Microsoft ville inte låna ut Doom eller Halo till Secret level

Robot
Microsoft ville inte låna ut Doom eller Halo till Secret level

Microsoft sa nej till Master Chief och Doom Slayers medverkan.

#Amazon-Prime, #Secret-Level

Medlem

Tycker secret level överlag var jäkligt intetsägande och tråkig.. tyvärr.
Enda avsnittet jag kommer ihåg just nu är megaman avsnittet.
Dom behöver få i lite känsla och passion avsnitten.

Medlem

Ansvarig på Microsoft verkar ha sett Secret Level å tagit beslutet efter det.
Secret Level kan vara bland det sämsta jag sett. 2 av 15 avsnitt var okej men inte mer. Tack och lov var det väldigt korta avsnitt.

signatur

ASUS ROG Strix G15DK | Corsair Blackbeard 980 | Nintendo Switch | Xbox Series X/360 | C-64 |

Medlem

Har bara sett de 7 första avsnitten, men jag vetefan om det blir så många mer. Det var inte underhållande eller bra alls.
Så meningslöst att komma mitt in i historier och sen bara avslutas det. Inget djup, ingen story knappt, och man får ingen känsla för karaktärerna. Bara massa meningslös action för det mesta i avsnitten.
Håller mig nog borta från de övriga.

Medlem

Gillade Sifu medans Unreal Tournament och Pac Man bara kändes fel

Medlem

Hade förstått det mer om det var Nintendo. Tycker personligen att det många avsnitt var bra. Speciellt 40k avsnittet.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Varför skulle de göra det?

Medlem

Jag förstår dem, Secret Level har ju i stort varit skräp

signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

jävligt konstig?
Varför säga nej till gratis reklam?

Secret level var riktigt bra. Vill ha mer

Medlem

*Microsoft ville inte "bara för att" tillåta en Doom/Halo crossover gratis till typ världens sämsta TV-serie.

Verkar ju lite som att dom som basar över varumärken med lite lite värdighet försöker hålla sig undan, av goda själ.

"Vi är bra kompisar!"

Jävla sopor.

signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

*Microsoft ville inte "bara för att" tillåta en Doom/Halo crossover gratis till typ världens sämsta TV-serie.

Verkar ju lite som att dom som basar över varumärken med lite lite värdighet försöker hålla sig undan, av goda själ.

"Vi är bra kompisar!"

Jävla sopor.

Sybd bara att Microsoft inte behandlat Halo med värdighet sedan Halo 3 och Doom inte varit något att ha sedan Doom 3.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Sybd bara att Microsoft inte behandlat Halo med värdighet sedan Halo 3 och Doom inte varit något att ha sedan Doom 3.

Lol snacka om en riktigt dålig åsikt.
Visst man kan diskutera att doom 3 var bra eller inte men de har inget att sätta emot doom 2016 och eternal.
Visst de kan finnas smak o tycke men doom 3 är spelet som särskiljer sig mest från sina föregångare.

Medlem
Skrivet av kebbe:

50 wrongs don't make a right.

Plus - Doom (2016)?
Det var ju grymt.

Dina tankar har inte vart vakna sen Doom 3.

signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Marackez:

Visst man kan diskutera att doom 3 var bra eller inte men de har inget att sätta emot doom 2016 och eternal.
Visst de kan finnas smak o tycke men doom 3 är spelet som särskiljer sig mest från sina föregångare.

2016 och Eternal även kända som "press F to kill". Totalt hjärndöda spel som bidrar till att aktivt göra folk dummare bara av att spela dem. De är fps-motsvarigheten till äventyrsspelens gula färg som numera måste smetas ut för att folk ska våga röra sig. Något av det sämsta som gjorts i spelväg de senaste åren.

Skönt att höra att man inte var den ende som inte tyckte det var något speciellt. Dom ville låna en publik från spelvärlden, men då får man göra det intressant och respektfullt.

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Marackez:

Eternal var ren skit i mitt tycke men 2016 var grymt

Medlem
Skrivet av Anton Q:

"Vi är bra kompisar!"

Jävla sopor.

Men dom går med på att göra tv-serien Halo som få verkade gilla eller den kommande Minecraft-filmen med Jack Black som typ alla tycker ser ut som en påse bajs?
Bra jobbat ändå 👍

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Skönt att dom sa nej, secret levels var så dåligt så det hade troligtvis inte hjälp halo

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Men dom går med på att göra tv-serien Halo som få verkade gilla eller den kommande Minecraft-filmen med Jack Black som typ alla tycker ser ut som en påse bajs?
Bra jobbat ändå 👍

”Få verkade gilla”, ”typ alla tycker ser ut som en påse bajs”. Har du någon egen åsikt?

