels känns kontra-intuitivt. Förvisso kanske detta kan lösas med grader men hur troligt är det att det enbart springer omkring en massa Space Marine Captains? Kanske ett skillbaserat system är att förväntas?
Den andra pucken blir huruvida det kommer att finnas PvP och hur detta appliceras till en IP där de -flesta- (OBS alltså inte ALLA ) enheter är avståndsbaserade. Assaultmarines har t.o.m. en boltpistol så de blir inte genuint närstridsfokuserade ändå. Ett exempel på vad detta kan resultera i är WAR där bland det tråkigaste just nu är skyttegravskrigen där två fronter av Brightwizards, Engineers och Shadow Warriors står och pepprar på en front Sorcerers, Squig Herders och Maguses. Närstridsklasserna blir totalt sönderskjutna om de ens försöker ta sig över "ingemanslandet". Lägg till på detta att Mythic verkar tycka att alla avståndsklasser, med några undantag, ska vara extremt kraftfulla. (För er som spelar eller spelade WAR tänk patch 1.2 eller "Rain of fire" patchen) Jag är dessutom medveten om att WAR kanske inte är det mest passande exemplet men det fyller kanske sin funktion här i att förmedla en mental bild på vad det är som oroar mig.
Ett alternativ skulle vara att introducera de klasser som är genuint närstridsbaserade inom 40K´s IP. Eldars Howling Banshees eller Dark Eldars Wyches t.ex. men då dessa räknas som elitenheter kanske det blir svårt att motivera varför dessa klasser har valts?
Vad jag försöker förmedla är min oro över att ramarna som ett DIKU MMO bär med sig kraftigt kommer att marginalisera dels spelbara klasser men även hur spelet faktiskt kommer att se ut som färdig produkt.
Jag håller tummarna för THQ och Vigil Studios men är reserverad i mina förväntningar
Undrar om de kommer att anlita GOA för Euroreleasen......
Skämt åsido hoppas jag att man tar det till ett SquadRPG dvs att man spelar en squad med soldater som man kan designa och fixa interaktioner med, så all PvP blir squads on squads....
Gärna på ett poängsystem så man kan köra några få tunga eller många lätta units i sin squad.
Det vore verkligen lite nytt i den gamla MMORPGsoppan.
"You can't make a deal with him. Even if you gave him the money he'd still kill you. He's a peculiar man."
De allra flesta västerländska MMO som finns ute just nu är centrerade kring den enskilde spelaren och dennes framgång. Hur löser de detta med de mest ikoniska karaktärerna i hela 40K universumet; Space Marines med avseende på levels? Tanken på att spela en Space Marine som kan klättra i levels känns kontra-intuitivt. Förvisso kanske detta kan lösas med grader men hur troligt är det att det enbart springer omkring en massa Space Marine Captains? Kanske ett skillbaserat system är att förväntas?
Jag är mycket nyfiken på hur de kommer lösa detta. Nyfiken och inte så lite skeptisk, har svårt att se ett lyckat RPG där alla spelar Space Marine.
Om jag fick ansvaret för speldesignen skulle jag förmodligen inrikta mig på ett ganska smalt område som fokuserar på individer och inte på stora slag. Kanske något med Inquisitor, Demon Hunter eller Witchhunter tema. Något Spacehulk inspirerat kanske också skulle funka.
Förövrigt hoppas jag att de vågar designa om Orkerna ordentligt, tycker verkligen inte GW lyckats få dem att passa in i resten av temat.