Fortnite slår nytt rekord – 14 miljoner samtidiga spelare

Robot
Fortnite slår nytt rekord – 14 miljoner samtidiga spelare

Under Remix Finale-eventet.

#Epic, #Fortnite

Medlem

Även om jag inte spelat Fortnite tycker jag det är jävligt roligt att så många spelar det

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Avstängd

Bland det tråkigaste spelen jag spelat

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kul! Har inte spelat det på flera år, men hade väldigt roligt med det back in the day. Ett av få spel som jag faktiskt tycker passar med tecknad/stylized grafik.

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Redaktör
Ponny

Är inte min grej heller (där och då spelade jag PUBG), men jo: det ÄR imponerande. Steams rekord för samtidiga spelare är ju just PUBG på tre miljoner. Detta är en annan galax.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

WoW ligger väl också där uppe, eller ännu högre när man räknar in Wotlk China.

signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Intressant att man avslutar med Sting och "Shape of my Heart".

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Redaktör

Epic är otroligt skickliga på att skapa nya grejer som håller intresset igång. Min 12-åring har hittat tillbaka efter några månaders svacka. Extra plus för att han upptäckt Snoop Dogg och Eminem - det gör musikvalet vid middagarna trevligare.

signatur
Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

WoW ligger väl också där uppe, eller ännu högre när man räknar in Wotlk China.

Nja, Wotlk hade väl en aktiv spelarbas på 12mil som är den största peaken som vart.
Men samtidiga spelare var förmodligen inte i närheten av den summan.
Här är det ju snack om spelare som är inloggade samtidigt.

Förövrigt så satt mina ungar och loggade in för detta, kö och kaos för typ 15min Snoop dog och Co, själv fattar jag verklige inte grejen 😅

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Epic är otroligt skickliga på att skapa nya grejer som håller intresset igång. Min 12-åring har hittat tillbaka efter några månaders svacka. Extra plus för att han upptäckt Snoop Dogg och Eminem - det gör musikvalet vid middagarna trevligare.

Haha, sant! Första gången någon av våra barns (dotter 13, son 10) musikpreferenser överlappar med det jag och min fru lyssnar på Heder till Epic, även om det förstås är gjort ur ett kapitalistiskt perspektiv till hundra procent, som har lite blandade musikgenres i Fortnite. Trodde aldrig att mina barn skulle gå och nynna på Nsync's gamla hit "Bye Bye Bye" direkt!

signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Kan tillägga att det här rekordet bara gäller musik-events. Galactus-eventet som var för fyra år sedan spelades av 15,3 miljoner och det rekordet har inte blivit slaget än.

Medlem

Kul! Och välförtjänt skulle jag säga. Spelar inte själv men ena grabben här hemma gör det emellanåt även om det börjar luta mer åt Roblox (som är ett redigt mög i mina ögon) även för honom. Instämmer med @Tomas att Epic är ofantligt skickliga på att uppdatera och hålla spelet relevant. Väldigt mycket i framgången ligger nog där.

V-bucks är väl för egen del ändå den minst tråkiga spelvalutan barnen ber om här hemma. Älskade "gubbar" när jag var knodd och det vimlar det ju om i spelet. Det kittlar min nostalginerv en aning^^.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Även om jag inte spelat Fortnite tycker jag det är jävligt roligt att så många spelar det

Knappast något positivt. Hade det varit lika populärt om kidsen lirade Deus Ex, Splinter Cell och liknande hade företagen satsat på det istället.

signatur

CPU/Kylare: AMD Ryzen 7 7800X3D/Thermalright Phantom Spirit 120 Evo
Chassi/PSU: Fractal Design Define R6/Corsair HX1000 1000W
MB/RAM: Asus ROG Strix B650E-F Gaming/Kingston Fury Beast 32GB DDR5
GPU: ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC
Monitor/AVR/Högtalare: LG OLED C9 77"+LG OLED C2 42"/Marantz Cinema 50/Dali Zenzor

Medlem
Skrivet av Kaztrofy:

Knappast något positivt. Hade det varit lika populärt om kidsen lirade Deus Ex, Splinter Cell och liknande hade företagen satsat på det istället.

Har svårt att tro att dom hade övergett genren och börjat spela en-spelar-spel istället. Hade inte Fortnite funnits hade dom säkert spelat Warzone, CS, PUBG eller något annat tävlingsinriktat spel istället.

signatur

PSN: OAKTHYR

FM-guru
F.d. Sisyr

Sjuk utveckling ändå. Man minns ju när Fortnite först var på G och var någon form av trött survivalspel där det skulle byggas bas på dagen som försvarades på natten, innan de sneglade på PUBGs framgångar och kopierade konceptet. Persone(r)n(a) som fick den snilleblixten bör få en rejäl årlig julbonus, kan tyckas.

Medlem

tydligen finns det mycket barn under 14 som spelar nu förtiden ^^

1
Skriv svar