Alla som är ensamma kring Jul/Nyår kolla in.

Alla som är ensamma kring Jul/Nyår kolla in.

Hejsan,

Som rubriken lyder,
För alla som är ensamma på nu på Julafton och nyår så hade jag tänkt se om någon/några & samla ett gäng eller så för att se om det finns lust att spela på PC, Blandade spel allt fråm R6 Siege Far Cry 5-6 med mer, Det här tror jag skulle uppskattas.
Ju fler desto bättre,
Så kommentera gärna nedan så kan vi planera in något & ha en god jul & nyår, Alla är välkomna, Mikrofon önskas men ej krav. Haka på! 🌹🙂

Medlem

Hade varit kul! Blir tvungen att umgås med familjen tyvärr.

Skrivet av baxtex:

Inga problem, bara att dyka upp närsom tiden ger tid 🙂

Medlem

Det är alltid lika trevligt när den här tråden dyker upp kring jul.

Skrivet av Bennii:

Det är alltid lika trevligt när den här tråden dyker upp kring jul.

❤ Allt för att försöka ge folk en mysig jul, ❤

Medlem

Äntligen den årliga traditionen med deppig ensam jul.
Blir det för julefilmer i år då? Tänkte köra Batman från 89 med Jack Nicholson, och sedan den med Pingvinen. Ensamma hemma får man väl rulla medan solen är uppe. Är rätt less på den, men den är mysig att köra i bakgrunden medan man tar ett juleparti Mariokart.

Medlem

Skulle firat med (lilla) familjen, sen fick sambon och jag vinterkräksjuka och dom är gamla, så blir ensam julafton med sambon.

Medlem

Trevligt. Får se om man blir ensam på julen och då blir det häng här

Medlem
Skrivet av baxtex:

signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Medlem

Vilket kul initiativ! Jag både hoppas och tror att de som ansluter sig kommer att få det riktigt roligt

Releasehästryttare

Hoppas ni har kul!

Medlem

Sluta vara ensamma och ta det som ett nyårslöfte att träffa någon, släpp garden och acceptera att ni inte kan hitta någon med exakt samma tankar och värderingar som ni själva och var glad för lite nytt i ert liv istället,

När jag var singel så köpte jag alltid samma saker men sedan vi blev två fick man vänja sig vid att tjejen köpte en annan typ av ost tex än man var van vid, skoj att vara två då man får lära sig mycket av varandra.

Tror att många ensamma har svårt för nya grejer i sitt liv och ju längre det går desto värre och svårare att hantera en ändring i sina vardagliga saker.

Så sluta vara ensamma och börja nyttja daing appar så är ni kanske föräldrar till nästa jul.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Sluta vara ensamma och ta det som ett nyårslöfte att träffa någon, släpp garden och acceptera att ni inte kan hitta någon med exakt samma tankar och värderingar som ni själva och var glad för lite nytt i ert liv istället,

När jag var singel så köpte jag alltid samma saker men sedan vi blev två fick man vänja sig vid att tjejen köpte en annan typ av ost tex än man var van vid, skoj att vara två då man får lära sig mycket av varandra.

Tror att många ensamma har svårt för nya grejer i sitt liv och ju längre det går desto värre och svårare att hantera en ändring i sina vardagliga saker.

Så sluta vara ensamma och börja nyttja daing appar så är ni kanske föräldrar till nästa jul.

Tror du bara menar väl, men det fick mig lite att tänka på den här

Finns ju massor av anledningar till att folk är ensamma just på jul. Vissa kanske till och med av preferens.

Hur som, bra initiativ med tråden 👍

Medlem

Väldigt bra initiativ! Önskar att liknade initiativ fanns när man var yngre och ensam. Hoppas ni som är med får en riktigt god jul och ett gott nytt år ❤️

Medlem

Nice tråd. Hoppas ni får det trevligt.

Jag kanske är konstig, men jag önskar jag var ensam på Jul.
Istället blir det ett jävla farande fram och tillbaka genom halva Sverige och låtsas vara glad att träffa ointressant folk och jobbiga ungar. Nåja, får ju åtminstone äta god mat.

Minns ett år då jag bara inte pallade och låtsades vara sjuk och bara sket i allt.
Käkade lite mat hemma själv, lyssnade på lite musik (ej uttjatad julmusik) och tog ett par bärs.
Såg från fönstret hur grannfolket nere på parkeringen stressade iväg, tryckte in kassar med skräp i bilen.
Någon form av skön sinnesstämning infann sig, som om jag verkligen kunde slappna av.
Bästa julen jag haft (sen man var barn då).

Medlem
Skrivet av Crank:

😂😂😂

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Medlem

Blir jag och Jimmy i år igen.

Medlem
Skrivet av Crank:

Jag instämmer min tjej äter med händerna och sover hellre på golvet på en madrass en i sängen. Man får ge och ta och anpassa sig till förändringar. Våga leva i tvåsamhet det är lärorikt. Sen är det inte alltid så lätt att hitta en partner men när man väl har gjort det får det bära eller brista

Releasehästryttare
Skrivet av Rhymst:

Jag instämmer min tjej äter med händerna och sover hellre på golvet på en madrass en i sängen. Man får ge och ta och anpassa sig till förändringar. Våga leva i tvåsamhet det är lärorikt. Sen är det inte alltid så lätt att hitta en partner men när man väl har gjort det får det bära eller brista

Låter som du kidnappat någon från medeltiden om hon nu sover på golvet och äter med händerna

Medlem

Bra initiativ! God SpelJul!

Medlem
Skrivet av Jontasa:

Tror du bara menar väl, men det fick mig lite att tänka på den här

https://i.imgflip.com/4istfc.jpg

Finns ju massor av anledningar till att folk är ensamma just på jul. Vissa kanske till och med av preferens.

