Mario Party är olämpligt för barn

Medlem
Mario Party är olämpligt för barn

Mario Party Jamboree är inte lämpligt för yngre barn.

Utvecklarna har lyckats förvandla allt till en komplicerad procedur. För det första saknas en traditionell huvudmeny. Istället måste mina barn navigera genom ett torg och springa omkring för att hitta rätt alternativ. I Super Smash kan barnen själva starta spelet eftersom det där finns tydliga och intuitiva kontroller för att välja vad de vill spela.

Om ett av barnen av misstag väljer att spela ett brädspel med motion controls, hamnar man i en meny som är nästintill omöjlig att ta sig ur, när de egentligen bara vill spela med klassiska kontroller.

Det är så man skriker inombords när man behöver genomlida det, och biter sig på handen när barnen inte ser. Jag blir helt förvriden av spelet!

När jag och ett barn spelar free mini games och det andra barnet vill delta, kan vi inte bara ersätta CPU:n med en tredje kontroll. Nej, vi tvingas gå hela vägen tillbaka – från mini games-ön, till luftballongen, tillbaka till torget och sedan välja om på nytt.

De långsamma animationerna gör att allt känns plågsamt utdraget. Visst, det är möjligt att det bara är min egen frustration, men spelet är verkligen långsamt. Kanske hade det varit roligare, trots det långsamma tempot, om jag hade bjudit in några vänner att spela – men jag har inga vänner!

Mario Party Jamboree är inte lämpligt för yngre barn, eller snarare; Mario Party Jamboree är inget för föräldrar som helst inte vill behöva komma till undsättning varje gång spelet krånglar till menyerna.

Det där lär sig barn långt snabbare och bättre än föräldrarna.

signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Trodde först det skulle vara ett inlägg i stil med det här. En riktigt guldklimp jag hittade på GoG.
Är som ovanstående sa, barnen kommer lära sig ganska snabbt. Men kan förstå om det är frustrerande i början.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det där lär sig barn långt snabbare och bättre än föräldrarna.

Ja klart de lär sig, men är fortfarande frustrerande och irriterande grejor de bakat in spelets kärna med :')

Medlem

Alla typer av party spel med Mario är olämpliga för barn. Man förlorar sina vänner och får nya fiender. Jag tror ärligt första Mario Party spelet släpptes 28 Juli 1914 eller där ikring. ;p

signatur

Twitch: DrevlinsQuestLog
YouTube: DrevlinsQuestLog
Twitter: drevlinql

Medlem

Hur gamla är barnen? Är det inte pre-förskolebarn så är det väl bara bra att spelen är lite krångliga i utförandet så de inte blir så att säga curlade i skallen som med allt annat är numera.

Skrivet av DrevSpieg:

Alla typer av party spel med Mario är olämpliga för barn. Man förlorar sina vänner och får nya fiender. Jag tror ärligt första Mario Party spelet släpptes 28 Juli 1914 eller där ikring. ;p

Nä, det var första Mariokart där tyskarna aldrig kunde acceptera förlusten, de stod envist vid devisen om att Frankrike och c/o fuskade.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Nä, det var första Mariokart där tyskarna aldrig kunde acceptera förlusten, de stod envist vid devisen om att Frankrike och c/o fuskade.

Attans, så var det kanske ja. Får ta och plugga upp min spelhistoria lite kanske igen. 😂

signatur

Twitch: DrevlinsQuestLog
YouTube: DrevlinsQuestLog
Twitter: drevlinql

Medlem
Skrivet av DrevSpieg:

Haha

Skrivet av Majoren:

Hur gamla är barnen? Är det inte pre-förskolebarn så är det väl bara bra att spelen är lite krångliga i utförandet så de inte blir så att säga curlade i skallen som med allt annat är numera.

Fast som förälder vill man ha lugn och ro, och menyerna är dåliga. De har gjort en dålig och onödigt krånglig inramning i många fall. Konstiga "Nintendo-menyer" så som exemplet där man inte kan ersätta en cpu med spelare under free minigames.

Jag skrev samma tråd inne på ett TV-spelsforum på Facebook, kanske fler föräldrar där, men där var det många som förstod mig och led över samma saker

Medlem
Skrivet av Sommarregn9:

Haha

Fast som förälder vill man ha lugn och ro, och menyerna är dåliga. De har gjort en dålig och onödigt krånglig inramning i många fall. Konstiga "Nintendo-menyer" så som exemplet där man inte kan ersätta en cpu med spelare under free minigames.

Jag skrev samma tråd inne på ett TV-spelsforum på Facebook, kanske fler föräldrar där, men där var det många som förstod mig och led över samma saker

Nintendo borde sälja spel med hypnotisk effekt, som håller barnen lugna o prydliga i minst 3 timmar.

Testpilot
Skrivet av Majoren:

Nintendo borde sälja spel med hypnotisk effekt, som håller barnen lugna o prydliga i minst 3 timmar.

Den affärsidén är redan stulen av CocoMelon.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Det kallas för iPad. 😅

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Låt inte din frustration smitta av sig till barnen så de inte förlorar sitt tålamod för små skit saker.
Nintendo gör super med att utveckla menyer och funktioner som sparkar igång hjärnan lite, dvs man får tänka till själv lite och inte bli hjärndött ledd av en AI som säger vad du ska göra eller inte, allt är trial by error tills man bemästrat deras produkt.
Deras spel har aldrig haft stora pilar och pekare "Gå dit och tryck X för Y och B ska ske, tryck A för hoppa" - du kommer till en kant och det är upp till dig själv att ta reda på om du dör av fallet eller kan hoppa över.
Du får kort introduktion till alla basics sen får man själv explora allt deras spel&menyer har att erbjuda.
Barnen får njuta av fina animationer och färgglada vyer, du är stressad, inte barnen, låt dom explora och vid skriken på hjälp så borde dom själva få utforska hur spelen funkar, annars hamnar dom i din sits där en loading screen även är för mycket för dom.

Barn idag kan inte tänka själva om det inte finns stora vägledare som visar exakt vad man ska göra, låt de inte ske med dina barn.

Medlem
Skrivet av niivpz:

Låt inte din frustration smitta av sig till barnen så de inte förlorar sitt tålamod för små skit saker.
Nintendo gör super med att utveckla menyer och funktioner som sparkar igång hjärnan lite,

Men menyn, som bara är ett exempel på hur dåligt skött det här spelet är i vissa avseende, brukar inte vara ett problem i andra Nintendo-spel som vi spelar Det här spelet sticker ut som extra irriterande. Med många konstiga beslut.

Så barnen klarar av många spel, det här har inget med tålamod eller så att göra. Det här handlar om dåliga designval från utvecklarna, i min mening.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det kallas för iPad. 😅

iPad är hemskt beroendeframkallande för barn, så telefoner/plattor är totalförbjudet. Osocialt också när de sitter på en egen liten skärm.

Medlem

Låter som en ganska dryg och irriterande meny. Barn eller inte.

Medlem
Skrivet av Sommarregn9:

iPad är hemskt beroendeframkallande för barn, så telefoner/plattor är totalförbjudet. Osocialt också när de sitter på en egen liten skärm.

Det är sant. Klokt av dig att förbjuda, det borde fler göra.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar