Nostalgi i repris: Legacy of Kain: Soul Reaver-remastrarna får släpptrailer

Robot
Nostalgi i repris: Legacy of Kain: Soul Reaver-remastrarna får släpptrailer

Den 10 december axlar vi återigen rollen om Raziel.

#Legacy-of-kain-soul-reaver, #nyhetstips

Medlem

Aldrig spelat originalen, och denna trailer gör mig inte sugen på att testa remastern heller.

Syftet måste väll ändå vara att en ge en ny generation möjlighet att spela spel som de missat?
Är det då verkligen en remaster som räcker av äldre spel likt dessa? Tveksamt.

CFW
Medlem

Nej tack! Men gärna remake av både Blood Omen 1 & 2, jag vill spela Kain och ingen annan.

Redaktör
Ponny

Har aldrig spelat serien, konstigt nog. Alltid lockat mig men aldrig blivit av.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Redan köpt och väntar, älskade gamla soul reaver spelen

Medlem
Skrivet av Zphynx:

Aldrig spelat originalen, och denna trailer gör mig inte sugen på att testa remastern heller.

Syftet måste väll ändå vara att en ge en ny generation möjlighet att spela spel som de missat?

Håller med lite, tror de hade tjänat på att piffa upp det visuella lite mer.
Samtidigt kul att det händer något med franchisen.

Medlem

Supertaggad! Spelade spelen en del när dom kom men klarade dom aldrig, nya tag nu! 🥳

Medlem
Skrivet av CFW:

Nej tack! Men gärna remake av både Blood Omen 1 & 2, jag vill spela Kain och ingen annan.

Om du är smart så köper du soul reaver, större chans att blood omen står på tur om denna remaster säljer bra.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Har aldrig spelat serien, konstigt nog. Alltid lockat mig men aldrig blivit av.

Gillar man Shakespeare-liknande dialog och en berättelse som handlar om öde och chansen att ändra sitt egna så rekommenderar jag det varmt. Enastående röstskådespelare och fantastisk värld. Det som håller spelen tillbaka är själva gameplay’t. Helt dugligt men inget jag håller speciellt högt. Värt pengarna iallafall, helt klart.

Medlem
Skrivet av Zphynx:

Jag har spelat originalen och jag är också besviken på själva stilen dom valt här, samtidigt är jag bara tacksam att de gör nåt med serien. Det är trots allt över 20 år sen vi fick nåt från den om man bortser från onlinespelet Nosgoth.

Medlem

Jag älskade framförallt Soul Reaver 1. Otroligt stämningsfullt och snyggt för sin tid.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Jag har spelat originalen och jag är också besviken på själva stilen dom valt här, samtidigt är jag bara tacksam att de gör nåt med serien. Det är trots allt över 20 år sen vi fick nåt från den om man bortser från onlinespelet Nosgoth.

Förstår precis vad du menar. Får hoppas att det leder till att serien får liv igen då.

Jag hade gärna sett att de vässade grafiken rätt ordentligt jämfört med hur det presenteras, för att jag skulle lägga tid och pengar på det.

Medlem

Jag älskar första Soul Reaver, det var i mina ögon helt fantastiskt när det kom. Spelade igenom första tidigare i år och även om kontrollen inte är lika bra idag som den var då är det ett helt fantastiskt spel fortfarande sett till story och röstskådespeleri.

Efter att ha sett klippen de släppt av den remastrade utgåvan har min pepp lagt sig ordentligt. Jag hade ärligt talat väntat mig mer. Blir inte ett dag 1 köp, utan blir nog att plocka upp det på rea sen. Helst skulle jag vilja ha ett fysiskt exemplar men det lär nog inte hända.

1
Skriv svar