Hur som, bra initiativ med tråden 👍

Fast han har delvis lätt. Förmodligen har man väldigt svårt att bryta mönster, oavsett om de är bra eller dåliga. Det är oftast en själv som lär ta itu med att ändra sin situation, det sker sällan automatiskt eller från utomstående. Man har ett visst ansvar över sin situation.

Det är ingenting som sker över en natt, men man kan garanterat påverka livet till det bättre.

Det finns så klart andra faktorer som gör att det är svårare för vissa, än andra att ta sig ut ur oönskad ensamhet. Alla vet att man mår bättre av att röra på sig och träna, mentalt som fysiskt – men det blir inte enklare för det.

OnT: Fint initiativ. Jag har nästan alltid firat jul på egen hand, men i år firar jag jul och nyår som gift för första gången.

Medlem
Skrivet av Devan:

Låter som du kidnappat någon från medeltiden om hon nu sover på golvet och äter med händerna

Hon smälter in i min man-cave 😂

Jag dyker gärna in om det vankas R6! Då får familjen kliva åt sida en stund!

Forsa Grislock!

signatur

Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Jag har full förståelse för att hon sover på golvet.
Bästa beslutet jag tagit för min sömn; 10cm bomulls-madrass med en tatami-matta mellan golv och madrass.
Har aldrig någonsin sovit så bra, vaknar 100% utvilad efter 5-6 timmar varje morgon.

Medlem

Om ni spelar så streama! Jag ser gärna på

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av svartlock:

Jag har full förståelse för att hon sover på golvet.
Bästa beslutet jag tagit för min sömn; 10cm bomulls-madrass med en tatami-matta mellan golv och madrass.
Har aldrig någonsin sovit så bra, vaknar 100% utvilad efter 5-6 timmar varje morgon.

Vet du vad det är faktiskt sant sover också bättre på golvet. Ibland lägger jag mig i sängen men upplever den för mjuk nuförtiden får svårare att somna. Sen är det himla mysigt att sova på golvet också! Ibland kör vi spelkväll eller filmkväll från madrassen det väcker fan barnet i en 😁

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Håller med om att livet i tvåsamhet är lärorikt och ibland påfrestande, men i det stora hela är det mycket bättre. Jag var singel i nästan 15 år och ganska introvert och jobbade nästan alltid, hade dessutom en massa anti mot olika saker som jag vägrade göra eller märken ja vägrade köpa eller platser jag vägrade resa till mm av olika anledningar.

Sen träffade jag tjejen av en slump och allt bara hände efter det, jag reste dit jag vägrat åka tidigare, gjorde allt tvärtom och skaffade barn som jag hade lovat mig själv att aldrig göra. Familje träffar och skjutsa barn till träningar. jag som lovat och svor att jag aldrig skulle curla barn innan

Ja det kan vara några hårda år med småbarn också, men livet är på en annan bättre nivå nu totalt sett. Så glad att det hände annars hade jag suttit i en småstads lägenhet och vart ensam och haft tråkigt. Vet inte hur jag skulle klara av ett sånt liv med arbetlöshet heller, då skulle jag nog gått i väggen av ensamhet och tråkighet.

Ni som är ensamma se till att skaffa en partner nästa år, acceptera att alla inte kan få tiopoängare snyggaste partnern och sök efter andra saker istället. Acceptera olikheter och njut av livets överraskningar istället.

Ha ett gott nytt år!!

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Skrockade gott åt några inlägg, sedan inser jag att jag kunder gifta mig med min fru trots att hon inte gillar grevéost! Är det osten som är sanningen?

Nåväl, hoppas ni får en god jul med mycket snack!

signatur

1338 - One Step Above

Skrivet av MulletDeluxe:

Skrockade gott åt några inlägg, sedan inser jag att jag kunder gifta mig med min fru trots att hon inte gillar grevéost! Är det osten som är sanningen?

Nåväl, hoppas ni får en god jul med mycket snack!

Helt sant! Jag, spelnörd extraordinaire, gifte mig med nån som inte rört ett tv-spel sedan Tekken till PSX. Allt och ingenting är möjligt -- god helg på eder alla!

Medlem
Skrivet av Crank:

Håller med om att livet i tvåsamhet är lärorikt och ibland påfrestande, men i det stora hela är det mycket bättre. Jag var singel i nästan 15 år och ganska introvert och jobbade nästan alltid, hade dessutom en massa anti mot olika saker som jag vägrade göra eller märken ja vägrade köpa eller platser jag vägrade resa till mm av olika anledningar.

Sen träffade jag tjejen av en slump och allt bara hände efter det, jag reste dit jag vägrat åka tidigare, gjorde allt tvärtom och skaffade barn som jag hade lovat mig själv att aldrig göra. Familje träffar och skjutsa barn till träningar. jag som lovat och svor att jag aldrig skulle curla barn innan

Ja det kan vara några hårda år med småbarn också, men livet är på en annan bättre nivå nu totalt sett. Så glad att det hände annars hade jag suttit i en småstads lägenhet och vart ensam och haft tråkigt. Vet inte hur jag skulle klara av ett sånt liv med arbetlöshet heller, då skulle jag nog gått i väggen av ensamhet och tråkighet.

Ni som är ensamma se till att skaffa en partner nästa år, acceptera att alla inte kan få tiopoängare snyggaste partnern och sök efter andra saker istället. Acceptera olikheter och njut av livets överraskningar istället.

Ha ett gott nytt år!!

Tråden var nog inte tänkt för dig att beskriva hur bra du trivs med ditt liv och familj just nu, tror inte det är till hjälp för de som eventuellt söker sig hit för lite kontakt i sin ensamhet...

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

12
Skriv svar