30 år senare fixar Blizzard äntligen balansen i Warcraft 2
20 år sedan var 2004...
30 år sedan, japp så illa är det.
Fast de hann faktiskt patcha saker i början. Så senaste patchen kom från runt 20 år sedan, tror det var när de släppte BNET-edition?
Men du har rätt, rubriken blev lite fel...fixar.
"Writer and Fighter"
Fast de hann faktiskt patcha saker i början. Så senaste patchen kom från runt 20 år sedan, tror det var när de släppte BNET-edition?
Men du har rätt, rubriken blev lite fel...fixar.
Tänkte först att det var någon battlenet-edition du skrev om men så läste jag 1995 men jag kanske jag bara missuppfattade då :).
Tror jag nöjer mig med originalen köpta på GOG. Lite lätt patchade och förbättrade för moderna OS.
Jag har tänkt att köpa! Men jag vill inte ha det patchat mekanikmässigt. Jag vill ha original. Däremot intresserad av den ”bättre” grafiken. Den jag vill testa att spela med.
Någon som vet om man kan ändra vilken patch man vill spela med?
| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|
Jag har tänkt att köpa! Men jag vill inte ha det patchat mekanikmässigt. Jag vill ha original. Däremot intresserad av den ”bättre” grafiken. Den jag vill testa att spela med.
Någon som vet om man kan ändra vilken patch man vill spela med?
Väldigt tveksamt om du kan göra det, bäst att aldrig köpa remaken.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Väldigt tveksamt om du kan göra det, bäst att aldrig köpa remaken.
Tråkigt. En av de roligare sakerna med gamla spel är ju just obalansen och exploitsen. I alla fall för oss som fortsatt gillar singleplayer och har mer av den nostalgiska ådran.
| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|
Tråkigt. En av de roligare sakerna med gamla spel är ju just obalansen och exploitsen. I alla fall för oss som fortsatt gillar singleplayer och har mer av den nostalgiska ådran.
Jag håller med, fullständigt. Det är tråkigt att hålla på att superbalansera spel, speciellt för oss som spelar SP, det är en stor del av ett spel att spela "lättare" och "svårare" raser/civs och sådant. Nuförtiden skall allt vara så balanserat, det finns inget kul längre, så fort något skjuter upp eller ner så måste det jämnas ut.
Någon som testat warcraft 3 reforged 2.0?
Jag har inte hunnit, men blir sen när jag kört igenom 1an och 2an.
"Writer and Fighter"
Jag har inte hunnit, men blir sen när jag kört igenom 1an och 2an.
Kommer det en recension här Johan?
Jag tänkte göra en youtube video för ett tag sedan om detta. Vad som hände i spelet var att det i början bör du kör en multiplayer match måste man bygga en townhall. Detta tar på normal hastighet nästan 5 minuter. Så folk speedade upp spelet så mycket de kunde (even faster) kör man snabbast så kan man inte längre välja bönder som går in i gruvor för att få dem att bygga något för de hinner in i gruvan innan man hinner stoppa dem. Detta gjorde att alla strategier i wc2 bara kokades ner till vad som var effektivast. Grunt rushes, lusted ogres katapulter och DnD spamming. Spelar man spelet på långsammare hastighet så blir det faktiskt mer strategi. Man hinner flytta runt pjäser. Använda bågskyttar, hela med sina paladins och använda de andra kreativa magierna (ursäkta för mycket svengelska i texten)
Kommer det en recension här Johan?
Det kan det nog göra. Dvs att jag skriver en privat under "medlemsrecensionerna". Tänkte faktiskt att det vore kul då jag har väldigt mycket historia med dessa spel.
"Writer and Fighter"
Tror jag nöjer mig med originalen köpta på GOG. Lite lätt patchade och förbättrade för moderna OS.
Vad är det som har patchats i versionerna från GOG?
https://warcraft.wiki.gg/wiki/Warcraft_II_patch_information#G...
Patchas kanske är lite fel ord (kanske).
Något de har gjort i alla fall är att lägga till DirectX wrapper (och IPX wrapper ?) så man inte behöver tänka på detta.
Patchas kanske är lite fel ord (kanske).
Något de har gjort i alla fall är att lägga till DirectX wrapper (och IPX wrapper ?) så man inte behöver tänka på detta.
Aha... tackar!
Hm.. då jag var rätt liten när jag spelade WC2 när det kom ut så uppfattade jag aldrig riktigt att det var obalanserat. Skulle vara kul ändå att testa hur det är nu när det är patchat! Inte spelat det sen Battle.Net versionen var aktuell
Hm.. då jag var rätt liten när jag spelade WC2 när det kom ut så uppfattade jag aldrig riktigt att det var obalanserat. Skulle vara kul ändå att testa hur det är nu när det är patchat! Inte spelat det sen Battle.Net versionen var aktuell
Du borde testa det utan patch då så klart och se hur det var. Nu när man är äldre så är man bättre på spel än när man var typ 12 har jag märkt.