"Mario Kart 9" avslöjat i Switch 2-trailern
Ett Mario kart och troligen ett nytt 3D mario och Switch 2 upphottad 3D Zelda från releasen säger jag. Möjligen också teasad nytt 2D Zelda till 2026
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Oh vanliga Gokarts i traditionell hastighet!?
Snälla inget futuristisk jumba den här gången, det var det som var snedsteget i 8an.
Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
Ett Mario kart och troligen ett nytt 3D mario och Switch 2 upphottad 3D Zelda från releasen säger jag. Möjligen också teasad nytt 2D Zelda till 2026
Frågan är om de inte gör som med Switch och sprider ut storspelen över första året (först Zelda: BotW, sen Mario Odyssey)? Kanske Mario Kart 9 och Switch 2-uppdaterat Zelda: TotK på release (lär ju sälja så det ryker om det), och sen 3d-Mario inom ett år.
Frågan är om de inte gör som med Switch och sprider ut storspelen över första året (först Zelda: BotW, sen Mario Odyssey)? Kanske Mario Kart 9 och Switch 2-uppdaterat Zelda: TotK på release (lär ju sälja så det ryker om det), och sen 3d-Mario inom ett år.
Ja nu när du säger det så låter det vettigt faktiskt. De vill ju ha ett "jämnt" flöde av inkomst och flera peakar som säljer konsolen. Funka ju för Switch (Heter den Switch 1 nu?)
Tror det också. De kan inte ha särslikt många egna nya Nintendo spel som är under utveckling om de släpper allt nu på en gång. Då blir det tufft nästa år.
Tror att en BotW Remaster kommer före TotK till Switch 2. Det har florerat rykten sedan en tid tillbaka kring att de planerar en re-release av BotW.
Ja nu när du säger det så låter det vettigt faktiskt. De vill ju ha ett "jämnt" flöde av inkomst och flera peakar som säljer konsolen. Funka ju för Switch (Heter den Switch 1 nu?)
Ja Nintendo verkar ju inte ha några problem att låta färdiga spel ligga och vänta tills det finns en lucka. De ogillar ju att låta egna titlar konkurrera med varandra och de vill ju också kunna rikta fokus på ett storspel i taget.
"Writer and Fighter"
Ja Nintendo verkar ju inte ha några problem att låta färdiga spel ligga och vänta tills det finns en lucka. De ogillar ju att låta egna titlar konkurrera med varandra och de vill ju också kunna rikta fokus på ett storspel i taget.
Precis precis Nu behöver jag bara en tidsmaskin så jag får denna heliga graal i näven fortast möjligt!
Tror inte de släpper någon HD variant av Switch spelen när det stod att Switch 2 ska kunna köra alla Switch 1 spel. Däremot tror jag att de kommer ha som säljargument att med Swish 2 får du bättre upplösning på de äldre spelen. Detta då för några år sedan hade Nintendo kontakt med flera utvecklare att de skulle göra patchar med bättre upplösning än vad switch klarade av.
Såg ju inte dugg mycket snyggare ut . Snacka om lol maskin. Så får MS och Sony massa skit att det inte är stort hopp mellan generationerna. Men giriga Nintendo kommer alltid undan.
Det är för Nintendo inte skryter om sin grafik. Dom är i sin egna bubbla där det handlar om att ha roligt.
Det är för Nintendo inte skryter om sin grafik. Dom är i sin egna bubbla där det handlar om att ha roligt.
Men det hade ju varit kul om de ändrat nånting iaf, såg ju ut som ett DLC med nya banor till mk8d. Kanske kan heta Mario Kart 8 Deluxe 2
Mario Kart 8, helt galet vilka försäljningssiffror det har. Men är det så himla bra då? Alltså, det är ju absolut ett bra spel. Men det känns, iaf för mig, som ett spel som man skaffar för att man har konsolen redan, inte ett spel man köper en konsol för. Det kan vara underbart att spela tillsammans några stycken i soffan, men kanske är det sällskapet mer än spelet som är upplevelsen? Lite trist att spela själv, som att spela tennis med en vägg. Eller är jag lite hård nu kanske ... Hoppas iaf på något mer roligt spel vid release, något man kan liksom sätta tänderna i.
Vänta, har de typ inte uppgraderat grafiken alls?
Förutom att det såg ut att vara högre upplösning så grafiken identisk ut. Nu hade man knappast väntat sig något jättekliv när det kommer till grafiken men det såg helt klart ut som noll förbättring. Kanske att det mer kräm i dockat läge?
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Förutom att det såg ut att vara högre upplösning så grafiken identisk ut. Nu hade man knappast väntat sig något jättekliv när det kommer till grafiken men det såg helt klart ut som noll förbättring. Kanske att det mer kräm i dockat läge?
Eller så släpps spelet för både Switch 1 och 2
Hmmm ja det är väl inte omöjligt med tanke på den potentiella försäljningen. Men då försvinner ju ett argument för att köpa den nya Switchen. Undrar hur Nintendo kommer att agera här?
Hmmm ja det är väl inte omöjligt med tanke på den potentiella försäljningen. Men då försvinner ju ett argument för att köpa den nya Switchen. Undrar hur Nintendo kommer att agera här?
2an verkar agera som en "pro" version av 1an och kmr vara den som stöds i framtiden, så tror inte det skulle påverka försäljningen nå nämnvärt, dessutom så släpptes botw till både wiiu och switch och man tjänar mer på mjukvara än hårdvara, så känns inte helt omöjligt att några få tidiga titlar kmr bli dubbla släpp
Vissa N64 spel såg bättre ut om man köpte 4MB memorypack, så kanske går det att göra som datorer att den kör med snyggare grafik om man har 2an.
Samtidigt så är det lite svårt att tro att 1an hanterar 24 karts samtidigt, kräver mycket optimering..
Och då visar man upp den sämre varianten i marknadsmaterialet? Låter som en udda pr-taktik. Att det släpps till båda känns dock troligt.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2