Vad spelar du för tillfället?

Medlem

Final Fantasy VII Rebirth, spelat några timmar och det verkar kunna motsvara mina högt ställda förväntningar😀

Medlem
Skrivet av Stefan JL:

Testade det nya Speedball-spelet som ska vara en sorts reboot av spelserien vad jag vet? Men det var inte så kul, det har en för lång inlärningskurva jämfört med originalspelen som funkade att spela med bara en knapp och i det nya använder man 4 (eller om det var 5) stycken.
https://store.steampowered.com/app/1795190/Speedball/

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Även om du inte gillade det så vill jag tacka för tipset, jag testade det och hade riktigt kul men som singleplayer hoppas jag på att de släpper karriärläget snart då man bara kan köra quickplay mot ai nu

Medlem

Kör en new game+ på Resident evil 4 just nu. Går att hitta rätt billigt nu för tiden, så om du inte har provat ännu så råder jag dig verkligen! Det är dock inte läskigt för 5 öre, utan mer ett action spel med skräck tema.

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem

Quakeklrs just nu, ett riktigt grymt spel med en bra design som gör att man baxnar. Sandy Petersens avslutande banor är avskyvärt bra på ett hemskt sätt

signatur
Medlem

Nästan bara Etrian Odyssey på sistone... nära 48 timmar totalt och jag har kommit till nivå 16. Verkligen otroligt bra spel.

Men jag har lyckats klämma in lite Tembo The Badass Elephant också

signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc

Medlem

Blandar mellan Marvel Rivals och Escape from Tarkov främst. Borde fortsätta med V Rising men blir för mycket med fler än två fler samtidigt känns det som just nu.

signatur

Halo kompis!

Medlem

God of War Ragnarök.
Har skjutit upp att lira det även om jag gillade första. Lite avskräckt i att det tydligen är ganska mastigt/långt. Hela guda-temat är inte riktigt min grej heller men berättelsen och gameplay är så bra att man vill spela ändå. Nöjd hittils, väldigt roligt. Får se om det håller ändå till slutet. Brukar tröttna på spel efter 10-15H vanligtvis.

Medlem

Uncharted Legacy Of Thieves Collection - PS5

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Lords of the Fallen. Efter Lies of P så har jag letat efter nåt som kan komma upp i någorlunda samma nivå, och det gör det här spelet.

Medlem

Efter att ha avslutat CP2077: Phantom Liberty så har jag påbörjat Alan Wake 2.
Är dock bara någon timma in men det känns som att det kan bli en schysst resa 👍

Medlem

Spelar Weedcraft Inc på Steam.
Känns lite som ett mobilspel men underhåller.
Du odlar gräs och säljer men är även en del politik inblandad som legalisering både som medicin och rekreation.
Rekommenderas om du gillar, den i Sverige förbjudna/nedtystade kulturen som blomstrar i andra delar av världen.

https://store.steampowered.com/app/622720/Weedcraft_Inc/

3 av 5

signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

Medlem
Skrivet av Rowin42:

Efter att ha avslutat CP2077: Phantom Liberty så har jag påbörjat Alan Wake 2.
Är dock bara någon timma in men det känns som att det kan bli en schysst resa 👍

En resa blir det helt klart haha. Vissa sekvenser man spelar är verkligen galet skruvade men allt i spelet är verkligen top notch i kvalite.
Gillar X-files känslan, lite Mulder/Scully dynamik.

Medlem

Har fått nytändning på Hitman Freelancer. Mycket roligt, kan rekommendera.
Blir så mycket mer variation än om man spelar kampanjkartorna, i Freelancer får man verkligen hela sandlådeupplevelsen där alla medel är tillåtna så länge man lyckas ha ihjäl sina mål och lämnar oskadd.

signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

En resa blir det helt klart haha. Vissa sekvenser man spelar är verkligen galet skruvade men allt i spelet är verkligen top notch i kvalite.
Gillar X-files känslan, lite Mulder/Scully dynamik.

