Octopath-serien firar fem miljoner sålda exemplar

Robot
Octopath-serien firar fem miljoner sålda exemplar

Femfaldiga miljoner till den åttafaldiga resenären.

#Acquire, #Octopath, #Square-enix

Kul att höra!

Medlem

Ja kul att höra. Men jag fastnade i början av ettan så det måste jag ta tag i någon gång. Bryr mig igentligen inte om ett spel säljer mycket. För går det för bra så är det spelarna som oftast får lida.

Medlem

Jag vill älska dom här spelen men jag har bara spelat ettan och grindingen blev för mycket, jag har inte samma tålamod för old school jrpg som jag hade förr

Medlem

trevligt att det sålt bra. själv tyckte jag inte om det, förutom artstylen och combat tyckte jag det var himla tråkigt. inte min typ av JRPG

Medlem

Välförtjänt! Hoppas på en Octopath Traveller III eller fler spel från SE med samma stridssystem!

Medlem

Mysiga spel,men har av ngn anledning numera väldigt svårt för spel som har turordningsbaserade strider, var helsåld på Final Fantasy och liknande fram till ff10 nånting.. numer orkar jag bara inte med dylika spel.. jävligt trist

Medlem

Jag spelade tvåan först på PS5 och har nu köpt ettan. Älskar spelen. Om de gör en trea får de gärna lägga in nya klasser då det känns väldigt samma. De är som nostalgi fast vackrare.

Medlem

Ettan har ett stort problem med dialogen, personerna i gruppen pratar aldrig med varandra, deras berättelser är helt separata och dom bekräftar knappt varandras existens. En person snackar även om hur han "alltid jobbar ensam" och ändå så reser dom tillsammans. Varför då?

Älskar allt annat med spelet, speciellt musiken, men detta stör mig mycket. Men har läst att gruppen ska vara bättre på att integrera med varandra i tvåan? Stämmer det?

1
Skriv svar