Er topp 5 2025?
Vilka 5 spel ser ni mest fram emot som skall släppas nästa år?
Bortse från GTA6, Silksong och nya Doom tack, då vi redan vet att de är efterlängtade!
Min lista:
Judas
Jag kanske är lite FÖR sugen på detta, förhoppningsvis blir det ett bättre Bioshock!
Subnautica 2
Spelade första spelet nu i höstas och älskade det, ser fram emot ett spel som är 10+ år snyggare!
Revenge of the Savage Planet
Älskade första spelet, vi får bra fps meteroidvania alldeles för sällan.
InZOI
Sims spelen har behövt bra konkurrens i år nu, förhoppningsvis är detta det.
Deep Rock Galactic: Rogue Core
Broken record kanske men åter igen så älskade jag första Deep Rock Galactic och vill ha mer av de galna dvärgarna och deras värld!
Jag var tvungen att först påminna mig med FZs teleaselistan 2025 och kom fram till att KC:D 2, Avowed, Death Stranding 2, Atomfall och Ghost of Yōtei är några spel jag ser fram emot.
Om 2025 kommer bli ett bättre spelår än 2024 vågar jag inte sia om men man hoppas ju alltid det.
Fotnot:
Även STALKER 2 personligen då det känns som beta just nu, iaf på min dator men sen verkar det ändå så buggigt och halvfärdigt på många sätt att det får bli något för nästa år när de förhoppningsvis fixat det
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Grim VR
Silent North
Arken Age
Wanderer Fragments of fate
Streets of rogue 2
1. Suikoden I&II HD Remaster Gate Rune and Dunan Unification Wars
Tekniskt sett är dom inte nya men, oj, vad jag längtar.
2. GTA VI
Bryter mot reglerna i tråden nu, men svårt att låta bli?
2. "Releasespelet med stort R" till Switch 2
Kan flyttas upp eller ner i listan beroende på spel. Hoppas på 3d-Mario.
3. Assassin's Creed Shadows
Jag tycker det ser riktigt smäckert ut, men AssCreed handlar väldigt mycket om story för egen del.
4. Judas
Släpps det 2025? Hoppas!
5. Eriksholm: The Stolen Dream
Årets nykomling?
En Bamseponny av folket
Kingdom Come: Deliverance 2
Football Manager 25
Greedfall 2
Fable
Death Stranding 2
Jag kan inte låta bli att lite, lite hoppas på att Delta Force inte är lika mycket soptunna som trailer visat utan att det kanske kan överraska i en tämligen död genre.
Viam inveniam aut faciam
1. Mario 3D Open World
Inget är utannonserat - men visst låter det som en releasetitel till Switch 2? Vi lär få veta senast i mars om inte annat...
2. Hades 2
Hoppas spela full release på Switch 2 någon gång under 2025.
3. Towers of Aghasba
Spelet är i early access och jag har hört att det är bra, men lite segt. Undrar om de får ordning på det under 2025 och gör en full release.
4. Ghost of Yotei
Edit: Glömde det här spelet... Tror det kan bli bra!
Mina topp 5:
1. Fable
Hoppas hoppas på release 2025 - kan säkert försenas på grund av GTA 6
2. Lies of P Expansion
Haha, jag vet, hela internet har redan skrikit sig hesa över Erdtree, men är riktigt taggad på LoPs DLC
3. Clair Obscur: Expedition 33
Ett modernt turbaserat strategispel, behöver jag säga mer?
4. Cassette Beasts DLC?
Ett spel som jag håller kärt och hoppas på en uppföljare eller DLC under 2025.
5. Wuchang Fallen Feathers
Ännu ett souls-spel som ser lovande ut och det tackar jag för.
Hell is Us
Ghost of Yotei
Det är dessa jag spontant kommer på.
Fastnade verkligen för Hell is us trailern, tror absolut att det kan bli ett riktigt stort spel!
Kingdom Come 2
Civlization VII
Heroes of Might and Magic: Olden Era
Suikoden I&II HD Remaster
Pokemon Legend Z-A
Typ så, men känner inte att jag har koll. Men KCD och Civ7 är jag genuint hypade för, vilket jag nästan aldrig är längre.
Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.
Enda stora riktigt stora spelet är GTA VI.
Annars så är det Switch 2 som kommer att stärka spelåret främst.
Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
Fastnade verkligen för Hell is us trailern, tror absolut att det kan bli ett riktigt stort spel!
Eller hur! Gameplayet sålde mig direkt. Vi får hålla tummarna att det är lika bra som det ser ut.