För vad det är värt så tyckte jag Halo-serien var skitbra! T.om sambon gillade den skarpt, vilket förvånade mig. Men det är ju poppis att hata grejer på nätet. Minecraft-filmen är jag osäker på. Men den andra förbättrade trailern de släppte var ju iaf mycket bättre, och bättre mottagen, än den första. Sen riktar väl sig inte Minecraft-filmen sig till mig kanske. Men jag lär nog se den med familjen 😁

Medlem

Gillade avsnitten med Warhammer, New World, samt Pac-Man. Resten var lite intetsägande, och vad gäller Unreal Tournament kändes det som en jäkligt märklig origin-story.

Testpilot

Tråkigt ändå!

40K-avsnittet var helt underbart. Så många misslyckas med att fånga storlek, snabbhet och styrka av en Space Marine – detta gjordes riktigt väl i SL och gav Astartes-vibbar. Även D&D-avsnittet var underhållande; mycket som lyckades förmedlas på kort tid både i karaktär, känsla och berättelse.

Pac-Mac var dock... unik. Var otroligt förvirrad tills det att jag fattade att spelet de jobbat utefter annonserades i drygt samma veva som avsnittet gick ut. Enda regelrätt dåliga avsnittet för egen del var nog Crossfire.

signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < R5 5600 | 16GB 3200 MT/s | RTX 2060 >

Medlem

Efter att jag hade kollat på alla avsnitt av Secret Level så ville jag har mer, jag gillade dem alla förutom 3 stycken, Spelunk, Mega Man och Playtime, den sista tröttnade jag snabbt på och avslutade inte ens, riktigt dålig var den.

signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Som vanligt är det Microsoft som inte fattar hur dom skall använda sitt märke och sina karakärer... Hade ju varit supertufft med Doomguy och masterchief som slåss tillsammans.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

”Få verkade gilla”, ”typ alla tycker ser ut som en påse bajs”. Har du någon egen åsikt?

För vad det är värt så tyckte jag Halo-serien var skitbra! T.om sambon gillade den skarpt, vilket förvånade mig. Men det är ju poppis att hata grejer på nätet. Minecraft-filmen är jag osäker på. Men den andra förbättrade trailern de släppte var ju iaf mycket bättre, och bättre mottagen, än den första. Sen riktar väl sig inte Minecraft-filmen sig till mig kanske. Men jag lär nog se den med familjen 😁

Halo serien tog ju fart ordentligt under säsong 2, en av de bättre imo, verkar tyvärr som att vi inte får en säsong 3 i nuläget.

Medlem

Läste att showrunner för Secret Level ville göra med Masterchief och Doom guy tillsammans i samma avsnitt.

Jag skulle personligen vara ganska fine med att våga experimentera och leka runt med mediumet. Men jag misstänker att det var nog det som var en dealbreaker förmodligen- att de ville antingen göra Masterchief vs Doomguy eller en buddy cop episode? Å det helt enkelt inte lirade alls med MS kanske?

Finns ju en del som har gjort en super smash med olika kända IPs hamnar i samma miljö. Största filmen är ju Ready Player One.
Även serietidningar har ju gjort kombinationer med Predator vs Alien som sen blev Batman vs Predator å Superman vs Alien etc.
Finns ju till å med en serietidnings serie som handlar om cadillacs vs dinosaurs. ^^

Men som sagt- jag kan förstå om företag har blivit mer rädda om sina IPs iom tidigare försök till att göra Halo och Doom till filmformat inte har varit den lyckan som Microsoft å Bethesda har önskat.
Men hoppas att Secret Level får fler chanser att försöka översätta spel till kortfilmer. Tycker personligen det är bra att man försöker. Oavsett utfallet- målet är ju att lära sig bli bättre på att kunna göra bra filmer utav bra spel.

Hade älskat se en secret level episode med Doom guy fast som en action komedi med pov ifrån demonernas miniledare försöker
hantera doomguy. ^^

Medlem
Skrivet av roftg:

Halo serien tog ju fart ordentligt under säsong 2, en av de bättre imo, verkar tyvärr som att vi inte får en säsong 3 i nuläget.

Master Cheeks

Medlem

Om inte ms vill vara med kan de ju alltid fråga rws om de får låna postal dude.

Medlem
Skrivet av ryeshack:

Master Cheeks

?

Medlem
Skrivet av roftg:

Det är för att någon ansvarig valde att visa John 117:s bara rumpa i säsong 1.

1
Skriv svar