19 000 Steam-spel släpptes 2024 – 80 % är mer eller mindre ospelade
Kanske 100 st som är värt att köpa.
Kanske två som är värda att köpa till fullpris.
Edit: ett.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Dom borde verkligen rensa upp sin plattform. För mycket skit där nu och har senaste åren blitt helt berkluddad med skit. Steam är en smutsig röra bara
Sant, men vet man vad man vill ha så är det inte bekymmer att hitta good stuff
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Dom borde verkligen rensa upp sin plattform. För mycket skit där nu och har senaste åren blitt helt berkluddad med skit. Steam är en smutsig röra bara
Menar du att en person skall sitta och gå igenom varje spel och sedan bara ta bort det?
Hur vet du att de är skit? Trodde du skrev häromdagen att man måste spela spelen först innan man får yttra sig.
Kan ju tillägga att så länge man inte aktivt letar efter dåliga spel på Steam så blir man aldrig rekommenderad skitspel.
Kan ju tillägga att så länge man inte aktivt letar efter dåliga spel på Steam så blir man aldrig rekommenderad skitspel.
Fel!
När jag går igenom kön på Steam så är majoriteten ren dynga.
Har gått igenom 71,024 spel hittills.
Menar du att en person skall sitta och gå igenom varje spel och sedan bara ta bort det?
Robbis är nog den som behöver gå genom det, så han kan bestämma vad vi andra ska få tycka är bra och spela.
I drank what?
Nej såklart inte, men som nyheten beskriver det så är ju vissa inte ens spelade/köpta/nerladdade... borde finnas någon form av tidsgrej som gör att om du inte säljer x antal under x antal månader så taggas det automagiskt som fail och bör därför tas bort ev. flyttas till någon form av steam graveyard. Fortfarande tillgängligt men ej synligt om du verkligen inte vill se det.
1# FZ Troll
Kanske två som är värda att köpa till fullpris.
Edit: ett.
Jag skulle inte tveka att köpa fler spel till fullpris, men det blir bara dumt då jag inte har tid...man är ju ingen tonåring längre.
Hur vet du att de är skit? Trodde du skrev häromdagen att man måste spela spelen först innan man får yttra sig.
Allt är relativt. Utom det absoluta...
1# FZ Troll
Förutom det så stör jag min på att nästan oavsett vilket spel jag tittar på så säger de "här är några liknande:"
och visar samma 5-10 spel oavsett vad.
Måste vara betalda placeringar?
När man läser sådan statistik, så har jag faktiskt NOLL empati för dessa spelföretag som går i konkurs eller sparkar folk.
Jag tar hellre 10 bra spel på 1 år, än 1000 mediokra/urusla spel. Av dessa 18000, så får man fråga sig: Hur många var faktiskt BRA???
Life's a giant party, and I'm not invited...
Det var länge sedan som behovet av spel blev mättat. Närmsta tiden kommer stora delar av branschen inse att det inte längre finns så mycket pengar att tjäna och därmed stänga ner verksamheten.
Om de är smarta så gör de fler spel som är bättre, kortare och billigare att utveckla.
Själv har jag väntat på ett nytt spel liknande Shovel Knight(helst en uppföljare) i flera år.
Nu har jag ärligt talat dålig koll på hur stort problemet är men spontant så vill jag att folk ska kunna släppa sina spel på steam oavsett om dessa räknas som ”bra” eller ej.
Vill en ung kille/tjej göra ett spel och släppa det på steam så tycker jag man ska kunna göra det.
Tycker folk det är skräp så kan man alltid refunda det.
Märklig kritik i tråden. Det är ju fantastiskt att det finns en plattform där vanligt folk får chansen att enkelt ge ut sitt spel och att det inte finns en auktoritär överhet med "rätt" smak som raderar det som anses vara dåligt.
Jag översköljs inte av en massa skräp på Steam som jag upplever att det är på tex Roblox, eller på storefronts som Applestore eller Google play, eller valfri site för moddar. Utan det är snarast som någon ovan antydde, att det är samma titlar som återkommande blir rekommenderade på Steam. Jag tycker man måste anstränga sig en hel del för att komma åt och börja sålla i det som är uppenbart skräp.
Memento Mori
När man läser sådan statistik, så har jag faktiskt NOLL empati för dessa spelföretag som går i konkurs eller sparkar folk.
Jag tar hellre 10 bra spel på 1 år, än 1000 mediokra/urusla spel. Av dessa 18000, så får man fråga sig: Hur många var faktiskt BRA???
Felet är att det går att göra spel så lätt idag och alla vill göra det. Det var verkligen bättre förr innan alla skulle börja göra spel och känna sig tvungna att dela med sig av dessa.
Nu har jag ärligt talat dålig koll på hur stort problemet är men spontant så vill jag att folk ska kunna släppa sina spel på steam oavsett om dessa räknas som ”bra” eller ej.
Vill en ung kille/tjej göra ett spel och släppa det på steam så tycker jag man ska kunna göra det.
Tycker folk det är skräp så kan man alltid refunda det.
Håller med. Som jämförelse kan man ju ta Spotify. Finns ju hur mycket dynga som helst men folk klagar inte på det.
Det behövs en storstädning där kan man tycka.
Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
19 000 Steam-spel släpptes 2024 – 80 % är mer eller mindre ospelade
80% låter lågt. 20% är fortfarande tusentals spel. Spelade kanske stämmer, men fortfarande 99% shovelware, at best.
Även 1% är 190 spel, hur pass bra är det hundranittionde spelet, spel som Veilguard ligger förmodligen på topp 30 haha.
CPU/Kylare: AMD Ryzen 7 7800X3D/Thermalright Phantom Spirit 120 Evo
Chassi/PSU: Fractal Design Define R6/Corsair HX1000 1000W
MB/RAM: Asus ROG Strix B650E-F Gaming/Kingston Fury Beast 32GB DDR5
GPU: ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC
Monitor/AVR/Högtalare: LG OLED C9 77"+LG OLED C2 42"/Marantz Cinema 50/Dali Zenzor
Nej såklart inte, men som nyheten beskriver det så är ju vissa inte ens spelade/köpta/nerladdade... borde finnas någon form av tidsgrej som gör att om du inte säljer x antal under x antal månader så taggas det automagiskt som fail och bör därför tas bort ev. flyttas till någon form av steam graveyard. Fortfarande tillgängligt men ej synligt om du verkligen inte vill se det.
Jag tänker att om en person köpt spelet så blir det ju inte kul för den människan om det rensas bort.
Men om det är absolut noll personer som handlat spelet så i all ära, rensa.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Jag tänker att om en person köpt spelet så blir det ju inte kul för den människan om det rensas bort.
Men om det är absolut noll personer som handlat spelet så i all ära, rensa.
Det är inte kul för den som skapat spelet och betalat Valve $100 för att få lägga upp det.
Alla spel som inte sålts är inte shovelware eller dylikt.
Steam borde införa kvalitetskontroller igen, ett stort problem som jag ser det är att många spel som faktiskt förtjänar att spelas helt drunknar bland all dynga. Jag bryr mig inte ens om att browsa på steam längre, köper bar sådant jag redan vet att jag vill ha förutsatt att det inte är släpt på gog då.
Om de är smarta så gör de fler spel som är bättre, kortare och billigare att utveckla.
Själv har jag väntat på ett nytt spel liknande Shovel Knight(helst en uppföljare) i flera år.
Äger du inte redan tillräckligt med spel för att räcka livet ut?