Tidiga Assetto Corsa Evo släppt – ny högklassig racing från Italien?
Kändes riktigt bra de fem minuter jag hunnit spela hittills, med en babblande 6-åring i knäet samtidigt... Krävde bara 38Gb, inte 100, och mitt 6950xt orkar inte riktigt med det på high. Men snyggt är det ju, och det var enkelt att få igång ratt och pedaler, förutom att pedalerna behövde inverteras av någon anledning. Får pröva med Questen i natt👍
Hann köra alldeles för lite, men ett antal varv med olika bilar i alla fall. (Spelet patchades vid 20-tiden eller så, alla bilar i denna verre låstes upp då, och det fick offline-läge.)
Körde en Ferrari, initiala känslan: ruskigt bra körkänsla. Liv och rörelse i allt man gör, så att man riktigt känner om (läs: när) man gasar för hårt så att bakänden släpper. Hann med en snusksnabb Porsche också, lite samma där, fast inte lika livfull som italienaren. Utöver det några varv med Golf och Abarth, kändes också bra, särskilt Golfen som var rå och lät stenhård.
Behöver köra mycket mer, men första intrycken bådar gott. Men det är tydligt early access, långtifrån finslipad upplevelse. Bra pris januari ut (32 euro). Man kan ju köpa nu och låta det mogna innan man testar.
Är upplevelsen att köra som ACC?
Tycker från et jag såg av Jimmers båda streams igår såg det lite mindre racing-betonat ut men kanske bara är menyerna och upplägget som gör att det känns mindre sportigt än ACC.
Och det såg inte alls ut som man ska lägga tid på att t.ex göra en bra setup av bilen, stötdämpare, däckstryck baserat på bana/väder etc.
Är upplevelsen att köra som ACC?
Tycker från et jag såg av Jimmers båda streams igår såg det lite mindre racing-betonat ut men kanske bara är menyerna och upplägget som gör att det känns mindre sportigt än ACC.
Och det såg inte alls ut som man ska lägga tid på att t.ex göra en bra setup av bilen, stötdämpare, däckstryck baserat på bana/väder etc.
Det är ju en vääldigt tidig version av spelet och är nog mer en liten del av den vision Kunos vill dela med sig av än vad spelet kommer bli i slutändan. Skulle säga att det just nu är mer en uppföljare på AC än ACC då det ju inte enbart är GT3 bilar med som ju ACC hade som fokus och då blir det ju mindre "sportigt" så att säga. Det kom också en uppdatering igår som låste upp mer av setup-inställningarna för bilarna. Sen är det nog mycket som inte är klart heller.
Jag tycker iaf körkänslan är riktigt go. Detaljerad FFB, och det ser väldigt trevligt ut. Även om det bitvis är dåligt optimerat och menyerna är riktigt dåliga. Laggar mycket mer i menyerna jämfört med i spelet för mig t.ex. och det är väldigt lite som i menyerna som faktiskt "förklaras". Så just nu klickar man runt lite i blindo. Ljudet är också lite hit or miss, ibland underbart och ibland känns det verkligen att det är ett område som inte fått lika mycket kärlek ännu.
Men sånt får man förvänta sig i en så här tidig version. Gillar iaf det jag sett hittils. Tål att ses hur de tar till sig av feedbacken gällande spelet och vilken riktning de vill ta det.
Det är ju en vääldigt tidig version av spelet och är nog mer en liten del av den vision Kunos vill dela med sig av än vad spelet kommer bli i slutändan. Skulle säga att det just nu är mer en uppföljare på AC än ACC då det ju inte enbart är GT3 bilar med som ju ACC hade som fokus och då blir det ju mindre "sportigt" så att säga. Det kom också en uppdatering igår som låste upp mer av setup-inställningarna för bilarna. Sen är det nog mycket som inte är klart heller.
Jag tycker iaf körkänslan är riktigt go. Detaljerad FFB, och det ser väldigt trevligt ut. Även om det bitvis är dåligt optimerat och menyerna är riktigt dåliga. Laggar mycket mer i menyerna jämfört med i spelet för mig t.ex. och det är väldigt lite som i menyerna som faktiskt "förklaras". Så just nu klickar man runt lite i blindo. Ljudet är också lite hit or miss, ibland underbart och ibland känns det verkligen att det är ett område som inte fått lika mycket kärlek ännu.
Men sånt får man förvänta sig i en så här tidig version. Gillar iaf det jag sett hittils. Tål att ses hur de tar till sig av feedbacken gällande spelet och vilken riktning de vill ta det.
Tack för att så utförligt svar.
Ska bli intressant att följa, skulle vilja spela på PS5an hellre än datorn men AC lever ju på moddar och då är datorn det givna valet.
Undra hur det blir med denna version.