Ah, låter väldigt spännande! 🥳
Jag gillade Control skarpt och får ju lite vibbar av det här också.

Medlem

Nobody Wants To Die, är en noir deckare i spelformat, värld som liknar Bioshock, Blade Runner och den animerade Batman serien från 1992. Men spelet har tagit inspirationen och gjort något eget av det.
Väldigt bra gjord än så länge, bra tempo, snyggt, och intressant story. Gameplay är en blandning av Sherlock spelen (de innan Chapter One) och Call of Cthulu (2018). Är som att spela en film men på ett väldigt positivt sätt, annars brukar jag ogilla det. Men det äger verkligen sina noir klichéer och hymlar inte om var inspirationen kommer ifrån. Ska visst vara ganska kort och inte onödigt utdraget.

Medlem

Har börjat med Indiana Jones och tänkte spela lite mer i helgen.

Medlem

Ghost recon breakpoint 2.0 va grymt när de kom ut om ni missat de. Ändra mkt inställningar och kasta på högsta svårighetsgraden. Lirade de mest själv under några streams för länge sen men även att köra de själv va sjukt roligt. Blev ju som ett helt nytt spel och helt ärligt så spelet borde varit från början!

Förhoppningsvis insåg de vilken hit de blev o lägger ner de tidigare sättet de använde för att göra spel!

Passa på nu när de dessutom är 80% rabatt och du kan få spelet för 120kr på steam.
Rekommenderar de starkt och blev själv lite sugen på att lira de nu om någon hellre spelar med någon.
Bör ha röjt upp på data bordet och lagt
FYI - Spelar endast singleplayer/coop spel på högsta svårighetsgraden 👌

Medlem

Cartoon Network: Battle Crashers

Medlem

Fortsatte lite med Half-Life igår, men pallade inte mer än en timme innan jag blev så förbannad och less att jag stängde av. Skall ta mig genom det, igen, men det är oerhört svårt att hitta någon motivation och/eller glädje.

Jag lyckades få igång den gamla godingen Sid Meier's SimGolf.
Det är småmysigt och det är lite konstigt att det inte blev någon uppföljare.

signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

På kvällarna blir det Wow Classic och i sängen innan sovdags Balatro.

En rätt behaglig kombo om jag får säga det själv.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag startar för många gigantiska spel!

I veckan har jag fortsatt knega på i WoW Classic (är level 34 nu), har också testat Indy-spelet och ser fram emot att spela mer när jag har lite mer tid.
Dragon Quest 3 och Shin Megami Tensei Vengeance har jag spelat mycket på sistone, men av någon anledning dammade jag av och började spela Final Fantasy 15 igen för några dagar sedan och är helt insnöad i det nu. Just låst upp Chocobos i det, och det måste ha den trevligaste Chocobo-melodin i hela serien.

Medlem

GoW: Ragnarök

Medlem

Började på Silent Hill 2 Remake. Ser helt ärligt inte storheten i det.

Medlem

High on life, UnMetal, MHW

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Halvvägs genom Halvliv nu.

Slut på ammo och nått ett rum med en massa elektrohundar som jag försöker slå ihjäl med min älskade kofot. Går inte jättebra. Kanske borde fuska lite istället för att sluta spela.

RDR2, STALKER 2, Call of Duty: Black Ops (Originalet), Gothamn Knights, Hellblade 2, Hitman Absolution, Metro: Exodus, Skyrim, Indy, Jedi Survivior (andra gången), Sniper 5, Alien Descent m.fl

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag tror jag ska börja på det däringa spelet The Witcher 3. Har köpt det igen, hade det på Xbone men diskläsaren gick sönder och nu(?) var det väldigt billigt på PS5.

#senpåbollen

signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Alternerar mellan Indiana Jones and the great circle och Soul reaver remaster för tillfället

Medlem

Song of Conquest! Är lite inne på att skaffa Jedi: Survivor, är rejält nedsatt just nu. Värt?

Skriv svar